טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אביגיל זכריה

אביגיל זכריה22/10/2015

בפני

כב' השופטת אביגיל זכריה

המבקשת:

אלהאם תיתי ת.ז. 204412142
ע"י ב"כ עו"ד חלאילה

נגד

המשיב:

עלי מוחמד ת.ז. 301991873

פסק-דין

בהליך שבפניי הוגשה בקשת רשות ערעור על ידי הזוכה על החלטת כב' הרשמת בולוס מיום 26.2.15 לפיה הועמד שיעור התשלומים החודשי המוטל על החייב על 800 ₪.

המבקשת טענה כי בשים לב לנתונים הכספיים שהובאו בפני כב' הרשמת - ואף מצאו ביטוי בהחלטתה - הרי ששיעור התשלומים החודשי הינו נמוך בצורה לא סבירה ועתרה להעמידו על 4,000 ₪ לחודש.

בנסיבות העניין מצאתי להורות על קבלת תגובת המשיב ולאחר קבלתה נקבע דיון בבקשה.

המשיב טען כי שיעור התשלומים שנקבע משקף את מצבו הכלכלי ואין עילה להתערב בהחלטת כב' הרשמת ויש להותיר ההחלטה על כנה. עוד הועלו טענות לגבי מצבו הכלכלי של המשיב ושינויים נוספים שחלו בו.

לאחר שמיעת טענות הצדדים במסגרת הדיון שהתקיים בפניי שוכנעתי כי בנסיבות העניין יש מקום ליתן רשות ערעור על החלטת כב' הרשמת ולדון בבקשה כבערעור ואף להתערב בה.

בתום הדיון שהתקיים ניתנה הסכמת הצדדים לפסיקת גובה התשלום החודשי על ידי בית המשפט על פי סעיף 79א. לחוק בתי המשפט בטווח שבין 1,000 ₪ ל - 2,000 ₪ לחודש.

מאחר ומדובר בפסיקה לפי סעיף 79א. אציין בקצרה כי שיעור התשלום החודשי שנקבע על ידי כב' הרשמת - שערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בו כעניין שבשיגרה - איננו עולה לטעמי בקנה אחד עם נסיבותיו של התיק והחייב. שיעור השתכרותו של החייב, כרווק, והוצאות כספיות אחרות בהן הוא נושא מרצונו החופשי דוגמת סיוע לבני משפחה שונים; נטילת הלוואה; הפרשה לתכנית חיסכון והוצאות אישיות גבוהות אשר כאמור אף מצאו ביטוי בהחלטת כב' הרשמת - אין בהן כדי להצדיק קיפוח הזוכה וזכויותיה באופן כה משמעותי העולה בגדר טעות המצדיקה התערבות.

אשר על כן, כאמור, מצאתי לנכון להתערב בהחלטת כב' הרשמת במקרה זה.

בהתאם לסמכות שניתנה לי על ידי הצדדים אני מורה כי שיעור התשלום החודשי יועמד על סך של 1,600 ₪ לחודש.

תוקף השינוי - מיידי.

כמו כן ישא המשיב בהוצאות המבקשת בגין הליך זה ובשכ"ט עו"ד בשיעור כולל (מופחת) של 2,000 ₪ שישולמו בתוך 30 יום מהיום שאם לא כן ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים ולעיונה של כב' הרשמת בולוס על מנת לעדכן את שיעור החיובים בתיק ההוצאה לפועל בהתאם לאמור לעיל.

ניתן היום, ט' חשוון תשע"ו, 22 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/10/2015 פסק דין שניתנה ע"י אביגיל זכריה אביגיל זכריה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אלהאם תיתי חלאילה חאזם
משיב 1 עלי מוחמד
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה איתן לדרר