טוען...

החלטה שניתנה ע"י אבי פורג

אבי פורג04/11/2019

בפני

כבוד השופט אבי פורג

תובעים

מדינת ישראל

נגד

נתבעים

1. אל-על נתיבי אויר לישראל בעמ

2. נציגות העובדים בחברת אל על (פורמלי)

3. הסתדרות העובדים הכללית החדשה (פורמלי)

החלטה

בפני בקשת הנתבעת 1 למחיקת סעיפים מכתב ההגנה של הנתבעות הפורמליות, אליה הצטרפה התובעת.

הטענה של הנתבעות הפורמליות להעדר יריבות נדחית נוכח הצטרפות התובעת לבקשה ולטעמי בכל מקרה לנתבעת 1 הזכות להגיש בקשה זו נוכח כך שההחלטה מיום 1/8/16 ניתנה בהמשך להצעת בית משפט שהצדדים הסכימו לה.

המסגרת המשפטית על פיה יש להכריע בבקשה, היא לפי החלטת בית המשפט מיום 1/8/16 בהמשך להצעת בית המשפט בדיון מיום 13/7/16 לרבות ההתייחסות בהחלטה מיום 1/8/16 להבהרות שבקשו הנתבעות הפורמליות בהסכמתן להצעת בית המשפט מיום 13/7/16 שהוגשה לתיק בית משפט ביום 24/7/16.

מהאמור עולה, כי המסגרת הדיונית בתיקים שבפני היא שהנתבעות הפורמליות רשאיות להעלות טענות לעניין תביעת המדינה להשבת הכספים אך לא יהיו רשאיות לבקש הכרעה בשאלות המתעוררות במערכת היחסים בינן לבין אל על ביחס לשימושים המותרים בכספים.

זאת ועוד, בהמשך להצעת בית המשפט מיום 13/7/16 הנתבעות הפורמליות בקשו הבהרה כי השאלות המתעוררות במערכת היחסים בין אל על לבינן, לרבות, אך לא רק ה"שימושים", אלא כל הזכויות בכספים, ידונו בבית דין לעבודה ועל הבהרה זו כתב בית המשפט (המותב הקודם פרופ' גרוסקופף) בהחלטתו מיום 1/8/16 כי : " ...וככל שהן (ההבהרות - א.פ.) חורגות מההצעה (כגון ביחס לשאלה מהי הערכאה שתדון בסכסוכים שאינם נושא התובענה שלפני) הרי שממילא אין באפשרותי להיענות להם".

כלומר הנתבעות הפורמליות אינן רשאיות לבקש הכרעה בשאלות המתעוררות במערכת היחסים בינן לבין אל על ביחס לשימושים המותרים בכספים נשוא המחלוקת ובנוסף, סוגית הזכויות שלהן בכספים הנ"ל אינה חלק מתובענה זו.

תחימת קו הגבול בין הצגת התמונה בפני בית המשפט במסגרת כתב ההגנה של הנתבעות הפורמליות לצורך גילוי האמת והכרעה מלאה ושלמה במחלוקת בין המדינה לנתבעת אל על, לבין הגדרת זירת המחלוקת מבחינת הנתבעות הפורמליות כאמור בהחלטה מיום 1/8/16, אינו פשוט.

עם זאת, בכל הנוגע לבקשה אני מורה כדלקמן:

סעיף 2.6 ימחק למעט המשפט הראשון "סוף דבר, למדינה אין כל זכות בכספים נשוא התביעות דנן."

סעיפים 4.2, 4.3.11.1, 4.3.11.2 , 4.4.6 ו- 4.4.8 ימחקו.

לגבי הבקשה הכללית כי תמחק כל התייחסות מפורשת או משתמעת לזכאות הנטענת והמוכחשת של העובדים בכספים נושא ההליך, גם אם קיימות התייחסויות כאלה בכתב ההגנה של הנתבעות הפורמליות, החלטה זו בהמשך להחלטות קודמות מבהירה את המסגרת הדיונית של ההליך מבחינת הנתבעות הפורמליות כאמור לעיל והיא הגודרת את חזית המחלוקת מבחינתן. לפיכך, כל התייחסות כזו בכתב ההגנה מטעמן החורגת מהמסגרת הדיונית, גם אם קיימת, אין בה לשנות את המסגרת הדיונית כאמור בהחלטה זו שהיא בהמשך להחלטות קודמות.

הנתבעות הפורמליות יגישו כתב הגנה מתוקן כאמור לעיל תוך 7 ימים.

ניתנה היום, ו' חשוון תש"פ, 04 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.