טוען...

פרוטוקול

נעה תבור28/04/2015

בפני כב' השופטת נעה תבור

7802-04-15

המבקשת

מדינת ישראל

נ ג ד

המשיב

אלון ישראל קולינסקי (עציר)

<#1#>

נ ו כ ח י ם :

ב"כ המבקשת : עו"ד טל הוד-איזיק

ב"כ המשיב : עו"ד שרעבי

המשיב הובא ע"י השב"ס

פרוטוקול

התקבלו 2 תסקירי מעצר של ש"מ מיום 27/04/15

ב"כ המשיב :

אני קיבלתי את התסקירים היסודיים. אני מבקש לאפשר לו ללכת לראיון. לתדהמתי הרבה, שחברתי המלומדת מתנגדת. בשביל זה יש לנו את ביהמ"ש. אלי אזרחי נבדק ע"י שה"מ אתמול.

לגבי יציאה שלו בבאר שבע אבקש להרחיב את השעות.

ב"כ המבקשת :

אנו סבורים שמדובר בטיפול שאמור להיעשות בתיק העיקרי, לא זה המקום ולא זה הזמן. מדובר במי שעבר עבירות חמורות כלפי אשתו, שתינוקת נמצאת ביניהם ועוברת מיד ליד. אח"כ הוא ישב על בטנה כשהיא הייתה בהיריון. עבירות אלימות שנמשכו שנתיים, היא פחדה להתלונן, כאשר האלימות הייתה חמורה עד שהיא אומרת בעימות שהיא פחדה ממנו והוא מסוכן על רקע פסיכיאטרי שלו, רק אז היא הלכה והתלוננה. שנתיים היא חייה בפחד, שנתיים הוא איים עליה שאם היא תתלונן...אני רוצה להפנות לתסקיר, שמדבר על מי שלא לוקח אחריות, לכן אני אומרת שזה צריך להיות בתיק העיקרי. הוא אומר שההתנהגות שלו הייתה כתוצאה מהתנהגות מתריסה של המתלוננת, על רקע מטלות של בית מרביצים?! הוא נותן להשליך את האחריות על אשתו, מדובר במתלוננת שמדברת על הסלמה במהלך השנתיים האחרונות. לא רק זה שהוא מתקשר אליה מבית המעצר ומשפיע עליה.

מדובר בדפוסי חשיבה נוקשים, צורך בשליטה, מתקשה לראות את הפגיעה שלו בסביבה, גם שה"מ מדבר על סיכון להישנות התנהגות אלימה. מדובר בתוכנית ל-4 חודשים בלבד. לא יודעים מה יהיה אח"כ, 4 חודשים זה זמן מאוד קצר, אח"כ הוא ילך לחלופה ביתית, קרוב אליה. צריך לראות כמה צעדים קדימה, פה זה לא נעשה, אין פתרון ארוך טווח, במיוחד לאור זה שהוא לא לוקח אחריות. המקום הראוי לערוך טיפול אם בכלל, הוא בהליך העיקרי. מפנה לסימנים הכחולים והאדומים שהוא גרם לה, מפנה לילדים שנמצאים בתמונה, לכך שמדובר באלימות מאוד קשה, המרחק מבאר שבע להרצליה מרחק בקושי שעתיים. עד שהמרכז ידווח, הוא יגיע אליה וזה יהיה מאוחר מדיי. מדובר בחיים של מתלוננת.

מר אלי אזרחי – מס' ת"ז 012037602 – לאחר שהוזהר כדין :

לשאלת ביהמ"ש :

אני מבין שאני צריך לקחת אותו ישירות מבית המעצר לקהילה ובחזרה.

אני מודע שאני אהיה צמוד אליו ואדאג שלא יהיו תקלות בדרך, אני מבין את הפיקוח שאני לוקח על עצמי.

אני אודיע למשטרה בשנייה שהוא עוזב את שדה הראייה שלי.

<#5#>

החלטה

כתב האישום מייחס למשיב 5 אישומים בעבירות אלימות כלפי אשתו. העובדות מלמדות על תמונה קשה של אלימות הנמשכת תקופה ממושכת ומסלימה בחומרתה. תסקיר שה"מ שהוגש מלמד על התפרצויות זעם מצדו של המשיב תוך אובדן שליטה. ש. המבחן התרשם מדפוסי חשיבה נוקשים, חזרתיות בהתנהגות וסיכון להישנות התנהגות אלימה. לצד התמונה הקודרת מצאה קצינת המבחן, כי ניתן לשקול טיפול במסגרת "דיאלוג מחודש" שיהיה בו להפחית את הסיכון הנשקף מהמשיב.

טיעוני המבקשת ברורים ומלמדים על תמונת סיכון שלא בקלות ניתן להורות על שחרור גם כאשר מדובר בחלופה טיפולית.

על מנת לשקול את התאמתו של המשיב ומבלי שיש בכך לקבוע מסמרות בשאלת שחרורו העתידי, אני מתירה למשיב יציאה לראיון בדיאלוג מחודש בתאריך 03.05.15. היציאה בין השעות 08:00 ועד 19:00, בליווי ובפיקוח צמוד של מר אלי אזרחי ובכפוף לחתימה על ערבות של המפקח בסך 5,000 ₪ להבטחת תנאי השחרור. על המשיב לחזור לבית המעצר ישירות לאחר סיום הראיון.

אשר על כן, נדחה ליום 07 במאי, 2015, בשעה 09:00 לשם קבלת התסקיר משלים.

 

המשיב ישאר במעצר עד להחלטה אחרת ויובא למועד הדיון באמצעות שב"ס.

 

מאפשר למשיב 3 שיחות טלפון על חשבון המדינה, לרבות טלפונים סלולאריים.

המזכירות והסנגור ישלחו עותק ההחלטה לשירות המבחן, אשר יגיש תסקירו למועד הנדחה.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט' אייר תשע"ה, 28/04/2015 במעמד הנוכחים.

נעה תבור , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/04/2015 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות נעה תבור צפייה
28/04/2015 יציאה זמנית נעה תבור לא זמין
28/04/2015 פרוטוקול נעה תבור צפייה
07/05/2015 פקודת שחרור נעה תבור לא זמין