טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל21/04/2015

לפני כב' השופט אברהם טל – נשיא

העותר

אברהם אטיאס

נגד

המשיב

שרות בתי הסוהר

נוכחים:

ב"כ העותר עו"ד הלאלי אבישג

ב"כ המשיב עו"ד גלעד ארליך

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: ההחלטה על ההפרדה מבוססת על חומר מודיעיני כבד משקל שאני מציג בפני בית המשפט. חוות הדעת הגלויה הוצגה לחברתי. עקב תקלה לא הועבר אלי חומר של משטרת ישראל. אוכל להעביר את החומר לעיון בית המשפט.

מדובר בעצור עד תום ההליכים. רוצים להעבירו לאגף הפרדה.

ב"כ העותר: העברה להפרדה זה רק כאשר אין דרך אחרת להשיג את המטרה. מדובר בצעד קיצוני ואנו לא סבורים שזה המקרה. לא נערך לעותר כל שימוע לפני העברתו. למיטב ידיעתו של העותר אין לו סכסוכים בבית הכלא, אין שום חשש לחייו כנטען או לחיי אסירים אחרים.

מדובר בעצור ולכן צריך להעביר אותו תחת ביקורת הרבה יותר גדולה.

גם חברי אומר שלא הוצג מידע של משטרת ישראל.

ב"כ המשיב: נגד העותר מתנהל תיק פלילי בבית משפט זה בהאשמות של ניסיון רצח וקשירת קשר לפשע. מגיש את רישום הגיליון הפלילי של העותר.

<#8#>

החלטה

העותר עצור עד תום ההליכים בגין כתב אישום המייחס לו קשירת קשר לפשע וניסיון רצח והוא מלין על החלטת המשיב להעביר אותו מאגף 5 בכלא ניצן לאגף הפרדה בכלא איילון, שכן התנהגותו נאותה, הוא אינו מתפרע ואין דו"חות משמעת או מידעים בדבר סכסוכים המצדיקים את העברתו לאגף הפרדה.

המשיב סומך החלטתו להעביר את העותר לאגף הפרדה על מידעים של שב"ס שהוצגו בפניי שמהם עולה, לטענת המשיב, מסוכנות כלפי העותר וכלפי אחרים מצידו.

עיון במידעים החסויים אכן מעלה כי מדובר במידעים מהזמן האחרון יחסית המעלים חשש לשלום העותר ולשלום אסירים אחרים מפניו ואשר מצדיקים את העברת העותר מאגף 5 בכלא ניצן שבו היה נתון לאגף אחר.

המידעים מצדיקים לעת הזו את העברת העותר לאגף הפרדה, אך המשיב יבחן תוך 30 יום מהיום אפשרות להעביר את העותר לאגף אחר על מנת שהפגיעה בעותר כתוצאה מהעברתו תהיה מידתית.

גם אם אין לעותר סכסוכים עם אסירים אחרים בכלא ניצן, כפי שטוענת ב"כ העותר ומסתמכת על רשימת סכסוכים שהוצגה בפניי, אין בכך כדי להצדיק את השארת העותר באגף 5 בכלא ניצן לאור המסוכנות, כפי שעולה מהמידעים.

בכפוף לבחינה מחודשת של עמדת המשיב בכל הקשור להשארת העותר באגף הפרדה תוך 30 יום מהיום, אני דוחה את העתירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ב' אייר תשע"ה, 21/04/2015 במעמד ב"כ הצדדים.

אברהם טל , נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/04/2015 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה