טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אירית מני-גור

אירית מני-גור22/07/2015

בפני

כבוד השופטת אירית מני-גור

תובע

רון ארז

נגד

נתבעים

1.שמואל דותן – ת.ז. 007292725

2.שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

על פי גרסת התביעה התובעת יצאה מחניה במקביל למדרכה ברחוב רמות ים בהרצליה מכיוון צפון לדרום. לטענת התובעת היא הספיקה לצאת מהחניה, יישרה את רכבה בנתיב נסיעתה ולאחר כ- 7 מטרים התנגש ברכבה בחלקו האחורי רכב נתבע מספר 1 שהיה נהוג בידי תומס סולינסקי (להלן:"הנהג").

לגרסת הנהג התובעת יצאה ממקום החניה בחוסר זהירות ומבלי לוודא כי הכביש פנוי ליציאה, הנהג לא הספיק לבלום ורכבו פגע בפינה הימנית של רכבו בפינה השמאלית של רכב התובעת.

שמעתי את שני הנהגים מעידים בפני ועיינתי בתמונות הנזק. אכן מוקד הנזק ברכב הנתבע הוא בפינה הימנית קדמית של רכבו ומוקד הנזק של רכב התובעת הוא בחלק האחורי שמאלי. גם חוות הדעת השמאית מאשרת כי הרכב ניזוק בחלקו האחורי שמאלי. היה צורך אף להחליף את הפנס האחורי שמאלי.

התובעת השיבה כי הרכבים הספיקו לנסוע מספר מטרים עד אשר ארעה ההתנגשות ובמהלך זמן זה ניסו הרכבים להתחמק מהתנגשות, התובעת סטתה מעט ימינה והתובע שמאלה, ולפיכך הנזקים נגרמו בפינה השמאלית האחורית של רכב התובעת ובפינה הימנית קדמית של רכב הנתבע.

עיינתי בתמונות הנזק ושמעתי את הצדדים.

מאחר והנזק ברכבה של התובעת איננו כולו בפינה השמאלית אלא גם בחלקו במרכז הפגוש האחורי, אני מקבלת את גרסת התובעת כי שני הרכבים ניסו למנוע את ההתנגשות על ידי סטייה כל אחד לכיוונו, ולפיכך ההתנגשות לא ארעה במלוא החלק האחורי ובמלוא החלק הקדמי של הרכבים.

יחד עם זאת, איני יכולה לקבל את הטענה כי הנתבע הגיע במהירות כה גבוהה עד אשר לא הספיק לבלום ולהתנגש ברכבה של התובעת אשר רק החלה בנסיעה ועברה מטרים ספורים.

נטל הזהירות מונח על נהג שיוצא מחניה לבדוק אם תנאי הכביש מאפשרים לו לצאת מהחניה בבטחה. במקרה זה סבורני כי תנאי הכביש לא הוכחו כתנאים בטוחים ליציאה מחניה ולפיכך יש להטיל אשם תורם אף על נהגת רכב התובע.

אני מורה כי יש להשית אשם תורם על נהגת רכב התובע בשיעור של 20% ולפיכך הנתבעים יישאו בסכום הנזק בשיעור של 80%.

סכום הנזק כפי שמתואר בכתב התביעה הינו 8,940 ₪ בניכוי 20% אשם תורם, סה"כ הנזק 7,152 ₪.

הנתבעים יפצו את התובע ביחד ולחוד בסכום של 7,152 ₪ בתוספת הוצאות הליך זה בסך 400 ₪ ובסה"כ סך של 7,552 ₪ . סכום הנזק ישולם בתוך 45 יום מהיום. לאחר מכן ישא ריבית והפרשי הצמדה כחוק.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום, ו' אב תשע"ה, 22 יולי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/07/2015 פסק דין שניתנה ע"י אירית מני-גור אירית מני-גור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רון ארז
נתבע 1 שמואל דותן
נתבע 2 שירביט חברה לביטוח בע"מ