טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

נסר אבו טהה04/01/2015

בפני כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד איילת רזין בית-אור

נגד

המשיב

אורן סבג (עצור)- בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד אבי חימי

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

עובדתית- המשיב מושעה בשלב זה מעבודתו, כך שאין לו חלק ונחלה במשטרת ישראל. בשלב זה, הוא לא עתיד לחקור או לעצור אף אחד, אין לו שום קשר לעבודה המשטרתית. כלומר, אנחנו ערים לאירוע מלפני 3 וחצי שנים, חבריי בכתב האישום לא מציינים פעולות שיבוש שיכלו להיעשות, לא נעשה דבר וחצי דבר, ואלה הם העובדות.

מרבית העדים הם או חוקרי מח"ש או אזרחים, למעט שוטר אחד, כך שאין אפשרות לשבש בפרשה.

נשאלת השאלה, באיזה תנאים ישוחרר המשיב.

האם שהוא יהיה מושעה מהמשטרה, יחיה את חייו וינהל את משפטו, האם יש סכנה כלשהי שנוכל לצפות אותה? סכנה לשלום הציבור – אין. הציבור לא נפגע ממנו, נהפוכו. הציבור נהנה ממנו כ-20 שנות שירות במשטרה. יש אירוע חמור, נקודתי, שבנסיבות שהוא מצוי בו, הוא לא יכול להישנות בשני. האירוע לא התרחש בכיכר העיר או תוך כדי היותו אזרח, אלא בעבודתו המשטרתית שלא קיימת עוד.

נשאלת השאלה, האם מעצר בית מלא ותנאים נוספים, יקדמו את האינטרס הציבורי, שכן זה לא מקדמה על חשבון העונש? לו היה מדובר בעבירת מין, נשקפת סכנה לציבור? למשיב אין עוד סמכויות. על מה ולמה נבקש מעצר בית מלא?

לגבי איסור הפרסום- חבריי יודעים שהוא עסק בתפקידים מאוד רגישים. לאורך השנים הוא היה מאוים, בני משפחתו לפרקים זכו לאבטחה צמודה, לרבות זקיף בשער ביתו, ובזמן מעצרו הוא נלקח לבית מעצר באבו כביר, ושפרשה מהסוג הזה מעוררת יצרים כאלה ואחרים שיכולים וישנן הערכות שהוא או מי מקרוביו, עלול להיפגע כתוצאה מהתיק.

אנחנו בתקופה שקל לנגח בה את משטרת ישראל. אנחנו בתקופה שאדם יורד בין רגע. אם הוא יימצא אשם, התוצאות ברורות. אבל, בשלב הזה, שעוד לא ראיתי את הראיות, עוד לא נחשפתי לחומרי החקירה, ולא בניתי קו הגנה, וישנה תעודת חיסיון בתיק שחבריי מבקשים ארכה לגביה, ולגבי המידע הזה, יש לי הערכה מבוססת, ואני איני חסיד של תאוריות קונספירציה, אך במקרה על זה יש לה על מה להישען וחברתי דיברה על פרשה אחרת, שמקומה לא פה.

מה שאני מבקש היום, זה לחתום ערבויות, המשיב יתייצב במח"ש, יתחייב להגיע לכל אירוע, אי אפשר לקחת 20 שנה והוא פושע, כל תרומתו כבר לא שווה, מאיש שמייצג את החוק, בגלל אירוע מלפני שלוש וחצי שנים, שצריך לבדוק אותו, נהפוך אותו למוקצע. איזה נזק יקרה אם הוא ינהל את חייו האזרחיים, אם הוא יפקיד את דרכונו, יחתום ערבויות, יפקיד כסף ועוד, למה ההחמרה בדרישות?

לצורך הדיון, אני מסכים לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. יחד עם זאת, אבקש לשמור על הזכות לטעון לראיות, שכן אני נסמך על האמור בבקשת המעצר, וכן על הדיונים שהתקיימו במעצר הימים. אני מציע לשחרר את המשיב עם תנאים של חתימת ערבות עצמית, ערבות צד ג', והתייצבות להליכים וכן צו עיכוב יציאה מן הארץ.

באת-כוח המבקשת:

אנו עותרים לחלופה שתכלול מעצר בית מלא, הפקדה כספית, ערבות עצמית, ערבות צד ג' וכן מפקחים שייבחנו על ידי בית המשפט.

אחיו של המשיב, תומר סבג, לאחר שהוזהר כדין:

אני בן 37, נשוי ואב לשני ילדים, מתגורר בקיבוץ ברור חיל 1051. טלפון 050-6676055.

אני עובד בתיכון כמורה בין השעות 08:00 – 16:00 בכל ימות השבוע.

אין לי עבר פלילי.

אני יודע מה מייחסים לו בכתב האישום.

אני מסכים לשמש לו מפקח וערב.

באת-כוח המבקשת:

מעשי המשיב היוו השפלה וביזוי ואכזריות לשם הטלת מרות ופחד על המתלונן כשהוא יושב כפות במשרדו. אזכיר, כי הוא המתלונן נחשד בהחזקת רכוש החשוד כגנוב – עבירה מסוג חטא – עוון. המעשים שלו על הגבול הדק בין שימוש בכוח.

מדובר בהתנהגות שהיא כל כך חמורה מבחינת הסטייה, התנהגות פורצת גבולות. יש חשש לאלימות חסרת מעצורים. הוא לא מפחד משום דבר, הוא בתחנת משטרה, מבצע את המעשים האיומים האלה. מעשי עינוי של ממש ולא חושש להיתפס, ומשך 3 שנים אכן לא נתפס. הוא הצליח לייצב קשר של שתיקה משך 3 וחצי שנים וזה לא התמצא רק במעגל של השוטרים המטייחים אלא גם במתלונן שאחוז אימה, שהבין היטב את המסר שהעביר לו המשיב, המדובר בקצין משטרה – המשיב. מדובר באדם שיש לו השפעה על הרבה אחרים, והעובדה שהאולם היה מלא מקצה לקצה, ושוטרים שבאו לגבות את המשיב שנחשד במעשים כאלה, איזו תמיכה יש לו למעשים האלה. בניגוד למה שאמר חברי, העדים כלל וכלל לא רק אזרחים וחוקרי מח"ש, העדים הם שוטרים.

אני רוצה לצטט ממה שאמר הנאשם 2.

עוד אציין, כי בפרשיה זו יש תיק נוסף בגינו הושעה המשיב.

<#2#>

החלטה

1. בהעדר מחלוקת בשלב הזה, בדבר קיומן של ראיות לכאורה וכן קיומה של עילת מעצר, על רקע כתב האישום המייחס לכאורה למשיב עבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, חבלה בכוונה מחמירה, לחץ של עובד ציבור – עבירות מיום 22.08.2011, נותר אפוא לבחון את החלופה שהוצעה על ידי ב"כ המשיב, שכן המבקשת באופן עקרוני לא פסלה דבר שחרורו של המשיב לחלופת מעצר, שיש בה כדי להשיג את תכלית המעצר, דהיינו – לאיין את המסוכנות ואת החשש לשיבוש הליכי משפט.

2. המשיב שירת במשטרת ישראל 18 שנה והושעה מעבודתו לפני חודש ימים, על רקע פרשה אחרת, שטרם הסתיימו הליכי החקירה בגינה.

3. המשיב נשוי ואב ל-4 ילדים.

4. האירוע נשוא כתב האישום התרחש לכאורה לפני שלוש וחצי שנים.

5. אחיו של המשיב, תומר סבג, הביע את נכונותו והסכמתו לשמש ערב עבורו. מדובר באח שעוסק בתחום ההוראה, מנהל אורח חיים נורמטיבי. הן המשיב והן אחיו מתגוררים בקיבוץ ברור חייל.

6. לאחר שהקשבתי לטיעוני ב"כ הצדדים, בשלב זה הנני מורה על שחרורו של המשיב עד לקבלת תסקיר, אשר יבחן את בקשת הסנגור לביטול מעצר הבית, בתנאים הבאים:

א. המשיב ישהה במעצר בית מלא בכתובת מגוריו בקיבוץ ברור חיל מספר 1126.

ב. המשיב יחתום על ערבות עצמית על סך 20,000 ₪.

ג. תיחתם ערבות צד ג' על ידי אחיו – תומר סבג על סך 20,000 ₪.

ד. הפקדה כספית בסך 5,000 ₪.

ה. צו עיכוב יציאה מן הארץ.

ו. נאסר על המשיב ליצור קשר במישרין או בעקיפין עם המתלונן או מי מהמעורבים בכתב האישום.

7. קובע להמשך דיון וקבלת תסקיר ליום 27.01.2015 שעה 13:00.

8. שירות המבחן יזמן את המשיב באמצעות בא-כוחו בטלפון 050-5201193 או 03-6127755.

9. המשיב ילווה למשרדי שירות המבחן לכשיוזמן על ידי אחיו תומר – הערב.

10. המשיב, בליווי אחיו, יהיה רשאי להתייצב במשרדי בא-כוחו לכשיוזמן. הודעה מראש תשלח למבקשת על ידי ב"כ המשיב.

11. המשיב רשאי, בליווי אחיו, יהיה רשאי לצאת לשעתיים התאווררות בכל ימות השבוע בין השעות 17:00 – 19:00.

12. אשר לבקשת הסנגור לאיסור פרסום שמו של המשיב- לאחר שהקשבתי לטיעוני הצדדים, לא שוכנעתי בדבר קיומן של טעמים או נימוקים מיוחדים כנדרש על פי המבחנים שנקבעו בפסיקה של בית המשפט העליון בנסיבות דומות, ועל כן הבקשה נדחית.

עותק ההחלטה יישלח לשירות המבחן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ג טבת תשע"ה, 04/01/2015 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/01/2015 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות נסר אבו טהה צפייה
10/02/2015 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אורי כרמל
משיב 1 אורן אליהו סבג מירי כהן
מבקש 1 ציון חיון נעם אליגון
מבקש 1 פלאפון תקשורת בע"מ