טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש תחשיבי נזק

יוחנן גבאי04/11/2015

בפני

כב' הרשם יוחנן גבאי

תובע

לוי בן גור

נגד

נתבעת

התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה ("הפול")

החלטה

לפניי בקשה למינוי מומחים רפואיים בתחום האורטופדי, הפסיכיאטרי, הנוירולוגי, השיקומי והכירורגיה הפלסטית.

בתוקף סמכותי לפי תקנה 7 לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז – 1986 (להלן – "התקנות") ולאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובמסמכים הרפואיים שצורפו, שוכנעתי כי קיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות רפואית בתחום האורטופדי ובתחום הפסיכיאטרי עקב תאונת הדרכים מיום 4.1.14.

לפיכך, אני ממנה בזאת את ד"ר כרמל אבשלום כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורטופדי ואת ד"ר דניאל גרופר כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטרי. זאת, על מנת שיחוו דעתם בדבר מצבו הרפואי של התובע בגין תאונת הדרכים מיום 4.1.14, כל אחד בתחומו.

המומחה בתחום האורטופדי יחווה דעתו בדבר נכותו של התובע גם בתחום הכירורגיה הפלסטית, ככל שהדבר מצוי בתחום מומחיותו. לחלופין, יחווה דעתו בדבר הצורך במינוי מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית.

המומחה בתחום הפסיכיאטרי יחווה דעתו בדבר הצורך במינוי מומחה רפואי בתחום הנוירולוגי.

באשר למומחה בתחום השיקומי- כנהוג בתיקים מסוג זה, ובהתאם להלכה הפסוקה, אין מקום להידרש לבקשה למינוי מומחה בתחום השיקומי בשלביו המקדמיים של התיק ובטרם הוגשו חוות דעת המומחים הרפואיים. עם התקדמות ההליכים בתיק, וככל שיהיה צורך בכך, בית המשפט ישוב ויעיין מחדש בבקשה.

בחוות דעתם מתבקשים המומחים להתייחס גם לשאלות הבאות:

1. האם נותרה לתובע נכות זמנית או צמיתה כתוצאה מהתאונה, ואם כן, לאיזו תקופה, ומהו שיעור הנכות.

2. האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבו בעתיד?

3. הקשר שבין התאונה לבין מצבו הרפואי של התובע.

4. המגבלות התפקודיות של התובע, אם בכלל, ובשים לב לעברו הרפואי של התובע, לעבודתו ולמקצועו.

5. האם יהיה התובע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן - מהם סוגי הטיפולים, ומהי העלות המשוערת של הטיפולים האלה לפי המחירים הנכונים היום.

6. תקופות אי הכושר החלקי ו/או המלא של התובע.

הצדדים ימציאו למומחים את כל המסמכים הרפואיים המותרים בהתאם להוראות תקנה 8 לתקנות, על פי המועדים הקבועים בה על מנת שיעיינו בהם לצורך הכנת חוות הדעת, וימסרו עותק לצד שכנגד.

הנתבעת טענה כי המסמך מיום 24.4.14, בחתימת הגברת הילה לוינזון והגברת קרן סרברו- שורק, הינו מסמך פסול באשר הוא מהווה לטענתה חוות דעת וביקשה להורות על הוצאתו מהתיק.

הלכה פסוקה היא כי "אין להרחיב את משמעות המונח "חוות דעת" אל מעבר למסמכים שמתקיימים בהם סממנים מובהקים של חוות דעת, כגון: הערכת שיעור הנכות הצמיתה, הערכת סיכויי ההחלמה או ההחמרה בעתיד." (רע"א 3007/12 פלונית נ' הראל חברה לביטוח (פסקה 10 לפסק הדין, 30.5.12)).

במקרה דנן, לא מצאתי במסמך נשוא הבקשה לפסילה את אותם סימנים מובהקים המאפיינים חוות דעת : הערכת שיעור הנכות הצמיתה, הערכת סיכויי ההחלמה או ההחמרה בעתיד. לפיכך, אין עילה לפסילתו כחוות דעת.

המומחים מתבקשים להגיש את חוות דעתם באופן ובמועד הקבועים בתקנה 15 לתקנות. כמו כן מתבקשים המומחים לפרט בחוות דעתם את המסמכים הרפואיים אשר היו בפניהם במועד מתן חוות הדעת.

מינוי המומחים ייכנס לתוקף ביום 20.12.15, ובכפוף להמצאת תצהיר בריאות ווס"ר ערוך כדין.

שכר טרחת המומחה בתחום האורטופדי יעמוד על סך 4,500 ₪ בצירוף מע"מ. שכר טרחת המומחה בתחום הפסיכיאטרי יעמוד על סך 6,000 ₪ בצירוף מע"מ.

בשלב זה, הנתבעת תישא בתשלום שכר טרחת המומחים ובעלויות הבדיקות עפ"י תקנה 9 (א) לתקנות וזאת מבלי לפגוע בזכותה להעלות טענה בדבר השאלה על מי מהצדדים תוטלנה העלויות האמורות באופן סופי. ככל שתועלה טענה בעניין זה, תבחן הטענה בהמשך ההליכים בתיק.

המומחים יגישו לבית המשפט את חוות דעתו תוך שלושים ימים מיום שהגיעו לידיהם כל המסמכים ותוצאות הבדיקות שדרשו, ככל שדרשו, ולאחר ששכר טרחתם ישולם כאמור.

בנוסף, לאחר קבלת חוות דעת המומחים יגישו הצדדים תחשיבי נזק כדלקמן:

התובע יגיש תחשיב נזק מטעמו בתוך 30 יום מקבלת חוות הדעת.

הנתבעת תגיש תחשיב נזק בתוך 30 יום מקבלת תחשיב הנזק של התובע.

לתחשיבי הנזק יצרפו הצדדים את כל המסמכים הרלוונטיים להערכת הנזק, לרבות חוות דעת אקטוארית.

המזכירות תשלח החלטתי זו לב"כ הצדדים ולמומחה

ניתן היום, כ"ב חשוון תשע"ו, 04 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/11/2015 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיבי נזק יוחנן גבאי צפייה
06/12/2017 החלטה שניתנה ע"י עידית קצבוי עידית קצבוי צפייה
28/12/2017 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר עדות ראשית ישי קורן צפייה