טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל25/01/2015

לפני

כב' הנשיא אברהם טל, אב"ד

כב' השופטת זהבה בוסתן

כב' השופט ד"ר שמואל בורנשטין

העותר

יצחק כהן

נגד

המשיבים

1. ועדת שחרורים

2. היועץ המשפטי לממשלה

<#2#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד מיכאל כרמל

ב"כ המשיב 2 עו"ד זנה אווקה

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב 2: מגיש כתב תגובה בצירוף עמדת משטרת ישראל.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה ובהודעת משטרת ישראל.

לא הייתי מגיש את העתירה אם לא הייתי חושב שלכל כלל יש יוצא מן הכלל. האסיר הזה ריצה בצורה מופתית את מאסרו, הוא הוכיח מאז ששוחרר שהוא היה ראוי לאמון הוועדה. הוא מקפיד להגיע לעבודה, ומקפיד על כל פסיק ותו בתוכנית רש"א. אין ולא יעמוד מידע מודיעני שקושר אותו לעבירה ולו הכי קלה, לא בזמן שהותו מאחורי סורג ובריח ולא לאחר שחרור ממאסר.

הוא רוצה לחגוג את בר המצווה עם בנו. אמו לא מוכנה שהוא יבוא לארץ בגלל המצב הביטחוני. זה לא אומר שהוא לא יחזור לארץ. ישנם תנאים שאפשר להכביד, למשל הכבדה כספית. יש לו הורים ואחות שגרים בארץ שמוכנים להפקיד ערבויות. הוא רוצה לחגוג את בר המצווה עם הבן שלו. אם היה איזשהו חשש שהאיש הזה פעיל מבצעית זה היה מופיע בדו"חות. כל מה שאומרת המשטרה שהם לא יודעים מה הוא יעשה בחו"ל. זה העבירות היחידות שהוא ביצע, מאז הוא תיקן את דרכיו והוא הוכיח שהוא ראוי. אני סבור שהיה צריך לקיים דיון בפני הוועדה בעל פה, שהם ישמעו תנאים שאנחנו מוכנים להציע. אנחנו מוכנים להפקיד כמה עשרות אלפי שקלים, ההורים שלו ואחותו יחתמו ערבות. מרכז חייו בארץ. הבן שלו בחו"ל אבל מרכז חייו בארץ. אם הוא יברח, גם ארה"ב תחפש אותו. מרכז חייו כולל את אביו, אמו ואחותו. לא כל אסיר שמשוחרר ברישיון יש חשש שימלט מן הדין. אם הוא ימלט מן הדין יופעלו 6 שנות מאסר בפועל, הוא יהיה אסיר נמלט, האמריקאים ידרשו אותו. הוא לא עד כדי כך מטורף שהוא הוכיח שהוא ראוי להזדמנות הזו שהוא יבעט בדלי ויימלט מהדין. האיש רוצה לנשק את הבן שלו ולהיות עם הבן שלו כמה ימים. הוא לא יסבך את ההורים שלו ואחותו שיחתמו על ערבויות צד ג' בסכומים ניכרים, ואני חושב שבנסיבות האלה אפשר להתערב בהחלטת הוועדה, תוך הטלת ערבויות נכבדות, וחתימה על ערבויות צד ג' של המשפחה.

ב"כ המשיב 2: מדובר בנאשם שהיה חלק מכנופיה שביצעה את העבירות בכל אירופה והחדירה סמים לארה"ב. הוא ביקש לרצות כאן את המאסר שנגזר עליו שם, כך שלהגיד שמרכז חייו כאן, כשהוא בנה את חייו בארה"ב וביצע את המעשים שם. אנחנו מדקדקים במעצר הבית הלילי, כי זה תפקידה של הוועדה.

ב"כ העותר: העותר מקבל את המלצת בית המשפט ומסכים לדחיית העתירה.

<#3#>

פסק דין

בהסכמת העותר, שקיבל את המלצת בית המשפט באמצעות בא כוחו, אנו דוחים את העתירה.

<#4#>

ניתן והודע היום ה' שבט תשע"ה, 25/01/2015 במעמד הנוכחים.

אברהם טל, נשיא

אב"ד

זהבה בוסתן, שופטת

ד"ר שמואל בורנשטין, שופט