טוען...

החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה08/04/2015

3966-04-15

בפני כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשים

מדינת ישראל

ע"י עו"ד רננה

נגד

המשיבים

עאמר אלאעסם (עציר)-בעצמו

ע"י עו"ד סמיר אבו עאבד

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב :

העתקתי חומר הראיות ועבדתי עליו, אך בשל החג לא ניתן היה לקבל דיסקים, מחומר הראיות ניתן ללמוד על קיומן של ראיות לכאורה, ידוע לי שבימ"ש לא יכנס כעת לפרשנות. בימ"ש רק בודק האם התיק בשל מבחינת הראיות. יש ראיות לכאורה לאור התמלילים שיש בתיק, מטבע הדברים יש גם עילה. בשים לב שמדובר במשיב יחסית צעיר, נעדר עבר, ובשים לב שמדובר בצעיר שעצור מס' ימים מכובדים, ובשל כך שאחיו אמין שוחרר ע"י בימ"ש בתנאים מגבילים, איני רואה מקום לעשות ביניהם הבחנה, יש עיקרון השוויון, מדובר באותם מעשים.

אבקש לשמוע חלופה, 3 מכובדים, לרבות הרחקה מירוחם.

יש גם את האב שהתנדב במשטרה ושימש חלופה במס' הזדמנויות.

ב"כ המשיבה :

מתנגדים לשחרורו לחלופה, עומדים על מעצרו עד לתום ההליכים. מפנה לעדות המתלונן שמתאר עד כמה נבל מהתנהגות הנאשם, ששבר את הקירות בבית, ואילצו לשלם לו כסף. המסוכנות כאן גבוהה.

<#2#>

החלטה

1. זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטים נגדו, על רקע כתב אישום המייחס לו לכאורה, עבירות של סחיטה באיומים והיזק בזדון.

2. ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה, וכן קיומה של עילת מעצר סטטוטורית, יחד עם זאת עתר לבחון את שחרורו של המשיב עוד היום, לחלופה בדמות מעצר בית בשבט אלעצם, תחת פיקוחם של 3 ערבים נורמטיביים. ב"כ המשיב עמד על גילו הצעיר של המשיב, וכן על עברו הנקי. עוד ציין כי אחיו של המשיב שוחרר בתנאים מגבילים בטרם יוגש כנגדו כתב אישום.

3. ב"כ המבקשת מנגד, עתרה להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים. נטען כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את בטחון הציבור. נטען כי המשיב על מנת לאלץ המתלונן לשלם לו מלוא הסכום שדרש, הטיל על המתלונן אימה, תוך שהוא גורם נזק לשלד.

4. הדיון יידחה לקבלת תסקיר אשר יבחן את רמת מסוכנותו של המשיב, וכן מסוגלות חלופה להציב גבולות להתנהגותו, ליום 26.4.15 בשעה 11.00.

5. ב"כ המשיב רשאי למסור את פרטי החלופה ישירות לשירות המבחן.

6. המשיב ישאר במעצר עד למתן החלטה אחרת ויובא ע"י שב"ס במועד הנ"ל.

7. תשומת לב שירות המבחן, כי המשיב דובר השפה הערבית.

עותק ההחלטה ישלח לשירות המבחן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ט ניסן תשע"ה, 08/04/2015 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה , שופט

אורנה ש.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/04/2015 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אלון אלטמן
משיב 1 עאמר אלאעסם סמיר אבו עאבד