טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יצחק כהן-חיפה

יצחק כהן16/02/2015

מספר בקשה:1

לפני

השופט יצחק כהן, סגן נשיא

מבקשים

1. איתמר בן גוזי

2. חגית אטיאס

3. עופר אטיאס

4. דני שטיין

5. גיא פייביש

נגד

משיבים

עדנה פפו

פסק דין

1. התובעים הם בעלי דירות בבית המשותף, הבנוי במקרקעין המזוהים כחלקה 3 בגוש 12531 (ולפני כן: חלקה 255 בגוש 10809), המצויים ברח' קיש 10, בחיפה.

2. המקלט בבית המשותף רשום כיחידה נפרדת, ומספרה 3. יחידה זו רשומה בבעלות האדריכל המנוח דוד ויטמן ע"ה.

3. בתביעתם שלפני, שהוגשה על דרך המרצת הפתיחה, עותרים התובעים לכך שיינתן פסק דין המורה לתקן את צו רישום הבית המשותף, באופן, שיחידה מס' 3 תהיה לרכוש משותף בבית המשותף.

4. המשיבה, הגב' עדנה פפו (להלן - "המשיבה") היא בתו של המנוח דוד ויטמן. על פי צו קיום הצוואה שניתן לאחר המנוח דודו ויטמן וצו הירושה שניתן לאחר אלמנתו, הגב' אניקו (מרים) ויטמן ע"ה (צווים שהוגשו לבית המשפט בעקבות החלטתי מתאריך 8.2.2015), המשיבה זכאית להירשם כבעלת יחידה מס' 3 בבית המשותף.

5. בעקבות התובענה שהגישו התובעים, שלחה המשיבה מכתב לבית המשפט, ובו פרטה המשיבה את השתלשלות הדברים הידועה לה, בקשר עם רישום המקלט כיחידה נפרדת בבניין בבעלות אביה המנוח (בעקבות חוב כספי שקבלן הבניין היה חייב לו). הנני רואה את מכתבה של המשיבה, ככתב תשובה מטעמה, הגם שלא נערכה בתצהיר.

בסיפא למכתבה הודיעה המשיבה: "אין לי עניין בנכס (הרשום כמקלט) ברח' קיש 10 שנרשם בטאבו ע"ש אבי ז"ל ואיני רוצה לשאת בשום הוצאה שקשורה לבית ברח' קיש 10".

6. נוכח הודעת המשיבה, כי אין לה עניין בנכס, הנני סבור שהמבקשים זכאים לקבל פסק דין על פי כתב התובענה שהגישו, ולפיכך הנני מחליט כדלקמן:

(א) הנני מצהיר, כי מקלט הבית המשותף, אשר נרשם בפנקס הבתים המשותפים כחלקת משנה 3/3 בגוש 12531 (לפני כן - חלקה 255 בגוש 10809), על שם דוד ויטמן ע"ה, הוא רכוש משותף.

(ב) כפועל יוצא מההצהרה שלעיל, יש לתקן את צו רישום הבית המשותף, ולבטל את הרישום הנפרד של יחידת משנה מס' 3.

(ג) תיקון צו רישום הבית המשותף, כמו גם תיקון תשריט הבית המשותף, וכל יתר המסמכים הדרושים, יעשו על ידי המבקשים ועל חשבונם, ובהתאם להוראות כל דין והנחיות המפקח על רישום המקרקעין בחיפה.

(ד) צו רישום הבית המשותף המתוקן, יירשם בפנקס הבתים המשותפים רק לאחר שהמבקשים ישלמו את כל המסים, האגרות, ההיטלים ותשלומים החובה האחרים, החלים על פי הוראת כל דין, וימציאו למפקח על רישום המקרקעין או לרשם המקרקעין, את כל האישורים הדרושים על פי הוראת כל דין.

4. הערת אגב: בעלה של המשיבה, מר משה פפו, כתב מכתב ובו ציין, כי משאלתה של הגב' אניקו וויטמן, אלמנת האדריכל דוד ויטמן, הייתה (בין היתר) להציב שלט בחזית הבית, המוקדש לזכרו של בעלה, כפי שנעשה בבניינים אחרים אותם תכנן ובנה בחיפה.

נוכח הסכמת המשיבה למתן הסעד המבוקש בכתב התביעה, בלא צורך בקיום דיון ושמיעת ראיות, יפה יעשו התובעים אם יקחו משאלה זו לתשומת ליבם, ויבחנו האפשרות להיענות לה בחיוב, והכל כפי שהדברים יתואמו בין התובעים והמשיבה, הן לעניין מידות השלט, הכיתוב, מיקומו וכיוצ"ב. עם זאת, כל ההוצאות הכרוכות בהתקנת השלט יחולו על המשיבה.

4. אין צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ז שבט תשע"ה, 16 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/02/2015 פסק דין שניתנה ע"י יצחק כהן-חיפה יצחק כהן צפייה