טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס14/07/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

כלל חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעות

1.רויטל עקיבא

2.הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך. לאחר ששמעתי את נהג רכב התובעת, מר מתן אוחיון ואת נהג רכב הנתבעות, מר סהר כהן, במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 13.7.16, והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות, בהודעות הנהגים (ת/1)(נ/1), בתמונות הנזק לרכב התובעת (ת/2), בחוות דעת שמאי התובעת וביתר הראיות, אני סבורה כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה רובצת לפתחו של הנתבע 1 וכי דין התביעה להתקבל במלואה.

לאחר ניתוח מכלול חומר הראיות והעדויות שוכנעתי, כי תרחיש התאונה ההגיוני והמסתבר יותר בנסיבות המקרה דנן, הינו כפי שהעיד בפניי נהג רכב התובעת, מר אוחיון. גרסתו של מר אוחיון כפי שנמסרה בבית המשפט, תאמה את גרסתו הראשונית, אשר נמסרה לחברת הביטוח בסמוך למועד התאונה, עוד ביום התאונה. גרסה זו לא נסתרה ואף לא התערערה במסגרת חקירתו הנגדית. לא זו אף זו, גרסה זו מתיישבת בצורה הגיונית ומסתברת היטב עם מוקדי הנזק ואופיים בכלי הרכב המעורבים בתאונה (מעיכה בצד שמאל בכנף אחורית ברכב התובעת ומוקד ימין קדמי ברכב הנתבעות). יצוין, כי התובעת הגישה תמונות נזק של רכבה ואילו הנתבעות לא עשו כן.

מנגד, לא ראיתי לקבל את טענותיו של הנתבע 1, אשר במהלך עדותו בבית המשפט הציג שתי גרסאות שונות לתרחיש התאונה אשר לא התיישבו בצורה הגיונית עם תוואי הדרך ומוקדי הנזק בכלי הרכב המעורבים בתאונה. אציין, כי אף בטופס ההודעה של הנתבע 1, שאינו חתום על ידו ושאינו נושא תאריך מסירת ההודעה, קיימות סתירות בין תרשים התאונה כפי ששורטט לבין התיאור המילולי של תיאור התאונה. שוכנעתי מגרסת נהג רכב התובעת, כי הנתבע 1 סטה עם רכבו לנתיב הנסיעה של רכב התובעת ופגע ברכב התובעת בצדו השמאלי אחורי ומכאן ראיתי לקבוע את אחריותו הבלעדית של הנתבע 1 לגרם התאונה.

אשר על כן, דין התביעה להתקבל במלואה. אני מחייבת את הנתבעות, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעת, סכום של 17,840₪, בצירוף הפרשי הצמדה כחוק מיום 18.1.15 ועד לתשלום המלא בפועל.

כמו כן, תישאנה הנתבעות, באמצעות הנתבעת 2, בתשלום אגרת בית משפט בסך ששולם, שכר עד התובעת, כפי שנפסק בדיון ושכר טרחת עורך דין בשיעור של 17.55% מסכום הנזק כפי שנפסק. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין. הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה כפי שנפסק בדיון.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, ח' תמוז תשע"ו, 14 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה