טוען...

החלטה שניתנה ע"י רות רז

רות רז07/05/2015

בפני

כב' השופטת רות רז

מבקשים

ששי כהן

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

לפני בקשה לביטול פסילה מנהלית של רישיון נהיגה למשך 60 יום שהוטלה על המבקש בתאריך 15.4.15 על ידי קצין משטרה, בגין גרם תאונת דרכים.

טרם הוגש כתב אישום כנגד המבקש.

ראיות לכאורה

הוגש לעיוני תיק החקירה ממנו עולה כדלקמן :

המבקש מסר הודעה לפיה נהג במונית בכביש 5066 מכיוון יקיר. בהגיעו לצומת עם כביש 505 פנה שמאלה לא ציית להוראות תמרור 301 המוצב בדרכו ופגע ברכב פיג'ו שהגיע משמאלו. המבקש מסר כי בהגיעו לצומת האט והתקדם לצומת במהירות של 5 קמ"ש. רכב הפיג'ו הגיע מצד שמאל במהירות גבוהה ופגע בחלק הקדמי שמאלי של המונית. לדברי המבקש, העריך כי רכב הפיג'ו רחוק והוא יספיק לחצות את הצומת, אך הרכב הגיע במהירות, המבקש בלם ורכב הפיג'ו פגע בו בהיותו בעצירה.

נהג הפיג'ו מסר הודעה לפיה, כאשר התקרב לצומת הבחין במונית עומדת או מתקדמת לאט לצומת מצד ימין. הנהג המשיך בנסיעה וכמעט חצה את הצומת ואז נכנסה המונית לצומת. הנהג ניסה לסטות שמאלה אך המונית פגעה בצד ימין של רכבו. הנהג מסר כי נהג במהירות של 70 קמ"ש לערך ובהיותו במרחק של כ-50 מ' מהמונית נכנסה לפתע המונית לצומת. כתוצאה מהפגיעה התהפך הרכב על צדו.

נוסעת ברכב הפיג'ו מסרה כי המונית נכנסה לצומת, נעצרה וחסמה את נתיב נסיעתם. הנהג סטה שמאלה כדי להימנע מתאונה אך לא הצליח ונגרמה תאונה. כאשר הבחינה העדה במונית היא חסמה את נתיב נסיעתם.

כתוצאה מהתאונה נחבלו שני הנהגים המעורבים והנוסעת בפיג'ו. לא נגרמו חבלות של ממש. בתיק תעודות רפואיות של הנפגעים.

המבקש אישר כי בכיוון נסיעתו מוצב תמרור המחייב במתן זכות קדימה בצומת. המבקש נכנס לצומת וחסם דרכו של רכב הפיג'ו שהגיע לצומת מצדו השמאלי. נהג הפיג'ו ניסה למנוע את התאונה על ידי סטייה שמאלה, אך שני כלי הרכב התנגשו. המבקש אישר כי טעה באומדן מהירות נסיעת הפיג'ו ולכן נכנס לצומת ואירעה התאונה.

מדובר בתשתית של ראיות לכאורה שדי בה בשלב זה להוכחת אחריותו לכאורה של המבקש לגרם התאונה. טענת המבקש כי הרכב המעורב הגיע לצומת במהירות גבוהה, אין בה כדי לפטור אותו מאחריות לתאונה.

מסוכנות בהמשך נהיגה

מסוכנות של נהג נמדדת באמצעות שני מקורות כפי שנקבע על ידי כבוד השופט מלץ בבש"פ 513/88 מדינת ישראל נ' רז גוליו :

" השאלה המרכזית במקרים כגון אלה היא, האם נהיגתו של הנהג המעורב מסכנת את בטחון הציבור בדרכים. על אלה ניתן ללמוד משני מקורות : התנהגותו של הנהג בתאונה הנדונה, והתנהגותו בדרכים בדרך כלל, כפי שהיא באה לידי ביטוי בהרשעותיו הקודמות"

המבקש אוחז ברישיון נהיגה משנת 1994. רשומות לחובתו 22 הרשעות קודמות. לחובתו הרשעות בעבירות של אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה, נהיגה במהירות מעל המותר, נהיגה בחוסר זהירות, וגרם תאונת דרכים בשנת 2002.

בנסיבות אלה, הן בשל התנהגותו של המבקש בתאונה הנוכחית והן בשל עברו התעבורתי, לא מצאתי כי נפלה טעות בהחלטת הקצין הפוסל.

לפיכך, הבקשה נדחית.

המזכירות תעביר את החלטתי לצדדים.

ניתנה היום, י"ח אייר תשע"ה, 07 מאי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/05/2015 החלטה שניתנה ע"י רות רז רות רז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ששי כהן
משיב 1 מדינת ישראל דנית גלעד