טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד

אירית מני-גור17/03/2016

מספר בקשה:5

בפני

כב' השופטת הבכירה – אירית מני-גור

מבקשים

ח. נ. ו.

נגד

משיבים

1. על-בד משואות יצחק בע"מ

2. ביטוח חקלאי אגודה שיתופית בע"מ

החלטה

התובע נפגע בתאונת דרכים ביום 10.6.11. התאונה הינה תאונת עבודה ונקבעו לתובע נכויות במל"ל. תלונותיו בתחום הנוירולוגיה ובתחום הראומטולוגיה החלו לאחר שהסתיימו וועדות המל"ל ולכן עתר התובע למינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה ובתחום הראומטולוגיה. הנתבעים התנגדו לבקשה.

בהחלטתי מיום 17.12.15 מיניתי מומחה בתחום הנוירולוגיה אשר התבקש לחוות דעתו על הצורך במינוי מומחה בתחום הראומטולוגיה. מומחה בימ"ש בתחום הנוירולוגיה, פרופ' מנחם שדה, קבע כי לתובע לא נותרה נכות צמיתה בתחום הנוירולוגיה והמליץ על מינוי מומחה בתחום הראומטולוגיה שיחווה דעתו האם נגרמה נכות בתחום זה עקב התאונה.

המלצת מומחה בימ"ש פרופ' שדה מהווה ראיה נוספת לשלל התיעוד הרפואי בתחום הראומטולוגי המצוי בתיק בית משפט. אני סבורה כי קיימת ראשית ראיה ורצף טיפולי בגינם יש למנות לתובע מומחה בתחום הראומטולוגיה שיבדוק את תלונות התובע ומצבו ויקבע האם יש להם קשר לתאונה.

בתביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975 (להלן: "חוק הפלת"ד"), התובע אינו רשאי להביא חוו"ד מטעמו כדי להוכיח טענות שברפואה. משכך, הלכה פסוקה כי "על בית המשפט להישמר פן תחסם דרכו של תובע להוכיח את נכותו במסגרת תביעת פיצויים לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה-1975 ולפיכך ראוי לנקוט בגישה ליברלית ביחס לבקשות למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט בהליכים אלו" (רע"א 963/13 פלוני נ' הפול המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ).

1. אני ממנה בזאת את פרופ' אורי אלקיים כמומחית בתחום הראומטולוגיה. המומחית תעיין במסמכים הרפואיים אשר יומצאו לה ע"י ב"כ בעלי הדין, תבדוק את התובע ותקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי בעקבות התאונה מיום 10.6.11 ובמיוחד תקבע:

א. האם לוקה התובע כיום בנכות, ואם כן – לאיזו תקופה ומהו שיעור הנכות.

מהן הנכויות הזמניות שיש לקבוע לתובע ולאילו תקופות.

ב. האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבו בעתיד.

ג. מהן המגבלות התפקודיות של התובע, אם בכלל, ובמיוחד בשים לב לעבודתו ולמקצועו.

ד. האם יהיה התובע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן – מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של הטיפולים האלה לפי המחירים הנכונים להיום.

ה. המומחית תתייחס, בין השאר, לקשר שבין התאונה לבין מצב התובע נכון להיום.

2. על מינויי המומחית כאמור בצו זה, יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ו-1986).

3. ב"כ בעלי הדין ימציאו למומחית את כל המסמכים הרפואיים המצויים תחת ידיהם והנוגעים לתובע, בתוך 30 ימים מהיום.

4. בשכר טרחת המומחית תישא הנתבעת ישירות בשלב זה, על פי חשבונית שתומצא לה ע"י המומחית, ואולם אם תקבע המומחית כי לא נותרה לתובע נכות בגין התאונה, תהא הנתבעת רשאית לעתור לקזז את סכום שכר טרחת המומחית מסכום הפיצויים שישולמו לתובע. אני קובעת את שכ"ט המומחית בסך 4,500 +מע"מ.

5. המומחית מתבקשת ליתן חוות דעתה תוך 60 יום, ורק לאחר ששכר טרחתה ישולם, כאמור.

6. ב"כ התובע ימציא העתק החלטתי למומחית.

7. לאחר קבלת חווה"ד ומשלוח שאלות הבהרה למומחית, יגישו באי כח הצדדים תחשיבי נזק, ב"כ התובע יגיש 45 יום לפני מועד הדיון הבא, וב"כ הנתבעת יגיש/תגיש 15 יום לפני מועד הדיון הבא.

ניתנה היום, ז' אדר ב' תשע"ו, 17 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/12/2015 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תחשיבי נזק אירית מני-גור צפייה
17/03/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד אירית מני-גור צפייה