טוען...

פסק דין שניתנה ע"י דוד גדעוני

דוד גדעוני24/12/2015

בפני

כבוד השופט דוד גדעוני

תובעים

1.אלכסנדר גורליק

2.אולגה גורליק

נגד

נתבעים

יורו - ישראל (י.ש) בע"מ

פסק דין

  1. הצדדים בתיק זה, הסכימו והסמיכו את בית המשפט לפסוק בתובענה דנן על פי שיקול דעתו, לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד- 1984, ללא נימוקים, על יסוד כלל החומרים שבתיק בית המשפט, לרבות חוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט, ולאחר שמיעת דברי הצדדים בקצרה בדיון.
  2. עיינתי בכלל המסמכים שבתיק בית המשפט. בכלל זה עיינתי בכתב התביעה על נספחיו ובכתב ההגנה על שצורף לו. בחנתי את חוות דעתו של המומחה שמונה על ידי בית המשפט. שקלתי את ממצאיו ומסקנותיו. הבאתי בחשבון את הליקויים שמצא ואת עלות תיקונם. בהקשר זה בחנתי גם את הליקויים המרכזיים שעלותם היא שמהווה את החלק הארי מתוך העלות הכוללת של תיקון הליקויים שנמצאו. נתתי דעתי, בין היתר, לרכיב של תיקון דלת האלומיניום כפי שנזקפה על ידו בריכוז העלויות, כמו גם לדברים שכתב בגוף חוות הדעת בהקשר זה ולבדיקת המידות שבהתאם לתוצאותיה תיגזר העלות. שקלתי את טענות הצדדים בשאלה אם עומדת לנתבעת הזכות לתקן בעצמה את הליקויים אם לאו. בהקשר זה נתתי דעתי, בין היתר, לכך שהליקויים בתריסי הגלילה, כמו גם אופן התיקון הנדרש, נזכרו בחוות דעתו של המומחה מטעם התובעים, ועל משמעות הדברים בכל האמור בזכות הנתבעת לתיקון הליקויים. נתתי דעתי גם לטענות התובעים ביחס לשטח הדירה, ובחנתי בהקשר זה את הוראות ההסכם שנעשה בין הצדדים על הנספחים לו. הבאתי בחשבון את טענות התובעים ביחס לעלות הביצוע באמצעות קבלן מזדמן, שלכך לא התייחס המומחה שמונה. שקלתי בהקשר זה גם את טענות הנתבעת כי חלק מהליקויים הם כאלו שמצויים באחריותו של קבלן משנה ושלוּ היתה ניתנת לנתבעת הזדמנות לתקנם, הלכה למעשה לא היה כרוך הדבר בעלות כלשהי מבחינתה. לצד זאת הבאתי בחשבון גם את העובדה שהליקוי שעלות תיקונו היא הגבוהה ביותר (החלפת תריסי הגלילה) נזכר בחוות דעת המומחה מטעם התובע וכי זו נמסרה לידי הנתבעת זמן רב קודם להגשת התביעה. נתתי דעתי לטענות באשר לעוגמת הנפש, ושקלתי בהקשר זה גם את טיב הליקויים שנמצאו ומידת ההפרעה שנגרמת בגינם. בכל האמור בהוצאות בחנתי את הקבלות שהוצגו על ידי התובעים, שאחת מהן התייחסה למדידת הדירה, ולתשתית הכוללת שהונחה בהקשר זה. שמעתי את דברי התובע ודברי נציג הנתבעת בדיון שלפניי. נתתי דעתי למכלול טענות באי כוח הצדדים.
  3. על יסוד התמונה הכוללת שהובאה לפני בית המשפט אני מורה כי על הנתבעת לשלם לתובעים סך כולל של 24,000 ₪. כמו כן תישא הנתבעת בהוצאות התובע בסך 7,000 ₪ ובשכ"ט עו"ד בסך 3,000 ₪. הסכומים האמורים ישולמו בתוך 30 ימים מהיום שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד ליום התשלום בפועל.
  4. החזר אגרה לתובעת - בהתאם לתקנות ובשים לב לכך שההליכים הסתיימו על דרך הפשרה ובישיבת קדם המשפט הראשונה.

המזכירות תמציא לצדדים.

ניתן היום, י"ב טבת תשע"ו, 24 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/05/2015 החלטה שניתנה ע"י דוד גדעוני דוד גדעוני צפייה
10/05/2015 החלטה שניתנה ע"י דוד גדעוני דוד גדעוני צפייה
25/07/2015 החלטה שניתנה ע"י דוד גדעוני דוד גדעוני צפייה
24/12/2015 פסק דין שניתנה ע"י דוד גדעוני דוד גדעוני צפייה