טוען...

פס"ד בערעור

דבורה ברלינר01/06/2015

בפני: כב' הנשיאה דבורה ברלינר, אב"ד

כב' השופטת מרים סוקולוב

כב' השופטת אסתר נחליאלי-חיאט

המערער:

אילן ששון

נגד

המשיבה:

פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה

<#2#>

נוכחים:

המערער וב"כ עו"ד גלעד ישעיהו

ב"כ המשיבה – עו"ד לואי עידאת

מערער 1 - נאשם אילן ששון

פרוטוקול

עו"ד ישעיהו: אני חוזר על הנימוקים בהודעת הערעור ומוסיף, שהעבירה בתיק החלה ממעשה טיפשות ולא ממעשה זדון. במקרה זה המערער רצה לעזור למספר נשים שהיו במצוקה והיו זקוקות לתלושי משכורת כדי שהילדים יתאקלמו במוסדות. הוא לא חשב באותו רגע שהוא יהנה באיזושהי צורה מהטבה במס ולכן גם מדובר בסכום מאוד קטן. העבירה נולדה מכוונה טובה ומטיפשות. הוא הודה בעבירה, התחרט על העבירה והבין את המעשה.

בית משפט קמא לא נתן את המשקל הנכון כשקבע את מתחם העונש בין 4 ל- 10 חודשים ובסוף גזר עליו 6 חודשי מאסר וזה עונש כבד מאוד, במיוחד ההשפעה של זה על המערער ומשפחתו, כפי שפירטנו בסעיף 7 להודעת הערעור. המערער מטפל בבתו היחידה שהיא בעייתית. הוא גרוש. המערער מבקש לתת את אותן שעות בשל"צ כדי שיוכל להתנייד עם הבת ולשלם מזונות.

המערער שילם יותר מפי שלושה מהסכום שהוא לקח מקופת המדינה. הוא הרוויח 30,000 ₪ ושילם 94,000 ₪. בפסיקה מדובר באנשים שביצעו עבירות הרבה יותר חמורות וקיבלו עונשים הרבה יותר קטנים. המערער הודה, שיתף פעולה, הביע חרטה.

בנסיבות אלה אבקש שיעשה חסד ורחמים עם אדם שאינו עבריין מועד, שהעבירה נעשתה בטיפשות ושהנזק שנגרם לו כתוצאה ממנה הוא רב ביותר.

ב"כ המדינה: ביום 2.7.08 עמד המערער בפני כבודכם וביקש רחמים לאחר שהורשע בעבירות מס והוטלו עליו עבודות שירות. בית משפט קיבל את טענותיו של הנאשם והמיר את העונש ל- 120 ימי עבודות שירות. באותה תקופה ממש שהוא עמד וביקש רחמים, הוא ביצע את העבירות המיוחסות לו. לדעתי מדובר בבגידה באמון שנתן לו בית משפט, כשמדובר ביועץ מס שמבין את חומרת המעשים ושבאותה עת ממש החרב הפלילית מונפת כלפיו והוא מבין את חומרת המעשים ובכל זאת הוא מחליט להמשיך ולבצע עבירות מס.

אנחנו מסכימים שהנזק הוא לא נזק גבוה, אבל הפגיעה במנגנון הדיווח היא חמורה מאחר ויש פה עיוות של ממש במנגנון הדיווח. השיטה שבה העבירות נעשו בכך שהוא הנפיק תלושי שכר לאותם עובדים שלא עבדו אצלו, היא עבירה שנעשית בשיטה שקשה לגילוי וזה דבר שמחמיר את הנזק והנזק הישיר בסופו של יום עמד על 93,000 ₪. הטענה שמדובר ב- 30,000 ₪ אינה נכונה מאחר וקרן המס בנטו היתה 70,000 ₪ וצברה ריבית והצמדה של עוד 20,000 ₪. כאשר נגרמת פגיעה אדם נושא בנזק שמתפתח כל עוד הוא לא הסיר אותו.

עו"ד ישעיהו: בפעם הקודמת הרשיעו אותו בעבירה של פקיד אחראי בחברה שהוא רק היה יועץ חיצוני שלה, לא היה לו שום קשר.

המערער: אני לא מזלזל ולא מקל ראש בעבירה שעשיתי. הייתי במצב נפשי מעורער, אחרי פשיטת רגל וגירושים. הילדה צריכה את עזרתי. גרושתי עובדת מבוקר עד לילה, היא חשבה להעביר אותה לפנימיה. ההיעדרות שלי תפגע בילדה קשות.

אני פעלתי מתוך חמלה ואמפתיה לנשים מסכנות שנזרקו לרחוב.

עו"ד ישעיהו: בית משפט קמא קבע מתחם עונש בין 4 ל- 10 חודשים, אבקש להפחית את עונשו של המערער כך שיעמוד על 4 חודשים וזאת על-מנת להקל על המערער.

הקנס היה גבוה אבקש להתחשב בתשלומים.

אנו מקבלים את המלצת בית המשפט וחוזרים בנו מהערעור.

<#5#>

פסק דין

לאחר ששמענו את טיעוניהם של הצדדים, המלצנו בפני המערער ובא-כוחו לחזור בהם מהערעור.

המלצתנו התקבלה לאחר שהמערער שוחח עם סנגורו, ועל-כן הערעור נדחה.

המערער ירצה את עבודות השירות בבית האבות משען בחולון, ברח' ביאליק 33.

תאריך תחילת העבודה 3.8.2015.

המערער הוזהר כדין.

<#3#>

ניתן והודע היום ט' סיוון תשע"ה, 27/05/2015 במעמד הנוכחים.

008422354

003559689

תיאור: 1

דבורה ברלינר, נשיאה

אב"ד

מרים סוקולוב, שופטת

אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת

הוקלד על ידי סימונה אלפסי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/05/2015 פסק דין שניתנה ע"י דבורה ברלינר דבורה ברלינר צפייה
01/06/2015 פס"ד בערעור דבורה ברלינר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נאשם אילן ששון גלעד ישעיהו
משיב 1 - מאשימה פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה ליאת בן-ארי