טוען...

החלטה שניתנה ע"י אפרת הלר

אפרת הלר13/10/2016

בפני

כבוד השופטת אפרת הלר

התובעת

יפה פנחס

נגד

הנתבעות

1. עירית טבריה

2. מי רקת טבריה בע"מ

צד ג' ברוריה מנשה

החלטה

1. לפניי בקשה דחופה מטעם צד ג', הגב' ברוריה מנשה (להלן: "צד ג'") לדחיית הודעת צד ג' אשר נשלחה אליה על ידי הנתבעת 1, עיריית טבריה.

2. צד ג' טוענת כי הודעת צד ג' נשלחה אליה בחוסר תום לב בתוך ניצול לרעה של הליכי המשפט, שכן היא אחותה של התובעת ועצם שליחת הודעת צד ג' אליה בלבד ולא אל כל דיירי הבניין נועדה להפעיל עליה לחץ ולרפות את ידי התובעת מתביעתה זו.

3. עוד טוענת צד ג', כי לא ניתן לתבוע אותו באופן אישי ומעצם היותה רק אחת מדיירי הבניין, אלא במידה והנתבעת מעוניינת לתבוע את דיירי הבניין עליה לתבוע את דיירי הבניין כולם.

4. צד ג' מוסיפה וטוענת שמאחר והנתבעת הינה עירייה, היא יכולה בנקל למצוא את פרטי דיירי הבניין כולם.

5. הנתבעת 1 בתגובתה טוענת כי דין בקשת צד ג' להידחות, שכן ראשית הוגשה על ידה תביעה כנגד נציגות הבית המשותף, בנוסף לתביעה כנגד צד ג', אך מבירור עלה כי לבניין נשוא התביעה אין נציגות בית משותף ולפיכך, הודעת צד ג' כנגד הנציגות נמחקה.

6. יתרה מכך טוענת הנתבעת 1 כי מאחר ולדירה אין טאבו, הרי שהיא לא הצליחה לברר מי הם הבעלים של הדירות בבניין, שכן חלק מהדיירים במקום הינם שוכרים וכן היא לא מעוניינת להגיש הודעות צד ג' נגד כל כך הרבה דיירים ואחר כך לשאת בהוצאות בגין כך.

7. לטענת הנתבעת 1, אין מחלוקת כי צד ג' הינה בעלים של דירה במקום, ולפיכך הוגשה הודעה כנגדה.

8. לאחר שעיינתי בבקשת צד ג' ובתגובת הנתבעת 1 ולאחר ששמעתי את הצדדים בדיון שהתקיים בפני ביום 10.10.2016, אני מורה על דחיית בקשת צד ג' ואפרט.

9. סעיף 11 לפקודת הנזיקין (נוסח חדש) קובע:

"היה כל אחד משני בני-אדם או יותר חבים לפי הוראות פקודה זו, על מעשה פלוני, והמעשה הוא עוולה, יהיו חבים יחד על אותו מעשה כמעוולים יחד וניתנים להיתבע עליה יחד ולחוד".

10. על פי הלכה זו, הניזוק רשאי לתבוע את מלוא הנזק מכל המזיקים בתביעה אחת, או לתבוע את הנזק בשלמותו, מכל אחד מהם בנפרד וזאת מבלי לתבוע את יתר המזיקים.

11. חלוקת האחריות בין המזיקים עצמם היא חלוקה פנימית שאין לה נפקות כלפי הניזוק והיא משפיעה רק על חלוקת הפיצויים בין המזיקים.

12. אציין כי על פניו, ראוי כי בעל דין שניזוק יפעל להגשת תביעתו נגד כל הגורמים הרלוונטיים לקרות נזקו וזאת לנוכח האינטרס לניהול דיון יעיל , צודק ומהיר. ברם, לא ניתן לכפות זאת על התובע.

13. עוד נקבע כי מטרת ההוראה בסעיף 11 לנזיקין היא להביא לכך שהניזוק יקבל תרופה מלאה בגין נזקו וזאת מבלי שיאלץ לכתת רגליו בין המעוולים ובלי שיצא ידיו על ראשו ולו באופן חלקי.

ראו כב' השופט יצחק עמית בע"א 7008/09 אל רחמים נ' אל קאדר.

14. לאור האמור לעיל, אני מורה על דחיית הבקשה לדחיית הודעת צד ג' על הסף.

15. איני עושה צו להוצאות.

ניתנה היום, י"א תשרי תשע"ז, 13 אוקטובר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/06/2015 החלטה שניתנה ע"י אילונה אריאלי אילונה לינדנשטראוס צפייה
13/10/2016 החלטה שניתנה ע"י אפרת הלר אפרת הלר צפייה
15/05/2017 החלטה שניתנה ע"י אפרת הלר אפרת הלר צפייה
18/06/2017 החלטה שניתנה ע"י אפרת הלר אפרת הלר צפייה