טוען...

החלטה שניתנה ע"י נגה אהד

נגה אהד31/03/2015

בפני כב' השופטת הבכירה , נגה אהד

העותר

אשרף ג'סאר

נגד

המשיבים

1. משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר

2. מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיבים – עו"ד אפרת פלד

פרוטוקול

העותר:

רופא כירורג בדק אותי ואמר שיש לעשות ניתוח, נכון שפנו לבי"ח מאיר באשר לניתוח.

שאלתי לגבי התור הארוך, אמר לי הרופא כי יש אנשים חולי סרטן במצב יותר קשה ממני ולכן אחכה לתור הרבה זמן ושאגיש עתירה בעניין.

אני סובל מאוד.

ברפואה הפרטית בישראל, אפשר לעשות את זה תוך חודש. ביקשתי לעשות את זה על חשבוני.

ב"כ המשיבים:

אנו נעשה מאמץ וביקשתי כי יעשו מאמץ לתת תזכורות, כרגע אין אפילו פתיחת תורים. אנו נעשה את המאמץ ותוך כדי אנו ניתן את הטיפול כפי שנדרש.

העותר:

היה איתי בתא אדם חולה סרטן גוסס, לא קיבל טיפול, הוא נפטר.

אני מוכן לעשות על חשבוני. אני לא מוכן לצאת מפה חולה כליות. אני מוכן לצאת לאסותא ולעשות את הניתוח על חשבוני.

ב"כ המשיבים:

מפנה לרע"ב 1233/13, שי שירזי, שם נדחה עניין הטיפול הפרטי אלא אם כן דובר בטיפול מציל חיים.

העותר:

אני צירפתי לעתירה שלי פסיקה של בימ"ש עליון שמתייחסת שהמעמד של האסיר וזכויותיו שורדות גם בין כתלי בית הסוהר והזכות הנשללת ממני הוא הזכות לחופש ותו לא.

אזרחים במדינת ישראל זכאים לקבל טיפול רפואי פרטי כשאין מענה ברפואה הציבורית.

ביהמ"ש בתוך עמו חי וביהמ"ש ציין כי עלי להמתין שנה לניתוח.

כל יום אני מקבל תרופות משככות כאבים. הרופא שכתב את המכתב הנלווה לכתב התשובה, לפיו הניתוח לא דחוף, הוא לא רופא מומחה אלא רופא כללי.

זכותי לקבל ניתוח פרטי והניתוח הבקע המפשעתי אלו כאבים עזים שאינני יכול לסבול.

אם אני לא אצא מהחדר בגלל הכאבים, אהיה על תקן אסיר לא מתפקד ואז לא אקבל את הפריבליגיות שלי כאסיר לרבות ביקורים וקנטינות.

אפילו לפנים משורת הדין, יתן לי ביהמ"ש את החסד לערוך את הניתוח באופן פרטי על חשבוני. ערכתי בדיקות, יש ניתוח כזה באסותא. אני מוכן להפקיד את הכסף.

יש לי תקופה ארוכה בבית הסוהר. אני על תקן נכה.

<#3#>

החלטה

עניינה של העתירה, לחייב המשיב בהוצאת העותר לבדיקה רפואית בבית חולים מאיר ולאחר מכן להוציאו לבית חולים מדיקל סנטר או כל בית חולים פרטי אחר לצורך ניתוח תיקון בקע מפשעתי דו צדדי על חשבונו של העותר.

מדובר בעותר, שפוט ל-9 שנים בגין איסור הלבנת הון, זיוף בכוונה לקבל דבר, קבלת דבר במרמה, גניבת נכס מופקד, מסירת רישום כוזב, זיוף פנקסים, שימוש במרמה או בתחבולה.

תחילת ריצוי מאסר 15.1.14, תום מאסר, 29.9.22.

מתשובת שב"ס עולה כי העותר נבדק על ידי כירורג בבית הסוהר ביום 16.2.15 שהמליץ על ניתוח בקע מפשעתי דו צדדי. קביעת התור נעשית באמצעות בית החולים אסף הרופא. על פי אישור הרופא לא מדובר במקרה חירום שאינו סובל דיחוי ולפי דברי העותר, נמסר לו (כך גם לדברי המשיבה) טרם נפתחו מועדים לתור לניתוח, סביר להניח שזה עניין של טווח שנה וחצי לדברי העותר, טווח של 8 חודשים עד שנה, לדברי ב"כ המשיבים.

ב"כ המשיב תמכה טיעונה הנגדי לבקשת העותר לניתוח פרטי, ברע"ב 1233/13 כב' השופט דנציגר בעניינו של שי שירזי נ' מדינת ישראל שלא התיר ביקור רופא שיניים מטעמו בין כתלי הכלא לצורך ביצוע סתימות לבנות בשיניו האחוריות. הנימוק היה כי העתרות לבקשת העותר שירזי, בנסיבות המקרה הקונקרטי, מקום שלא דובר בטיפול ייחודי דחוף או מציל חיים, בעוד קיימת אלטרנטיבה סבירה וראויה בסל השירותים הרפואיים המוענק לאסיר על ידי שירות בתי הסוהר, תגרום קשיים לא מבוטלים לאור השלכות אפשריות על מקרים עתידיים וכי קשה להלום במציאות בה מדי יום ביומו יידפקו על שערי בתי הכלא רופאים מטעם אסירים תוך ששירות בתי הסוהר ייאלץ להפר שיגרת הכליאה וסדרי הביטחון.

האמור ברע"ב זה שונה מענייננו בשניים: האחד, טיפול שניים, שעניינו סתימות, הוא דבר שכיח ומצוי אצל אחוז ניכר מאוכלוסיית המשיב ולכן קשה להלום מציאות בה מדי יום יידפקו בשערי בתי הכלא רופאי שיניים פרטיים מטעם האסירים.

השני, מדובר על המתנה בת בין 8 חודשים, כדעת המשיב לשנה וחצי, כדעת העותר. יש לזכור כי מדובר בבקע דו צדדי וכל המכיר הסבל ממצב רפואי זה יודע על הכאבים העזים והקושי הקיים בתפקוד ללא תרופות משככי כאבים, הרי שהנתון של 10 חודשי המתנה במצבו של העותר, גם הוא אינו סביר.

בנסיבות אלה, משהעותר מביע את רצונו המלא לממן מכיסו הוצאות הניתוח הפרטי, יפעל שב"ס במיידי לקדם ניתוח פרטי בבית חולים פרטי לעותר.

אגרה תשולם.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א ניסן תשע"ה, 31/03/2015 במעמד הנוכחים.

נגה אהד , שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/03/2015 החלטה שניתנה ע"י נגה אהד נגה אהד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עותר 1 אשרף כבהה (אסיר) נאדר כבהא
משיב 1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים