טוען...

החלטה

שמעון שטיין27/10/2015

16926-05-1516936-05-15

בפני כב' סגן הנשיאה, שמעון שטיין

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

גולן ראובן (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד דפנה הירשבר

ב"כ הנאשם דימיטרי ברנשטיין

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הצדדים הגיעו להסדר ב-19.7.2015, במסגרת הסדר הטיעון הנאשם הודה בעבירות. לנאשם יש תיק נוסף המתנהל בתל אביב. הנאשם מעוניין לצרף את התיק ולסיימו פה.

מגישה לבית המשפט כתב אישום. מס' התיק 23444-03-15.

ב"כ הנאשם:

אני מאשר את הבקשה. אבק/ש לצרף תיק זה לתיק דנן ולהודות בעבירה המיוחסת לו.

הנאשם:

אני מודה בכתב האישום הנוסף המצורף.

<#2#>

החלטה

בהמשך להחלטתי מיום 19.7.15, אני מורה על צירוף תיק מס' 23444-03-15.

אני מרשיע את הנאשם בעבירה נוספת של גניבה לפי סעיף 384 לחוק העונשין תשל"ז 1977.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ד חשוון תשע"ו, 27/10/2015 במעמד הנוכחים.

שמעון שטיין , סגן נשיאה

ב"כ המבקשת:

ההסדר לעניין העונש כפי שהוצג בדיון הקודם תקף גם לעניין העבירה הנוספת בה הורשע הנאשם.

הצדדים הגיעו להסכמה לעניין העונש כי הוטל על הנאשם 6 חודשי מאסר. ובנוסף ענישה נלוות של מאסר על תנאי בעבירות רכוש, עוון ופשע, כנס והתחייבות.

הצדדים חלוקים לעניין הפעלת מאסר על תנאי בין שלושה חודשים שתלוי ועומד כנגד הנאשם והינו בר הפעלה בעבירות בתיק זה. מגישה לבית המשפט את גיליון ההרשעות הקודמות שלו ואת המאסר על תנאי. המאשימה טוענת בחרף העובדה שעל פי סעיף 45 ב' לחוק העונשין. בדרך כלל מרוצה בחופף, אך לא בכל מקרה בית המשפט ינקוט בדרך זו ועל בית המשפט ישקול נסיבות של ביצוע העבירה ושל הנאשם.
בהקשר זה אני מפנה את בית המשפט לגיליון ההרשעות הקודמות של הנאשם. לנאשם 30 הרשעות קודמות, וכן 7 שהסתיימו ללא הרשעה. הנאשם ביצע מאסרים ממושכים בפועל בגין עבירות מגוונות, בין השאר בעבירות רכוש, אלימות, סמים. הנאשם ביצע את העבירה כאשר הוא יודע שיש מאסר על תנאי תלוי כנגדו. הנאשם ביצע את העבירה בצוותא עם אדם נוסף. גם העונש שסוכם הינו עונש מתון ונמוך מאוד ביחס לסוג העבירות וביחס לענישה מתיקים מסוג זה. אני מפנה את בית המשפט לשני פסקי דין בעניין זה, האחד מדבר על עבירות של שני אישומים של גניבה והסגת גבול. כאשר הוטל על הנאשם 24 חודשי מאסר. אני רק מציגה לבית המשפט את העובדה שהעונש כמו שהוא בהסדר הינו מתון ועל כן אנחנו לא חושבים שיש מקום, ולהפעיל את המאסר על תנאי בכפוף לצדדים. אני מפנה לפסק דין נוסף המדבר על התחשבות בית המשפט בנסיבות של הנאשם כאשר מדובר בהפעלת המאסר על תנאי בחופף או במצטבר, כאשר נסיבות העבירה מפעילות על הפעלת המאסר במצטבר. המאשימה עותרת על הפעלת המאסר על תנאי.

ב"כ הנאשם:

אני דווקא חושב שגם בהתחשב טיעוני חבריי כן יש מקום לחפוף את עונש המאסר המותנה, לאותם חודשים שהוא הולך לרצות בתיק המצורף. לגבי הנאשם, אכן מדובר באדם עם עבר פלילי. אך אם בית המשפט יראה באישום הפלילי שלו, הוא יראה שמדובר באדם שביצע עבירות לא גבוהות בחוקו העונשין. מדובר בעבירות ברף הנמוך ביותר.

הנאשם חולה סכיזופרניה ואובחן במחלה הזאת ב-1993. כפי שציינה ב"כ המאשימה, היו מס' הפסקות הליכים בגין מחלת נפש. אציין אישורים, משנת 2008-2014 היו שישה הליכים שהסתיימו בכך שהנאשם לא נמצא כשיר לעמוד לדין. מה שחשוב לעניינו, שתי הפסקות הליכים האחרונות היו די קרובות לביצוע העבירות פה. אציין שזה היה ביולי 2013 ובינואר 2014. אני חושב שמדובר בנאשם הסובל במחלה. הוא אדם שלא תמיד מתנהל ומתנגד כאשם מן השורה. אדם שקל מאוד להשפיע עליו ואדם שנכנס למצבים שלו היה אדם ללא מחלה, היה בוודא נמנע מהם. בתיק שלנו, ישנו נאשם נוסף, כפי שעולה מכתב האישום. אותו אדם שוחרר בהליך מעצר תום ההליכים. מה שכן, ברור שגם הנאשם היה משתחרר לו מעצר בית או ערב שמוכן לחתום עליו. אני יודע שהצדדים הגיעו להסדר, מדובר על עבודות שירות. וכמובן לו הנאשם שאני מייצג היה בר אמצעים יותר משמעותיים, סביר להניח שהעונש בתיק הזה היה אפילו פחות ממה שהגענו להסכמה. אני ממש לא מספיק עם ב"כ המאשימה שמדובר בעונש מקל מדיי בתיק הזה. אבקש להציג תמונות מתיק החקירה על מקום בו בוצעה העבירה. מדובר במחסן, שאין לו לא מנעול ולא דלת, אלא רק רשת. סירים ותנורים ישנים כנראה כדי להרוויח כמה שקלים על מחזור הדברים האלה. הנאשם מתקיים כבר שנים רבות מקצבת ביטוח לאומי, שהוא נכה 100% בפן הנפשי. הנאשם שירת בצבא 30 חודש, עד שנמצא גם שם לא כשיר. מי שמוצא בה עזר הוא אימו של הנאשם. אין לו לא ביקורים, הוא עדיין עצור. אין לו שיחות כי אף אחד לא בא לעזרתו. אני רואה את הנאשם, אדם די מסכן. הוא נתון להתנכלויות מטעם האסירים בשל מצבו הנפשי. הנאשם הודה בפני בית המשפט בישיבה הראשונה, לקח אחריות, בית המשפט רואה את הרכוש שנגנב. חסך מזמנו של בית המשפט. מדובר בעבירה שאין לה תכנון, מדובר בשעות הצהריים, זה היה לאור יום. אנחנו באים לבקש מבית המשפט רחמים בנוגע לאותו נאשם. בחודש הבא צפוי לו ניתוח של סתימות כלי די בעורקים בבית החולים איכילוב. הוא ממתין לתור הזה מס' חודשים לא מועט. בנסיבות אלה, אני לא רואה כל מניעה ואף מעבר לכך לתת לנאשם... להושיט לו יד ולסיים את מאסר נכון להיום. בדיוק עוד 5 ימים הוא יסיים את חודשי המאסר. הוא עצור ממאי מיום ביצוע העבירה. בהתחשב בכך שתקופת מעצרו הוא לא קיבל זכויות. לא נגרם נזק למבנה. אני מבקש שהעונש המלווה, יהיו מתונים ככל הניתן.

הנאשם:

אני מצטער על מה שקרה, אני כבר בן 50. אני צריך לעבור ניתוח. בכוונתי לרדת לאילת ולהצטרף לבני משפחה אחרים שם.

<#2#>

<#4#>

גזר דין

במסגרת עסקת טיעון בין הצדדים, הודה הנאשם והורשע בכתב אישום מתוקן בעבירות של הסגת גבול וגניבה בצוותא וזאת בהתייחס לאירוע מיום 2.5.15, אז הסיג גבול ביחד עם אחר, עת נכנס לתוך מחסן בפיצה דומינו ברחוב וייצמן 16 בנס ציונה, והוא ביחד עם אותו אחר, העמיסו רכוש על עגלת סופר ועזבו את המקום.

המדובר בפריטים שונים, בהיקף כספי המוערך בשווי שבין 8 א' ₪ לבין 10 א' ₪.

עוד הודה הנאשם בכתב אישום נוסף, בעבירה של גניבה וזאת בהתייחס לאירוע מיום 4.11.14, בשעות הערב כאשר גנב בושם מחנות סופר פארם, בושם בשווי של 700 ₪.

העונש המוסכם בין הצדדים הינו 6 חודשי מעצר לריצוי בפועל, כאשר המאשימה מבקשת להפעיל עונש מותנה התלוי ועומד נגדו בין שלושה חודשים במצטבר לאותם שישה חודשים, בעוד שהסנגור מבקש כי הפעלת המאסר על תנאי תהא בחופף.

לנאשם גיליון פלילי לא מבוטל הכולל שלושים הרשעות בעיקר בעבירות רכוש, שבגינן אף ריצה עונשי מאסר לתקופות שונות ואולם באשר לשבעה הליכים מתוכם, נסגרו התיקים בשל מצבו הנפשי.

המאשימה סבורה כי נוכח העונש המתון עליו הוסכם, יש מקום להורות על צירוף העונשים, בעוד שהסנגור מציין את מצבו המשפחתי והרפואי המיוחד של הנאשם שהינו כאמור, אדם מבוגר יחסית, סובל ממחלת נפש, גלמוד ובודד.

עוד צוין במהלך הדיון כי הנאשם אמור לעבור ניתוח סתימות בכלי הדם בתקופה הקרובה.

אכן, העונש המוסכם בין הצדדים הינו מתון, יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את העובדה שהנאשם הודה וחסך מזמנו של בית המשפט את מצבו הרפואי והמשפחתי.

בהתחשב בכל האמור, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. מאסר לריצוי בפועל של שישה חודשים, אשר יימנה מיום מעצרו 2.5.15.

2. הפעלת מאסר על תנאי בין שלושה חודשים שנגזר על הנאשם בבית משפט השלום בראשון לציון בתיק 46452-08-11, מיום 15.5.14. הפעלת המאסר תהא בחופף ובמצטבר לכך שחודשיים מתוכם יהיו בחופף וחודש יהא במצטבר כך שבסך הכול על הנאשם יהיה לרצות שבעה חודשי מאסר בפועל מיום מעצרו 2.5.15.

3. מאסר על תנאי של ארבעה חודשים למשך שנתיים מיום שחררו מהכלא שלא יעבור עבירת רכוש כלשהו.

4. נוכח מצבו המשפחתי הכלכלי והרפואי, לא מצאתי להטיל עליו קנס כספי כלשהו.

5. זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום מהיום.

6. פרוטוקול הדיון יועבר למזכירות בית המשפט בתל אביב, נוכח הצירוף שבוצע.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ד חשוון תשע"ו, 27/10/2015 במעמד הנוכחים.

שמעון שטיין , סגן נשיאה

הוקלד על ידי ירדן כהן קלדנית

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/10/2015 החלטה שמעון שטיין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
נאשם 1 גולן ראובן (עציר) דמיטרי ברנשטיין