טוען...

פסק דין שניתנה ע"י רם וינוגרד

רם וינוגרד13/03/2016

בעניין:

עזאם מוחמד אמין מרקה, ת.ז. 080686058

ע"י ב"כ עו"ד מאהר חנא

התובע

נ ג ד

1. ממדוח עלי אסעד פריתך, ת.ז. 080386147

2. טרב ג'מיל פריתך, ת.ז. 080587595

בעצמם

הנתבעים

ובעניין:

פקיד ההסדר

ע"י ב"כ עו"ד יעל רוד סליטן

מפרקליטות מחוז ירושלים

פסק דין

  1. עניינה של התביעה בטענות התובע לפיהן רכש מהנתבע 1 זכויות במקרקעין הידועים כחלקות 12 ו-37 בגוש שומה 30547 בירושלים (להלן: המקרקעין). התובע טוען כי זכויות אלה נרכשו במסגרת הסכם מכר מיום 31.1.15. על אף ששילם לנתבע 1 את מלוא התמורה, לא התייצבו הנתבע או רעיתו, הנתבעת 2, לחתום על המסמכים הנדרשים. לפיכך עתר התובע לקבלת סעד המצהיר על בעלותו בכנס והאוסר על הנתבעים לבצע כל דיספוזיציה בזכויותיהם בנכס.

במקביל להגשת תביעה זו הגיש התובע תביעה נוספת בקשר לאותן חלקות מקרקעין, בת.א. 17585-03-15, בגדרה טען כי רכש זכויות במקרקעין אלה מאדם נוסף.

ביום 5.6.15 הגיש התובע הסכם פשרה שחתם עם הנתבעים. על פי האמור בהסכם הסכימו הצדדים כי בית המשפט יצהיר "בכפוף לדרישות הדין" על בעלות התובע בכל זכויות הנתבעים במקרקעין וייתן צו מניעה קבוע כנגדם בגדרו ייאסר עליהם לעשות כל שימוש בנכס, הפקת הנאה ממנו או ביצוע דיספוזיציה בזכויות בנכס.

  1. בהחלטה שניתנה עם הגשת הסכם הפשרה נקבע כי פקיד ההסדר יודיע עמדתו לסעדים המבוקשים. פקיד ההסדר הבהיר בתגובתו, בין היתר, שאין מקום לקביעה כלשהי בעניין הבעלות במקרקעין שעה שהצדדים הנכונים לא צורפו; לא הוכח כלל שלנתבעים זכויות במקרקעין; לא הוכח מי בעלי הזכויות במקרקעין; מתקיים הליך מקביל ובו טענות כי אדם אחר הוא בעל הזכויות; ורישום פסק-דין יביא לכך שלתובע מעמד של "מעין בעלות".

בתגובה לעמדת פקיד ההסדר טען התובע כי פקיד ההסדר מתעבר על ריב לא לו. לטענתו, כל שביקש הוא כי ינתן סעד במישור שבינו לבין הנתבעים, ולכך כיוונה בקשת הצדדים באומרה כי בית המשפט יצהיר "בכפוף כל דין" על העברת הזכויות. התובע לא ביקש לצרף את פקיד ההסדר כצד לתובענה, וטען במפורש שבשלב זה אינו מבקש לקבוע כי הבעלות במקרקעין היא שלו.

  1. לנוכח הבהרת התובע לפיה הוא מבקש כי הסכם הפשרה יחול אך ביחסים שבינו לבין הנתבעים אני נותן להסכם הפשרה תוקף של פסק-דין במישור שבין התובע לנתבעים ובמישור זה בלבד. מאחר ומדובר בקביעה שהיא בגדר "חיוב גברא", כפי שהבהיר התובע עצמו, אין מקום לרישום פסק-הדין אצל פקיד ההסדר או בכל מרשם רשמי אחר. פסק-הדין יוכל לשמש את התובע אך ורק ביחסים כלפי הנתבעים, ולא כלפי גורם חיצוני אחר כלשהו. לא יהא בפסק-דין זה כדי להצביע על זכויות קנייניות כלשהן של התובע במקרקעין ולו במשתמע, בפרט לנוכח הבהרת פקיד ההסדר בנוגע לעמימות המשמעותית בנוגע לשאלה מי הם בעלי הזכויות במקרקעין.

המזכירות תשלח העתק מפסק-הדין לצדדים ולב"כ פקיד ההסדר.

ניתן היום, ג' באדר ב' התשע"ו, 13 במרץ 2016, בהעדר.

069577419

רם וינוגרד, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/11/2015 הוראה לתובע 1 להגיש עמדת הצדדים דניאל טפרברג צפייה
13/03/2016 פסק דין שניתנה ע"י רם וינוגרד רם וינוגרד צפייה