טוען...

החלטה על הודעת צירוף

ריבה שרון19/09/2016

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

התובעת

א.צ
- ע"י ב"כ עוה"ד סיגלית רפאלוב ואח'

נגד

הנתבעת

שומרה חב' לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד זיו מנדלוביץ' ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת 2/91- הייתה מעורבת בת.ד נשוא התביעה מיום 12/10/12 (להלן: "התאונה"). לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שצורפו לכתב התביעה ומאוחר יותר ובחנתי את טיעוני הצדדים בקשר עם בקשת התובעת, מצאתי כי יש ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום האורתופדי, ולו מחמת הספק.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט את ד"ר יורם פולמן (להלן: "המומחה").

המומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבה הרפואי של התובעת, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין התאונה ובין תלונותיה והטיפולים שעברה, האם נותרה נכות (תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה) אם בכלל והאם הינה סופית, להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים והאם ניתן לבצעם במסגרת הרפואה הציבורית. הכל,- בשים לב אף לרקע הרפואי הרלוונטי ותוך התייחסות לנכות אורתופדית כוללת שאינה קשורה בתאונה, ככל שיש כזו.

3. הצדדים רשאים להודיע עד ליום 27/9 , למקרה שלטענתם קיימת מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש מינויו של מומחה בהליך זה, ולנמק. העדר הודעה תחשב כהסכמה לזהות המומחה ו/או אישור שאין מניעות כזו. המומחה מתבקש גם כן להדרש לענין, למקרה שנשמט דבר מה מעיני הצדדים. במקרה של מניעות- יואיל להודיע על כך בדחיפות ובטרם יחל בעבודתו.

  1. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת שאינן מכוסות במסגרת הציבורית - תישא בשלב זה הנתבעת כמימון ביניים בלבד. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת המומחה נתקבלה במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו מיד לבקשו ולאחר מכן- תדאג הנתבעת לפרעונו בתוך 30 יום ממועד קבלתו. העתק הקבלה יומצא בפקס לב"כ התובעת ולמרפאת המומחה לאחר התשלום. אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, לחסוך מהמומחה את הטרדה הכרוכה בקבלת שכרו, לא כל שכן- בקשות ופניות מיותרות לבית המשפט בנושא.

5. ב"כ התובעת תפנה אל המומחה ותקבע בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, אך באחריותה לדאוג שלא יקדם מחלוף 45 יום ממועד המצאת העתק הפניה למומחה לידי ב"כ הנתבעת. התאריך יודע לב"כ הנתבעת, מיד לאחר תיאומו.

6. הצדדים ימציאו לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים הרפואיים בהתאם לדין ולפסיקה וכל מסמך שיתבקש על ידו לצורך חוו"ד. מסמכי הנתבעת יומצאו לידי המומחה בתוך 30 יום ממועד קבלת העתק הפניה למומחה מצד התובעת.

7. המומחה יואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בהקדם האפשרי, ובתוך 30 יום ממועד הבדיקה והמצאת בדיקות עזר ככל שתתבקשנה.

 

8. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, לרבות תצהירי תשובות לשאלונים, גילוי מסמכים כללי וספציפי, פרטים נוספים וכיו"ב יושלמו הדדית בתוך 21 יום מהיום.

9. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים, כל צד בתוך 30 יום. לתחשיב התובעת יצורף גם דו"ח עדכני ממחלקת רציפות בעבודה, לרבות פרטי מעסיקים, תק' עבודה ושיעור הכנסות.

 

10. פגרות בית המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

11. הצעתי תשלח בדואר בבוא העת.

12. ב"כ התובעת תעקוב אחר התהליך ותרשום את התיק לפניה למעקב להמשך ותואיל להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ביניהם ע"ד של הדברות ישירה.

החלטתי תשלח לב"כ הצדדים. המזכירות תרשום בפניה ת.פ ליום 16/7. בהעדר הודעה מטעם

הצדדים- ישלח כתב המינוי למומחה, ללא צורך בהחלטה נוספת.

ניתנה היום, ט"ז אלול תשע"ו, 19 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/09/2016 החלטה על הודעת צירוף ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 2 אורטל צוברה סגלית רפאלוב
נתבע 1 שומרה חב' לביטוח בע"מ זיו מנדלוביץ