טוען...

החלטה שניתנה ע"י דינה כהן

דינה כהן04/05/2015

בפני כב' השופטת דינה כהן

המבקש

עופר בר-טוב

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המבקש בעצמו

מטעם המשיבה יגאל ראובני

פרוטוקול

המבקש:

עורך הדין שלי לא יופיע היום. אני מניח שיופיע לערעור מחר.

נציג המשיבה:

תיק החקירה נמצא בקרית גת כי לא היה ניתן להביא אותו, יש לנו גם הפגנה בעיר עכשיו. הדיון הוא לגבי 3 פריטים: אייפון, קוסס ומשקל אלקטרוני. היה סיכום עם עוה"ד של המבקש שהקוסס והאייפון יוחזרו בהסכמה. לגבי המשקל יש לנו התנגדות. המבקש לא הסכים להסכמה עם עורך הדין שלו ולכן אנו נמצאים כאן. לגבי הסמים יש מחר ערר.

האייפון נמצא אצל רשם המוצגים והקוסס כשיוחזר מהבדיקה יושב למבקש. לגבי המשקל יש לנו התנגדות עקב העבירה. מדובר בתיק בחקירה. החזקת סם שלא לצריכה עצמית. לא אני מטפל בתיק. לא יכול להשיב מתי תסתיים החקירה. לדעתי לגבי המשקל תהיה התנגדות גם לאחר שתסתיים החקירה. זה המוצג היחידי שתפוס במשטרה. את הרישיון הוא קיבל.

המבקש:

ביום החיפוש נלקחו ממני 2 חותמות שלי אישיות שלא קשורות לשום דבר, פתחו את המגירה והחליטו שרוצים לקחת את זה, 2 משקלים, אחד מהם אלקטרוני קטן עד 300 ג' עם דיוק של 001 שבו אני משתמש, לא רק אני, כל חולה משתמש בזה כדי למדוד את כמות התרופה שהוא צריך. מעבר לזה, אנחנו מחויבים על פי משרד הבריאות בכל פעם, למלא דו"ח שמציין את כמות הצריכה בכל פעולת צריכה.

משקל נוסף שנלקח ממני, הוא משקל מטבח גדול שאיתו אני שוקל את האוכל שלי שהוא עדיין ברשותם. מכשיר טלפון – זה המכשיר שהם מוכנים להחזיר מכשיר HTC.

את הרישיון שלי ואת המרשם החזירו לי במעמד הדיון בבימ"ש אצל כב' השופט עמית כהן וזה רק לאחר שביקשנו שזה יקרה עכשיו ולא כשניגש אליהם, זה היה מצוי בתיק והוא יכול היה לשלוף את זה.

בנוסף לכך נלקחו התרופות שלי.

נציג המשיב:

התרופות יתבררו בערעור מחר.

המבקש:

נלקח ממני בקבוקון של שמן, לטענת המאשימה הם חשדו שמדובר בשמן חשיש. זה נשלח לבדיקה אני מניח והסתבר שלא מדובר בשמן חשיש.

ב"כ המשיב:

אני לא יודע. אני יכול לבדוק.

המבקש:

התרופות שלי כוללות הכל. בתוך אותו קוסס החלק התחתון עשוי בצד אחד רשת. מציג לעיון בימ"ש. מדובר בחלק מהותי מהטיפול שלנו שנלקח.

לאחר הפסקה:

ב"כ המשיב:

למרות שלא מצוין בבקשה לא המשקל השני ולא החותמות, אנחנו מתנגדים. המשקל השני זה לעשר גרם ויותר ואנחנו טוענים שבגלל הכמות שנתפסה הוא השתמש במשקל לצרכים אחרים ולגבי החותמות יש חשד שהן משמשות לזיוף מרשמים לצורך קבלת סם חוקי. מדובר על תפיסה מיום 6.4.15. ידוע לי שהתיק כרגע בחקירה. הוא עדיין לא הועבר ליחידת התביעות. אנחנו צריכים את המשקלים לצרכי חקירה. אנו טוענים שהמשקלים תפוסים לצורך סחר. אם התיק יסגר, המבקש יקבל אותם חזרה.

המבקש:

כמו שאמרתי קודם, המשקלים נועדו על מנת לבחור את המינון הרצוי. אין לנו החולים דרך לבחור את המינון, אנחנו מקבלים את זה באריזות סגורות שמכילות 10 ג' או 20 ג' שזה חצי מהכמות של חודש במקרה שלי. אין לנו שום דרך לחלק לעצמנו את התרופה בצורה הגיונית אם לא יהיה לנו משקל. משרד הבריאות דורש מאיתנו בכל פעם למלא דו"ח.

אין שום בעיה בלהחזיק משקל. אין שום חוק שאומר שאסור להחזיק משקל. לא מדובר במשהו פלילי או שעשוי להיות פלילי. גם אם ניקח את המקרה הקיצוני שנניח שאין לי רישיון והוא רק קונה לעצמו. המחיר בשוק השחור הוא 120 או 100 ₪ לגרם אחד. אפשר לבדוק מה נותנים לי כשאני עושה קניה שכזאת? אפשר לשקול בזה תכשיטים, תבלינים או כל דבר אחר. לי יש רישיון להשתמש בקנביס רפואי. אני משתמש במשקל כדי למדוד את התרופות שלי. אמרתי את זה גם כשנעצרתי. המאשימה מתנהגת אלי בחוסר תום לב מהיום שנעצרתי. ביקש כב' השופט כפכפי לאפשר לי טיפול רפואי ככל הניתן. אמרו לי שבמעצר לא ניתן. השתחררתי ממעצר, זלזלו בי. לאחר מכן הגשתי בקשה, בימ"ש דחה אותי בכל מיני טענות. עד שקיבלתי החלטה לקבל חזרה את התפוסים, לא קיבלתי את התפוסים. פניתי לבימ"ש אחרי שלא החזירו לי את התפוסים. בימ"ש הודיע לי דרך המזכירה שהוא לא דן בזה. אני כבר לא מבין מה קורה בתיק הזה. הייתי בבימ"ש, בקרית גת, באשקלון ובאשדוד. זה עינוי דין מה שעושים לי. הם באמת עושים את זה בשרירות לב. אין שום אפשרות ששוטר או סוהר יחליט על הפסקת טיפול רפואי לי או לכל אדם אחר. ביקשתי לקבל החלטה עקרונית בעניין. אח"כ יש זעם ברחוב. השוטרים עושים פה מה שעולה על רוחם וזה לא הגיוני. לכן אני מבקש מבימ"ש באיזושהי דרך למצוא פתרון לאנשים כמוני גם אם אנחנו נעצרים, אין סיבה להפסיק לנו טיפול רפואי.

<#3#>

החלטה

מסגרת החלטה זו נוגעת לעתירת המבקש להשיב לו תפוסים.

היום בפתח הדיון הוסיף המבקש וציין כי נתפסו ברשותו אף שתי חותמות, משקל מטבח נוסף גדול ובקבוקון עם שמן כלשהו.

מעבר לכך עתירתו העיקרית של המבקש היתה להשיב לו "תרופה (קנביס עד למשקל 40 גרם)" שהמשיבה טוענת כי הינו סם מסוכן.

כב' השופט עמית הורה להשיב למבקש 20 גרם מהחומר שהמשיבה טוענת כי אינו סם מסוכן ושהמבקש טוען כי מחזיקו ברישיון לשיכוך כאבים.

(החלטת כב' השופט עמית ניתנה במסגרת תורנות מעצרים בבימ"ש באשדוד ביום שישי 24.4.15 לאחר שבימ"ש המחוזי הנחה להקדים דיון שהיה קבוע בפני לעניין הבקשה להחזרת תפוסים לתאריך 26.4.15).

על החלטת כב' השופט עמית כאמור קבוע דיון בבימ"ש המחוזי במסגרת ערעור בתיק

ע"ח 46636-04-15 ביום 5.5.15 שעה 13:30. על כן כפי שצוין בהחלטתי מיום 27.4.15 בנסיבות אלה נקבע דיון בבקשה לעניין יתר רכיביה שלא הוכרעו על ידי כב' השופט עמית כהן בהחלטתו.

מעבר לבקשה הכתובה כאמור ציין והוסיף המבקש כי מתבקשת השבתם של שתי חותמות אישיות, משקל אלקטרוני קטן עד 300 ג', משקל מטבח גדול, מכשיר טלפון נייד ובקבוקון שמן.

לפי שנציג המשיבה הצהיר כי החקירה טרם הסתיימה ובהתאם לסמכות המשיבה לתפוס חפצים שעשויים להידרש כראיה בבימ"ש ככל שיוגש אישום, בשלב זה יש מקום לאפשר למבקשת להמשיך ולהחזיק בתפוסים האמורים פרק זמן סביר שבמהלכו על המשיבה לפעול לסיום החקירה.

ככל שלא יוגש אישום בתוך 15 יום, יהיה רשאי המבקש לעורר בקשתו מחדש. ככל שייעשה כן יקבע דיון לאחר שמלוא חומר הראיות יוגש לעיוני.

באשר לתפוסים שאין התנגדות להשבתם קרי מכשיר טלפון סלולרי יוחזר בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום 5.5.15 שעה 11:00 והקוסס שיש הסכמה להשבתו יוחזר עם קבלתו חזרה לאחר בדיקה במסגרת החקירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו אייר תשע"ה, 04/05/2015 במעמד הנוכחים.

דינה כהן , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/04/2015 החלטה לא זמין
24/04/2015 החלטה לא זמין
04/05/2015 החלטה שניתנה ע"י דינה כהן דינה כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 עופר בר-טוב ניר ליסטר
משיב 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה