טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל21/04/2015

לפני

כב' הנשיא אברהם טל, אב"ד
כב' השופטת זהבה בוסתן
כב' השופט ד"ר שמואל בורנשטין

העותר

מאיר לוי

נגד

המשיבים

1. וועדת השחרורים

2. היועץ המשפטי לממשלה

<#2#>

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד מוריה ששון

ב"כ המשיב 2 עו"ד עינת בניטה

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב 2: מגישה כתב תשובה.

ב"כ העותר: מגישה עדכון והשלמת טיעון בצירוף חוות דעת רש"א.

ב"כ המשיב 2: ראשית אנחנו סבורים שבסופו של דבר העמדה שלנו תוצג וצריך שתחזור לוועדת השחרורים ותוצג שם במלואה. קיבלנו אתמול את הפרוטוקול של איליה ואותר התיק שלו. טרם יכולתי לעיין.

לעניין המהותי באופן נכון התבקש עיבוי של התכנית. הדבר לא עמד בפני הוועדה, הוועדה השאירה שאלות פתוחות ואנחנו מרגישים אי נוחות, אנו מסכימים שהשבוע זה יהיה בוועדה. אנחנו מוכנים שזה יהיה עוד השבוע, זה ימים ספורים. אנחנו נבקש לפחות שזה יהיה כתוב בהחלטה.

לאחר הפסקה

ב"כ המשיב 2: התייעצתי עם הממונה, הממונה אומרת שמבחינתה יש חשיבות לקיום הדיון בפני הוועדה אך אם בית המשפט סבור שיש להורות על שחרור, שחרור כזה ממילא לא יכול שייעשה מה – 26.4.15 מבחינה פרקטית לכן בתאריך זה ניתן יהיה לשחרר אותו לפי התנאים שיקבעו תכנית רש"א מעודכנת לרבות האיזוק האלקטרוני. זה נראה לנו נכון בנסיבות האלה.

תאריך השחרור המלא הוא 22.8.15. נבקש להוסיף לתנאי השחרור של רש"א גם חתימה במשטרה, איסור יציאה מהארץ עד 22.8.15 והבהרה באשר לצורך באיזוק האלקטרוני. זה מעצר בית לילי, החלונות יפתחו על ידי רש"א בהתאמה לתכנית.

ב"כ העותר: מציגה את המכתב שהוגש לוועדת השחרורים ואת העדכון.

<#6#>

פסק דין

מבלי צורך להידרש לנימוקי העתירה ולתגובת ב"כ המשיב, ורק בשל הודעת העדכון של רש"א שהגיעה לבית משפט זה ביום 19.4.15 ולא הייתה בפני הוועדה שהחלטתה היא נושא העתירה, ועל מנת שלא להטריח את וועדת השחרורים בדיון נוסף בבקשה לשחרור על תנאי, אנו מקבלים את העתירה ומורים על שחרורו של העותר בתנאי תכניות רש"א מיום 23.3.15 ומיום 19.4.15 בתנאים כדלקמן:

1. העותר יקיים את תנאי תכניות רש"א הנ"ל ורש"א תודיע לוועדת השחרורים על כל הפרה של העותר את תנאי התכניות.

2. העותר יהיה במעצר בית החל משעה 22:00 ועד שעה 06:00 באיזוק אלקטרוני, וזאת בבית אמו ברחוב אברהם שטרן 27/47 ירושלים (משפחת לוי).

3. העותר יתייצב בתחנת משטרת מוריה בכל יום ג' בשבוע בשעה 09:00.

4. אנו אוסרים על יצירת העותר את הארץ עד יום 22.8.15.

השחרור על תנאי מתבצע ביום 26.4.15.

ניתן והודע היום ב' באייר תשע"ה, 21/04/2015 במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, נשיא

אב"ד

זהבה בוסתן, שופטת

ד"ר שמואל בורנשטין, שופט