טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל22/06/2015

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

פרעוני תאופיק

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד אריאל פיטוצ'קה

ב"כ המשיב עו"ד ליטל גלעד - שירי

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף פרוטוקול וועדת אסירי עולם (החלק הסודי), חוות דעת משטרה וכן סקירה של מודיעין שב"ס.

לפי שיחה עם משטרת ישראל, הם לא רואים אפשרות וכפי שציינו בחוות דעתם אין אפשרות אמיתית לאיין.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

בעניין הסכסוך מגיש מסמך על הסכם סולחה שמראה שאין שום סכסוכים רלוונטיים כיום.

ב"כ המשיב: אזכיר שגם הרצח בוצע לאחר סולחה שכביכול נחתמה.

ב"כ העותר: העותר עבר טיפולים ומצבו שונה ממצבו לפני 10 שנים.

אנחנו כאמור הגשנו עתירה בנוגע לשני דברים הנושא הראשון אותה טענה כי העותר נדרש לטיפול גמילה וזה נפתר והדרך לא הייתה אמורה להיפתר בצורה הבאה. אנו שולחים מכתבים וצריכים להגיש עתירה ורק כך מקבלים את התשובה. כיום כאמור זו הסיבה העיקרית שבגללה נדחתה הבקשה לחופשות והיא לא רלוונטית להיום. המשיב מתנגד להוציא את העותר לחופשות בעיקר לעניין מצבו הקליני וסכסוכים והגשתי את המסמך לגבי הסכסוכים. אנו לא יודעים על שום סכסוכים נוספים ולגבי המצב הקליני אבקש להפנות לאבחון הפסיכולוגי - נספח א לכתב התשובה.

מצטט מעמוד 3 לאבחון הפסיכולוגי. אין ספק שמדובר במי שיש לו בעיות נפשיות אך אנו סבורים שהן אינן מונעות יציאתו לחופשה והוא ממשיך לקחת את התרופות כפי שעושה לאורך 10 שנים האחרונות מאחורי סורג ובריח. בסיכום האבחון נקבע כי הסיכון בנוני אמנם בבחינת מסוכנותו יש להתחשב בכך שהוא משתף פעולה ולא מראה נטייה לאלימות (מצטט)

בוועדת אסירי עולם נקבע שהוא זקוק להמשיך טיפול תרופתי אשר ישמר את המצב הקיים. זה אומר מבחינתנו שהמצב הקיים מקובל על גורמי הטיפול. אנו חושבים שהמצב הקיים יכול להמשיך לחופשה קצרה של 12 שעות בכפוף לתנאים שיקבע בית המשפט.

לעניין המצב הנפשי מדובר במי שלוקח תרופות כל הזמן ואנו לא מבינים מה הסיבה שאין לאשר יציאתו לחופשה. התקבלה חוות דעת מב"ן שאיננה מתנגדת להוצאתו לחופשות.

הגורמים הפסיכיאטריים לא מתנגדים ואנו לא רואים כל סיבה לא להוציא את העותר לחופשה כדי להוכיח את עצמו.

ב"כ המשיב: ההתנגדות היא למעשה נסמכת על שני ראשים האחד עמדת וועדת אסירי עולם שסוברת שלעת הזו וציטטתי את דבריו של העותר ואפשר לראות מה הוא הלך רוחו לעת הזו מצבו הנפשי לא מאפשר יציאתו לחופשה, יחד עם זאת יש קשיים שעולים והדבר השני והלא פחות חשוב הוא למעשה התנגדות גורמי המודיעין במשטרה. הסכסוך לפי המידע שיש בידי משטרת ישראל הוא עדכני וגורמי השטח בדקו את זה לאחרונה, שוחחתי איתם גם טלפונית לגבי זה. כרגע יש סכסוך פעיל בעקבותיו הרצח גם יצא לפועל וגם אז הייתה כביכול סולחה ברקע. זה מסכן את משפחת המנוח. יש סיכון שמשפחת המנוח תפגע בו. במצב כזה אין אפשרות להוציאו גם לא לחופשה קצרה.

זה בדיקות שנעשות כל הזמן ולא ידיעות ספציפיות וקונקרטיות ויש בגין הסכוסוכים כתבי אישום שהוגשו.

ב"כ העותר: כתבי האישום לא קשורים לעותר.

ב"כ המשיב: אין ידיעות קונקרטיות אבל זו בדיקה עדכנית שנעשתה על ידי משטרת ישראל ובדקה את העניין הזה וראו שהסכסוכים עדיין תקפים ובפועל.

ב"כ העותר: העותר אומר שהוא ימשיך בטיפול התרופתי והבאתי מסמך שמראה שאין סכסוכים, המיידעים כנראה ישנים והוא מבקש לצאת לחופשה.

<#4#>

החלטה

העותר מרצה 20 שנות מאסר בגין רצח והוא מבקש לצאת לחופשות בתנאי מב"ן, אשר מסכים ליציאת העותר לחופשות.

בעתירה שבכתב הלין העותר על הגדרתו כמכור לאלכוהול הזקוק לטיפול גמילה מאלכוהול אך בין הגשת העתירה לבין הדיון היום נקבע שהעותר אינו זקוק להליך גמילה מאלכוהול.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על עמדת משטרת ישראל לפיה יציאת העותר לחופשות במקום מגוריו, ואף במקום אחר, עלולה ללבות סכסוך שקיים בין העותר לבין משפחה אחרת.

ב"כ העותר טוען כי המידע בעניין זה הוא מידע ישן ועל פי מכתב של מי שמייצג, לטענתו, את המשפחה היריבה לא קיים סכסוך לעת הזו בינה לבין משפחת העותר בעקבות סולחה שנערכה ביניהם.

עיון בידיעה היחידה שהוצגה בפני מעלה כי לא מדובר בידיעה מהזמן האחרון יחסית, בלשון המעטה, אלא מלפני מס' שנים, כאשר לאחר מכן נערכה סולחה בין משפחת העותר למשפחה היריבה.

משטרת ישראל טוענת כי אין לייחס חשיבות לאותה סולחה שכן המנוח נרצח על ידי העותר ובנו לאחר עשיית אותה סולחה.

אינני מקל ראש בחשש שמביעה משטרת ישראל באשר לליבוי הסכסוך בין העותר לבין המשפחה האחרת, אך נראה לי כי ניתן להפיג את אותו חשש על ידי הוצאת העותר לחופשה בתנאים כאלה שיבטיחו ניתוק בינו לבין המשפחה האחרת בתנאים שיקבעו על ידי המשיב ו/או משטרת ישראל ו/או מב"ן.

לאור כל האמור לעיל אני מקבל את העתירה ומורה למשיב להוציא את העותר לחופשה במהלך חודש יולי 2015 בתנאים שיקבעו על ידי המשיב ו/או משטרת ישראל ו/או מב"ן.

ניתנה והודעה היום, ה' תמוז תשע"ה, 22 יוני 2015, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

<#3#>

אברהם טל , שופט
נשיא