טוען...

החלטה על התנגדות הנתבעת למינוי מומחה

ישראל פבלו אקסלרד29/07/2015

מספר בקשה:2

צלאח אייל

ע"י ב"כ עו"ד דניאל פלג

המבקש

נגד

מנורה חברה לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד הילה סזגר

המשיבה

החלטה

  1. ישיבת קדם משפט ראשונה תתקיים ביום 29/10/2015, בשעה 08:30, בפניי.

ניתן בזאת צו הדדי להשלמת ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי ועיון במסמכים ומענה לשאלונים, לביצוע תוך 45 יום מהיום.

  1. בפניי בבקשה למינוי מומחה רפואי בתחום האורתופדי.
  2. על פי האמור בכתב התביעה, התובע נפגע בתאונת דרכים ביום 16/12/2012 שעה שהיה נוסע ברכב המבוטח על ידי הנתבעת. על פי הנטען, כתוצאה מהתאונה התובע נפגע בראשו, בצווארו, ובגבו.
  3. הנתבעת התנגדה לבקשה וטענה, כי התובע לא הצביע על ראשית ראייה לנכות צמיתה ועל רצף טיפולי כנדרש ונראה כי לא נגרם לו כל נזק כתוצאה מהתאונה.
  4. זה המקום לציין, כי הבקשה למינוי מומחים הוגשה במסגרת כתב התביעה ולא באופן נפרד כנדרש, ורק מטעם זה ניתן היה לראות בה כאילו לא הוגשה. יחד עם זאת, לפנים משורת הדין, ומאחר והנתבעת הגיבה לבקשה – אדון בה.
  5. למחרת התאונה, פנה התובע למיון בית החולים "קפלן" והתלונן על כאבים בצוואר, בגב וביד ימין. בדו"ח השחרור (שכמעט ואיננו קריא) צוין: "מתהלך נוירולוגי תקין, כח גס תקין, תחושה שמורה...צילום עמ"ש צווארי ללא עדות לשברים". הומלץ לתובע על טיפול שמרני, מעקב אורתופד ו- 4 ימי מנוחה. מעבר למסמך זה, לא צירף התובע מסמכים רפואיים נוספים היכולים להעיד על מצבו הרפואי מאז התאונה ועד היום.

התובע אמנם צירף עוד שני מסמכים שעניינם אישור מחלה למשך 11 ימים נוספים, אולם מעבר להבחנה לפיה מדובר ב-WHIPLASH INJURY לא צוינו ממצאים נוספים, ולא ברור האם התובע נבדק במועד קבלת האישור. חופשת המחלה שאושרה לתובע על ידי הרופא המטפל נסתיימה ביום 31/12/2012 וכאמור, לא הוגשו מסמכים נוספים מעבר לתקופה זו.

נוכח האמור לעיל, לאור ממצאי הבדיקה התקינים ולאור העובדה שהתובע לא צירף מסמכים רפואיים, מעבר לאישורי המחלה בתקופה הסמוכה לתאונה , אני סבור כי לא הוכח קיומה של ראשית ראייה ורצף טיפולי כנדרש. לפיכך, דין הבקשה למינוי מומחה להידחות.

  1. מוצע לצדדים לנהל מו"מ לסיום ההליך בפשרה קודם לדיון. ככל שהצדדים יגיעו להבנות יודיעו על כך והדיון יבוטל.
  2. ככל שלא תושג פשרה, הצדדים יערכו להגשת תחשיבי נזק מטעמם כאשר, תחשיבי נזק מטעם התובע יוגש עד  30 ימים לפני המועד שנקבע לדיון ומטעם הנתבעת עד 14 ימים קודם למועד קדם המשפט.

     

  1. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד המבקש ביטולה או שינויה בבקשה בכתב שתוגש תוך 30 יום ממועד קבלת החלטה זו.

 

  1. לתשומת לב הצדדים: בכל תגובה לבקשה, תגובה לתגובה או כיו"ב, יש לציין במקום בולט את מספר הבקשה. בנוסף, בהגשה מרחוק, יש להקפיד על תיוק מסמך מהסוג האמור במסגרת הבקשה המתאימה. מסמך שלא יענה על הדרישות המתאימות, בהמ"ש יתעלם ממנו והוא ייחשב כמסמך שלא הוגש.

ניתנה היום, י"ג אב תשע"ה, 29 יולי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/07/2015 החלטה על התנגדות הנתבעת למינוי מומחה ישראל פבלו אקסלרד צפייה
16/08/2015 החלטה שניתנה ע"י ישראל פבלו אקסלרד ישראל פבלו אקסלרד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אייל צלאח דניאל פלג
נתבע 1 מנורה חברה לביטוח בע"מ מאיה כהן