טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה /פסיקתא

יעל הניג05/09/2016

מספר בקשה:8

בפני

כבוד השופטת יעל הניג

מבקשים

נירית חדד

נגד

משיבים

1. עיריית קרית מלאכי

2. היועץ המשפטי לממשלה

החלטה בבקשה מס. 5

בקשת תובעת להשית על הנתבעת מימון ביניים של מלוא שכ"ט מומחה מטעם בית המשפט.

1. במסגרת תביעה על נזק גוף בגין מפגע בדרך, הגישו הצדדים חוות דעת רפואיות. מומחה התובעת ד"ר לאנה העמיד את נכותה על 30% (25% אורתופדית ו – 5% אסתטית). מומחה הנתבעות פרופ' נרובאי העמיד את נכותה על 5% (אורתופדית).

2. הצדדים הסכימו על מינוי מומחה מטעם בית המשפט אך הם חלוקים על מימון ביניים של מחצית שכר טרחתו בידי התובעת. לטענת הנתבעת על התובעת לשלם את חלקה. ואילו לטענת התובעת לא יעלה הדבר בידה מחמת חסרון כיס. לתמיכה הגישה תצהיר ואסמכתאות והפנתה גם להחלטת בית המשפט לפטור אותה מתשלום אגרה מחמת מצבה. ב – 26.6.16, לאחר השלמת אסמכתאות, הוריתי לנתבעת להגיב תוך 20 יום. הנתבעת לא הגישה תגובה עד כה (מרישומי נט המשפט עולה שבא כוחה עיין בהחלטה באותו יום).

3. בית המשפט יפטור תובע מהגשת חוות דעת רפואית בכלל וימנה מומחה מטעמו במימון מלא של הנתבעים בהתקיים (לענייננו) הנתונים הבאים: התובע ביסס חסרון כיס המונע ממנו הגשת חוות דעת; התובע הצביע על קיומה של טענה ראויה או שאלה רצינית ואשר נבחנת בהתאם לכללים הנקוטים במסגרת בקשה להמצאת תביעה אל מחוץ לתחום השיפוט (רע"א 1358/12 מרכז רפואי רבין נ' עיזבון אייזנבך, פורסם בנבו). הדברים יפים מכוח קל וחומר כאשר התובע הצליח לממן חוות דעת מטעמו אך אין בידו לעמוד במימון נוסף של שכר טרחת מומחה בית משפט.

4. חסרון כיס - התובעת ובעלה הורים ל – 7 ילדים. הכנסותיהם החודשיות מסתכמות ב – 6,700 ₪ ומקורן בקצבאות נכות כללית ושר"מ של הבעל. הוצאותיהם עולות על הכנסותיהם. יכולת גיוס האשראי של התובעת אפסית, לאור הליכי הוצל"פ המתנהלים נגדה במספר תיקים והכרזתה כמוגבלת בנסיבות מיוחדות ע"י בנק ישראל. התובעת הצהירה שבא כוחה הוא זה שמימן את חוות דעתו של ד"ר לאנה. הנתבעת לא חלקה על כל אלה ולא ביקשה לחקור את התובעת על תצהירה. איני מתקשה לקבוע שהתובעת לא תוכל לעמוד בתשלום נוסף למומחה רפואי.

5. טענה ראויה - התובעת צירפה לתביעתה צילום של שקע בסמוך ובצמוד לשפת המדרכה ואשר גרם לטענתה לתאונה. לא ניתן לשלול בשלב זה כי מדובר במפגע ולא ניתן לשלול את השתלשלות העניינים ואת הקשר הסיבתי בינו לבין התאונה והנזק הנטענים. התובעת הצביעה על טענה ראויה במישור האחריות. במישור הנזק התובעת אינה נזקקת ל'הנחה' שכן גם מומחה הנתבעת מסכים שנגרמה לה נכות.

הבקשה מתקבלת. כתב מינוי יצא בנפרד.

מזכירות – נא לסרוק ההחלטה לבקשה מס. 5.

ניתנה היום, ב' אלול תשע"ו, 05 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/09/2016 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה /פסיקתא יעל הניג צפייה
05/09/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש תכתובת יעל הניג צפייה
08/12/2016 החלטה שניתנה ע"י יעל הניג יעל הניג צפייה
06/05/2018 הוראה לנתבע 1 להגיש הגשת תחשיב נזק. יעל הניג צפייה