טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס17/05/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעים

1.איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

2.יצחק פלח

נגד

הנתבעים

1.שלמה דנון

2.איילון חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך, בצירוף הנמקה תמציתית. לאחר ששמעתי את נהגת רכב התובעים, גב' שני פלח ואת העדים מטעם הנתבעים: גב' אליס אברמוביץ, עו"ד, עדה ניטראלית, והנתבע 1, במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 9.5.16, והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות, בהודעות הנהגים ((ת/1) (נ/1)) וביתר הראיות, אני סבורה כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה מוטלת על גב' שני פלח.

מן הראיות עולה, כי במועד התאונה, נהגת רכב התובעים, אשר רכבה הוסע בנתיב השמאלי בכביש מס' 1, סטתה לנתיב הנסיעה האמצעי, אולם נאלצה לבלום בשל רכב צד שלישי אשר הוסע לפניה. או אז, הנתבע 1, אשר נסע בנתיב האמצעי, לא הצליח לבלום בזמן את האופנוע עליו רכב , ופגע ברכב התובעים בפינה הימנית אחורית.

ראיתי לקבל את עדותה של גב' אליס אברומביץ, נהגת קטנוע, אשר נסעה לפני האופנוע של הנתבע 1, ואשר הבחינה ברכב התובעים, מבצע סטייה מהנתיב השמאלי אל הנתיב האמצעי, קודם למועד התאונה. גב' אברומביץ, הינה עדת נטולת אינטרס בתוצאות המשפט. עדותה של גב' אברומביץ נמצאה מהימנה בעיני וראיתי לבסס עליה ממצאים של עובדה. מעדותה של גב' אברומביץ עולה, כי הבחינה ברכב התובעים מבצע סטייה לנתיב האמצעי ואף היא נאלצה "להתחמק" מרכב התובעים, שעה שהאחרון החל בסטייה לנתיב האמצעי.

אני דוחה את התביעה. התובעים באמצעות התובעת 1, יישאו בשכר העדה אברומביץ ובאגרת בית משפט, כפי ששולמה. נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעים מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית המשפט.

ניתן היום, ט' אייר תשע"ו, 17 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/10/2015 החלטה על בקשה מוסכמת לשינוי מועד דיון נעמה פרס צפייה
17/05/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה