טוען...

הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות

אביגיל זכריה19/04/2015

בפני כב' השופטת אביגיל זכריה

המבקשת

משטרת ישראל תחנת עכו

נגד

החשוד

מוחמד עלי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: החוקרת אורטל חג'ג'

החשוד: הובא

הסניגור: עו"ד חמוד אחסאן – סניגור ציבורי

פרוטוקול

ב"כ המבקשת:

חוזרת על הבקשה. מגישה את תיק החקירה לעיון ביהמ"ש.

מדובר בהארכת מעצר שנייה.

מגישה מזכר סודי ובו רשימת פעולות חקירה לביצוע. המזכר מסומן אז/1 ובחתימתי.

הסניגור מסכם:

ידוע שראיות שהספיקו לצורך הארכת מעצר ראשונה לא יכולות להיות מספיקות לצורך הארכת מעצר שנייה. השאלה האם החשד הסביר שהיה ונקבע לצורך ההארכה הראשונה התעצם מאז ועד היום. אני טוען כי אותו חשד שהיה בפעם הקודמת נשאר על כנו. לא התעצם. אותו חשד אינו יכול להספיק לצורך הארכת מעצר שנייה.

היה על המבקשת לבצע את כל פעולות החקירה עד עתה, ניתנו לה כמעט שלושה ימים שבמהלכם החשוד היה נתון במעצר ואין לבוא היום לטעון לשיבוש ולמסוכנות בהעדר ביצוע פעולות החקירה שמאששות את החשד הסביר.

בשים לב לרמת ועוצמת החשד הסביר שלא התעצם בכלל עד היום, אבקש לקבוע כי אין מספיק חשד סביר לצורך הארכת מעצר ולהורות על שחרור בתנאים מגבילים. בת זוגו נמצאת באולם בית המשפט ויכולה לפקח עליו.

<#3#>

החלטה

החשוד שבפניי נעצר ביום 16/415 בחשד לביצוע עבירה של גניבה ופריצה לבניין שאינו דירה. זוהי הארכת מעצר שנייה.

לאחר שעיינתי בתיק המשטרה ושמעתי את טענות הצדדים, אני קובעת כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירה המיוחסת לו ואולם החשד הסביר נשאר באותו רף בו היה בהארכת המעצר הקודמת.

כמו כן, מעיון בדו"ח הסודי שהוגש וסמן על ידי כב' סגן הנשיא ביום 17/4/15 אל מול הדו"ח הסודי שהוגש לעיוני היום, עולה כי חלק מפעולות החקירה שנתבקשו היום, נתבקשו כבר בדו"ח הקודם, כך לדוגמא, פעולות 4 ו – 6 בדו"ח הסודי מהיום. כמו כן, עולה מעיון בתיק כי מיום 16/4/15 לא נעשתה כל פעולת חקירת עדים נוספת ולא הונח הסבר מדוע לא ניתן היה לבצע את פעולות 1 עד 4 עד היום.

ממילא ביחס לפעולות 1, 2, 3, 5 אין חשש לשיבוש הליכי חקירה.

בשים לב למשך הזמן שכבר עמד ברשות היחידה החוקרת, ולפעולות המעטות שבוצעו על ידה, אם בכלל ממועד הארכת המעצר הקודמת ועד היום, ובשים לב לזכויות החשוד, לא שוכנעתי בקיומה של עילת מעצר המחייבת את המשך החזקתו של החשוד במעצר, מאחורי סורג ובריח ושוכנעתי כי ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של חלופת מעצר וקביעת תנאים מתאימים.

בנסיבות אלה, אני מורה על שחרורו של החשוד בתנאים המגבילים הבאים:

1. נאסר על החשוד ליצור כל קשר, לרבות קשר טלפוני, בין במישרין ובין בעקיפין עם עדים או גורמים אחרים שאמורים להיחקר, וזאת למשך 7 ימים מהיום.

2. החשוד יתייצב בתחנת משטרת עכו להמשך החקירה, בכל עת שיידרש. החשוד יתייצב מייד לאחר שחרורו להמשך חקירה בתחנת משטרת עכו ולא יאוחר מהשעה 13:00 היום.

3. להבטחת קיום תנאי השחרור יחתום החשוד על התחייבות כספית בסך 2,500 ₪ וכן תיחתם ערבות צד ג' ע"ס 2,500 ₪.

החלטה זו מהווה פקודת שחרור.

ניתנה והודעה היום ל' ניסן תשע"ה, 19/04/2015 במעמד הנוכחים.

אביגיל זכריה , שופטת

הוקלד על ידי גלית גבאי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/04/2015 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות אביגיל זכריה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 משטרת ישראל תחנת עכו
חשוד 1 מוחמד עלי