טוען...

החלטה על הודעה ובקשה מטעם התובעים

ריבה שרון13/09/2016

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעים

1. עזבון המנוח ל. ב ז"ל

2. י. ב

3. ל. פ
- ע"י ב"כ עוה"ד חזי רובין ואח'

נגד

נתבעים

1. מ. ב

2. כלל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד ליבת מיכאל ואח'

החלטה

1. לפני תביעת עזבונו ויורשיו של המנוח לאון ברוור ז"ל, שהיה יליד 1925, ונהרג בתאונת דרכים מיום 28/7/11 (להלן: "התאונה").

הנתבעת הגישה תיק רפואי והיא עותרת למינוי מומחה, לשם מתן חוו"ד בדבר כושר תפקודו הכללי והתעסוקתי ותוחלת חייו של המנוח, אלמלא נהרג בתאונה. אין חולק שברקע- סבל מסרטן הערמונית. על פי המסמכים הרפואיים- בעיות רקע נוספות, לרבות ממצא בכליה, היפרליפידמיה. בהעדר הסכמה דיונית בין הצדדים בנושא שבמחלוקת- אין מנוס ממינוי מומחה מטעם בית המשפט. ובנסיבות הענין- אני סבורה שתחום המומחיות המתאים שונה מהמבוקש.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט את פרופ' מאיר להב (להלן: "המומחה"). המומחה יואיל ליתן חוות דעת בענין הנדון. בין היתר- יפרט האם, אלמלא הפטירה, היה צפוי המנוח לטיפולים ואת מהותם והיקפם, ואת המגבלות, אם בכלל, שהיו ו/או היו צפויות לו- בחיי היומיום עקב מצבו ובעיקר- את תוחלת חייו הצפויה לנוכח מצבו הרפואי, כעולה מהתיקים הרפואיים שיוצגו בפניו.

3. למניעת תקלות,- מתבקשים המומחה והצדדים לבחון כבר עתה ולהודיע (רק) אם קיימת מניעה אובייקטיבית ממשית שבגינה יש מקום לשקול את מימוש המינוי בתיק זה. בהעדרה- יצוין הדבר בפתח חוו"ד.

4. בשכ"ט המומחה, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק- תישא הנתבעת. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה נתקבל במשרדם בתוך 30 יום מהיום, ואם לא- יפעלו מיד לבקשו ולאחר מכן- ידאגו לפרעונו בתוך 30 יום מקבלתו. העתק הקבלה יומצא בפקס לב"כ התובע ולמרפאת המומחה לאחר התשלום. אבקש להקפיד על כל האמור בסעיף זה.

5. הצדדים ימציאו לידי המומחה בתוך 30 יום מהיום, ובמקביל, את כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים, בהתאם לדין ולפסיקה. המומחה רשאי לדרוש מהם כל מסמך רפואי נוסף שימצא לנכון .

6. המומחה יואיל ליתן את חוות דעתו בהקדם האפשרי, ובתוך 30 יום ממועד קבלת המסמכים, שאלות הבהרה- בתוך 14 יום. תשובות- ככל שניתן, בתוך 14 יום נוספים.

7. עם קבלת חוות-הדעת יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים, מבוססים ומפורטים (תובעים- עדכון), ע"י כל צד- בתוך 21 יום. לתחשיבי הנזק יצורפו גם פירוט/חוו"ד לענין שווי ניכויים.

8. פגרות בתי המשפט תבואנה במנין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי למומחה ולב"כ הצדדים.

ת.פ.מז +90

ניתנה היום, י' אלול תשע"ו, 13 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/01/2016 צו חתום ריבה שרון לא זמין
13/09/2016 החלטה על הודעה ובקשה מטעם התובעים ריבה שרון צפייה