טוען...

החלטה שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר

אופירה דגן-טוכמכר27/10/2016

27 אוקטובר 2016

לפני:

כב' השופטת אופירה דגן-טוכמכר

התובע:

נתנאל עטרי

-

הנתבעת:

א.ד. הפצות ועיטוף בע"מ

החלטה

בבקשה לביטול ההחלטה בעניין מחיקת סעיפים ומסמכים מתצהיר התובע

  1. ביום 20/7/16 הגישה הנתבעת בקשה למחיקת סעיפים ונספחים לתצהיר התובע. הבקשה הועברה לתגובת התובע עד ליום 21/8/16 ומשלא הומצאה תגובה ניתנה ביום 29/8/16 החלטה בדבר מחיקת סעיפים והוצאת מסמכים כמבוקש.
  2. לנוכח האמור ועל יסוד ההחלטה בדבר מחיקת חלקים מתצהיר התובע, ביום 30/8/16 הוגשו לתיק תצהירי הנתבעת, ובהם התייחסות לאותם חלקים בתצהיר אשר לא נמחקו.
  3. בחלוף כחודש מהגשת תצהירי הנתבעת, ביום 5/10/16 הגיש התובע בקשה לביטול ההחלטה בדבר מחיקת סעיפים מתצהירו.
  4. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובת הנתבתע החלטתי הינה כדלקמן:

הכרעה:

  1. התובע, מתכנת מחשבים בהכשרתו, היה עובד של הנתבעת משנת 2004 ועד לפיטוריו בשנת 2014. בכתב התביעה טען התובע כי בגין נסיבות סיום עבודתו הוא זכאי לפיצויי פיטורים וכן הוא תובע תגמול בגין עבודה בשעות נוספות וכן זכויות סוציאליות אחרות, באשר לטענתו יש להחיל על ההעסקה את הוראות צו הרחבה בענף הדפוס.
  2. בכתב ההגנה טענה הנתבעת כי עיסוקה איננו בענף הדפוס ולכן אין להחיל על ההעסקה את הוראות צו ההרחבה בענף הדפוס, וכי התובע אינו זכאי לתמורה עבור עבודה בשעות נוספות.
  3. הנתבעת לא חלקה על זכותו של התובע לפיצוי פיטורים ובישיבת הקד"מ אף הובהר כי שילמה לו את פיצויי הפיטורים ולפיכך עניין זה נמחק מכתב התביעה (תוך הותרת הטענה בדבר זכאות לפיצוי בגין הלנת פיצויי פיטורים) וכן נמחקה התביעה האישית שהוגשה מלכתחילה כנגד מנהל הנתבעת.
  4. לטענת הנתבעת על אף ההסכמות בדבר מחיקת התביעה לפיצויי פיטורים, בתצהיר שהוגש מטעמו, נכלל סעיף (סעיף 13) שעניינו יתרת פיצוי פיטורים), עוד מבקשת הנתבעת למחוק עניינים המהווים לטענתה הרחבת חזית ביחס לאמור בכתב התביעה : את סעיף 15 שעניינו נזקים שנגרמו לתובע עקב העיכוב בתשלום פיצויי הפיטורים (וכן את סעיף 40 לתצהיר שבו נתבעו פיצויי הלנה בסכום העולה על זה שבכתב התביעה), את סעיפים 29-30 לתצהיר, שעניינם בביצוע עבודה בשעות נוספות, והמסמכים שצורפו לתמיכה באמור בהם, אשר לא גולו בהליך גילוי המסמכים, וכן את סעיפים 43-47 לתצהיר שעניינם הוצאות משפט ששילם התובע, שאף הם בבחינת הרחבת חזית.
  5. כפי שכבר ציינתי, משהתובע נמנע מלהגיב לבקשה, נמחקו הסעיפים והמסמכים כמבוקש בלא דיון לגופו של ענין.
  6. בבקשתו מיום 5/10/16 התובע מפרט את הנסיבות שהובילו לכך שלא הגיב בתוך מועד סביר להחלטות בית הדין מיום 20/7/16 ומיום 29/8/16.

הגם שאני מתרשמת כי התנהלות התובע נגועה בהתרשלות שאין לה הצדקה, ואשר גרמה הוצאות מיותרות לנתבעת, שכבר נסמכה על החלטת בית הדין והגיש את תצהיריה, אינני רואה מנוס מברור טענות התובע לגופן, לשם מניעת עיוות דין.

  1. לגופו של עניין, התובע איננו מתנגד למחיקת סעיף 13. אשר ליתר הסעיפים לדידו מדובר בהרחבה עובדתית של המתואר בכתב התביעה, כמקובל, ולא בהרחבת חזית.
  2. אני מקבלת את טענות התובע לפיהן אין פגם בכך שהתצהיר מפורט יותר מהתשתית העובדתית שבכתב התביעה, עם זאת לאחר שעיינתי בטענות הצדדים מצאתי כי יש מקום למחוק מספר סעיפים מתצהיר התובע, תוך מתן הבהרה כי לא תתאפשר הרחבה של עילות התביעה והסעדים שנתבעו מעבר למפורט בכתב התביעה, להלן התיחסותי לסעיפים המפורטים בבקשה:

סעיף 13 – ימחק בהתאם להסכמת התובע.

סעיף 30 + נספחים ו'-ז' – בכתב התביעה נכללת תביעה להפרשי שעות נוספות, והתובע אף ציין כי כי בידיו דוחות נוכחות לשנים 2008-2014 (לא צויין אם מדובר בדוחות שערך בעצמו או בדוחות נוכחות של הנתבעת).

אין חולק כי במהלך הליכי הגילוי שהתקיימו בתיק, התובע לא הציג את דוחות הנוכחות שטען שמצויים בידו, ואולם לתצהירו צורפו דוחות שונים הנחזים כדוחות נוכחות, וזאת מבלי שפורטו בתצהיר נסיבות ומועד עריכתם.

יובהר, כי בבקשה לביטול מחיקת הנספחים, טען ב"כ התובע כי אין מדובר במסמכים שהכין התובע בזמן אמת, אלא בתחשיבים שנערכו בדיעבד, וזאת בסתירה לעולה לכאורה מכתב התביעה, ומהאמור בסעיף 29 לתצהיר התובע. אינני סבורה כי די באי גילוי המסמכים בהליכי הגילוי כשלעצמו, כדי להצדיק את הוצאת הנספחים מהתיק, עם זאת שמורה לנתבעת הזכות לטעון ביחס למשקל שניתן ליחס למסמכים לנוכח הגשתם המאוחרת, ובשל קיומן של גרסאות סותרות לכאורה לעניין מועד עריכתם.

סעיף 15, 40 ונספח ח' –בכתב התביעה ציין התובע כי סכום ההלנה מחושב על ידו עד למועד הגשת התביעה בלבד, ולפיכך אין למנוע ממנו להתיחס לנזק שנגרם לו כתוצאה מהלנת הפיצוים עד לתשלומם בפועל, לרבות בדרך של פירוט עובדתי, אשר מטבע הדברים מקומו בתצהיר. עם זאת, נדמה כי חישוב פיצויי ההלנה שצורף לתצהיר נוגע להלנת שכר ולא להלנת פיצויי פיטורים ולפיכך הוא יוצא מהתיק. יצויין כי לעניין חישוב פיצויי ההלנה על פי דין אין צורך בתצהיר של התובע ולפיכך סעיף 40 ונספח ח' ימחקו מהתצהיר.

סעיף 43-47 – לא מצאתי עילה שיש בה כדי להצדיק את מחיקת הסעיפים מהתצהיר. עם זאת יובהר כי אין בכך כדי להתיר הוספת עילות וסעדים לתביעה, וכי התשתית העובדתית שפורטה בסעיפים הללו, תבחן ותשקל במסגרת עילות התביעה הקיימות, לרבות זו אשר עניינה בתביעת לתשלום פיצוי בגין הלנת פיצויי הפיטורים.

  1. בנסיבות שנוצרו, הנתבעת תהיה רשאית להגיש תצהיר מתוקן מטעמה וזאת עד ליום 6/12/16.
  2. התובע ישלם לנתבעת בתוך 30 יום הוצאות משפט בסך 1,500 ₪.

ניתנה היום, כ"ה תשרי תשע"ז, (27 אוקטובר 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/02/2016 הוראה לבא כוח נתבעים להגיש תצהירי נתבע דורי ספיבק צפייה
27/10/2016 החלטה שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר אופירה דגן-טוכמכר צפייה
27/02/2017 פרוטוקול - הסכם פשרה אופירה דגן-טוכמכר לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נתנאל עטרי נתי שרפי
נתבע 1 א.ד. הפצות ועיטוף בע"מ חיים צור