טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אהרון שדה

אהרון שדה15/02/2015

בפני

כב' השופט אהרון שדה

מערערים

איריס גילת-הילס

נגד

משיבים

מוניר ח'וטבא

פסק דין

לפני ערעור על החלטת כב' הרשמת הגב' יונת הברפלד-אברהם שניתנה ביום 29.12.14 בתיק איחוד מספר 02-07509-11-0 (להלן:"תיק האיחוד").

הערעור מורכב, ארוך, צורפו לו מסמכים רבים חסרי כל חשיבות אמיתית ולא צורפו לו מסמכים בעלי חשיבות מה שהצריך מצדי לגשת למחשבי ההוצל"פ ולנבור בהם כדי לשלוף החלטות ומסמכים שנדרשו לצורך הבנת התמונה. בסופו של יום, המחלוקת פשוטה מאד.

תיקה של המערערת כאן הוא התיק "הגדול" מתוך תיקי ההוצל"פ בהם המשיב חייב. המשיב הגיש בתיק "הגדול" בקשה לאיחוד תיקים כאשר ביום 11.3.11 ניתנה בתיק "הגדול" החלטה המכריזה על המשיב כחייב מוגבל באמצעים ועל איחוד תיקיו כאשר בין שאר חלקי ההחלטה נקבע כי המשיב ישלם מדי 28 בחודש ומדי חודש, סך של 1500 ₪ זאת החל מיום 28.3.11.

לימים ניתנה החלטה נוספת שחייבה את המשיב בתשלום סך חד פעמי של 3000 ₪ כתנאי להקמת תיק האיחוד וכן הוארך המועד לביצוע התשלום החודשי.

בחודש מאי 2011 ערער המשיב על החלטות כב' הרשמת ככל שהדברים נוגעים לצו התשלומים החודשי ע"ס 1500 ₪.

כב' השופטת ע. חן ברק שדנה באותו ערעור (מס' 48672-05-11) נתנה החלטה במסגרת סעד זמני והורתה על פתיחת תיק האיחוד כנגד תשלום חודשי של 750 ₪ (בלבד).

בסופו של אותו הליך קבעה כב' השופטת ע. חן ברק בפסק דין סופי שהפך לחלוט כי המשיב יחזור לשלם סך 1500 ₪ זאת החל מיום 1.1.12 וכי תשלומים קודמים לתאריך זה יחשבו כתשלומים לגביהם צו בסך 750 ₪.

מכאן החלה להתגלגל טעות לה שותפים כולם, לפחות ולכאורה ועל פי התרשמותי מתיק ההוצל"פ.

מערכת ההוצאה לפועל עדכנה את צו התשלומים בתיק על סך 750 ₪ זאת בהתאם להחלטה בסעד הזמני. מאז איש לא עדכן את הסכום שנקבע ע"י כב' השופטת ע. חן ברק וכל ההתנהלות הייתה על בסיס אותו צו זמני.

המערערת טוענת כי המשיב-כעו"ד הגיש ערעור והסתיר את תוצאותיו. לכאורה יש טעם בדברים.

אלא שאין לשכוח כי הבקשה לפתיחת תיק האיחוד, ההחלטה על הקמתו ועל גובה צו התשלומים כולם הוגשו וניתנו בתיק של המערערת-אותו תיק "גדול". בא כוחה של המערערת דאז, עוה"ד אליעד שחם קיבל החלטות וכתבי בי דין באותו תיק ערעור זאת על פי רישומי המחשב ואישורי מסירה שהוגשו לתיק.

מחדלו של המשיב חמור, המשיב ידע שערעורו נדחה אך המשיך להתנהג ולשלם כאילו דבר לא קרה ובהתאם לצו הזמני ע"ס 750 ₪.

המערערת גם היא נרדמה במשמרתה ובזמן אמת לא דרשה כי הצו יתוקן בהתאם לפסק הדין בערעור, התוצאה, החוב שבפיגור הלך ותפח עד שהפך ללא רלבנטי מבחינת כיסוי בתשלום חד פעמי.

בין לבין עמד לזכות המשיב צו עיכוב הליכים ש"הקפיא" את חובתו לשלם תשלומים חודשיים זאת מתחילת אוקטובר 2013 ועד נובמבר 2014.

המשיב טוען כי בהליך הערעור היה מיוצג ע"י עו"ד והוא עצמו לא ידע על כך שהצו החודשי עמד על 1500 ₪ אלא סבר כי מדובר ב-750 ₪ כפי שמעודכן במחשבי ההוצל"פ.

המשיב מפנה לסכסוך המתמשך בינו ולבין המושכים בחוטים ב"משרד" בו עבד ואשר למרבה הצער מוכרים היטב ללא מעט שופטים ורשמים.

המשיב מפנה לכך שבינתיים תוקן צו התשלומים ונקבע כי החל מהחודש יתחיל לשלם 2000 ₪ לחודש, סכום שלטענתו גבוה מאד ביחס ליכולתו הכלכלית.

לאחר עיון בחומר ובטענות הגעתי למסקנה על פיה יש להתערב בהחלטת כב' הרשמת באופן הבא:

מזכירות ההוצל"פ תעדכן את צו התשלומים בתיק האיחוד על סך 1500 ₪ לחודש זאת החל מיום 1.1.12 (שנקבע בפסק דינה של כב' השופטת ע. חן ברק).

העדכון לא יכלול את החודשים שמיום מתן צו הכינוס (אוקטובר 2013) ועד ליום ביטולו (אוקטובר 2014 היות ובתחילת נובמבר כבר לא היה צו כינוס תקף). מחודש נובמבר ואילך ועד שיקבע/נקבע צו תשלומים אחר, יחול הצו בגובה 1500 ₪ (כאמור, החל מפברואר 2015 הצו עומד לכאורה על 2000 ₪)

נוכח צו הכינוס, נוכח התרדמת שנפלה גם על המערערת לאורך זמן רב ונוכח טעות כלשהי שנפלה באי עדכון פסק דינה של כב' השופטת ע. חן ברק במחשב ההוצל"פ ונוכח הרציונל הטמון בבסיסו של תיק איחוד בהגנה גם על זכויות החייב מחד גיסא והמרצתו לשלם את חובותיו לטובת נושיו מאידך גיסא, אינטרס שקיבל ביטוי מפי המחוקק, יש לאפשר למשיב לשלם את חוב הפיגורים בפריסה סבירה.

המערערת טענה כי המשיב הרוויח כ-300,000 ₪ וכי יש ראיות כלשהן בעניין זה, אני לא ראיתי ראיות כאלו, לא הוגשו כאלו ואינני מחליף את שיקול דעתי בשיקול דעת כב' רשמי ההוצל"פ עת יובאו בפניהם הנתונים.

המשיב יחל לשלם את פיגוריו נשוא ערר זה בתשלומים של 500 ₪ לחודש החל מחודש מרץ 2015 בנוסף לצו התשלומים השוטף זאת מדי חודש בחודשו.

אין בפסק דין זה כדי לפגוע בשינוי צו התשלומים לכאן או לכאן וכפועל יוצא גם בסכום החזר הפיגורים, ככל שיובאו לפני כב' רשמי ההוצל"פ נתונים ע"י מי מהצדדים המצדיקים שינוי שכזה.

(יובהר, ניתן לשנות פרוספקטיבית את סכום החזר חוב הפיגורים אך לא לבטלו אלא אם הדבר יבוא בצמוד להחלטה על פיזור תיק האיחוד).

ככל שיעמוד המשיב בהוראות פסק דין זה, לא יפוזר תיק האיחוד.

בשים לב למחדל מצד המערערת אינני נותן צו להוצאות בהליך זה.

ניתן היום, כ"ו שבט תשע"ה, 15 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/01/2015 הוראה למשיב 1 להגיש תשובת המשיב אהרון שדה צפייה
15/02/2015 פסק דין שניתנה ע"י אהרון שדה אהרון שדה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 איריס גילת-הילס מיכאל דינציס
משיב 1 מוניר ח'וטבא