טוען...

פסק דין שניתנה ע"י הרווי גרובס

הרווי גרובס09/11/2015

בפני

כבוד השופט הרווי גרובס

תובע

יאיר מילשטיין

נגד

נתבעת

רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ

פסק דין

1. ביום 17.10.13 התובע רכש מאת הנתבעת דירה בנתניה.

על פי ההסכם הייתה זאת חובתה של הנתבעת לבצע תיקונים בתקופת הבדק אצל התובע ואכן כך היה.

בין המועד 13.4.15 עד 29.4.15 ביקרו צוות עובדים אצל דירת התובע 6 פעמים. דובר בבעיה של רטיבות והחלפת מקלחון.

2. בתביעה זו התובע עותר לפיצוי בגין הפסד ימי עבודה באותם ימים שהנתבעת ביצעה תיקונים אצלו בדירה, כלומר במהלך השיפוצים הוא נאלץ להפסיד ימי עבודה. כמו כן טוען שביום 22.4.15 נקבע עם נציגי הנתבעת שיתייצבו לעשות תיקונים ולא הגיעו כלל לדירה.

3. על בסיס עובדות אלו התובע עותר לסכום של 5,800 ₪. הסכום בנוי מהפסד ימי עבודה בסכום של 5,200 ₪ ופיצוי בגין אי התייצבות הצוות של 600 ₪ ביום 22.4.15.

4. במהלך הדיון התובע הוסיף וטען שדובר בפרק זמן בלתי סביר לבצע את התיקון ושלמעשה התיקון לא הושלם עד היום, אם כי יש לציין שטענות אלו לא פורטו בכתב התביעה.

5. הנתבעת מסתמכת על סעיף 14.4 של הסכם המכר שבינה לבין התובע ולהלן לשונה:

"הקונה מתחייב לאפשר למוכר ו/או לשולחיו לרבות קבלנים ו/או קבלני משנה מטעמו לבדוק את הליקויים ולבצע את התיקונים בדירה בתאום מראש....... הקונה מוותר בזה על כל טענה ו/או תביעה ועל כל טענה שעשויה להיות לו בקשר עם זמן ביצוע התיקונים או בקשר עם אי נוחות ככל שתיגרם לו כתוצאה מכך".

לכן לטענת הנתבעת אין כל בסיס לתביעה זו.

6. באשר לטענות התובע כאילו שהליך ביצוע התיקון התארך ללא צורך, נציגי הנתבעת טענו נמרצות שלא כך היו פני הדברים והתיקונים בוצעו בתוך זמן סביר. דובר בבעיות של רטיבות וידוע הדבר שקשה מאוד לאתר את מקור הרטיבות ולכן נדרשו מס' ביקורים בדירת התובע.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים החלטתי לדחות את התביעה ולהלן הנימוקים לכך:

א. סעיף 14.4 של הסכם המכירה בין התובע לבין הנתבעת למעשה חוסם את דרכו של התובע להגיש תביעה על הפסדי ימי עבודה כלל וכלל. נוסח הסעיף ברור וחד משמעי וכולל ויתור מראש על כל טענה או תביעה הנובעת מעצם ביצוע התיקונים אצלו בבית. כמו כן נוסח הסעיף גם חוסם את התובע מלטעון דבר לגבי זמן ביצוע התיקונים.

ב. על מנת להתגבר על הסעיף האמור ולהצליח בתביעה זו היה על התובע להניח בפני בית משפט תשתית ראייתית שדובר בפעולות ברשלנות מרבית או בחוסר תום לב של הנתבעת. ראיות כאלו לא היו. נהפוך הוא, התרשמותי היא שהנתבעת עשתה כל מה שניתן לעשות לסיים את הטיפול תוך זמן קצר. הרי עצם ביצוע התיקונים הוא דבר שעולה לנתבעת סכומים רבים ואין לה אינטרס כלשהו לבצע תיקונים אלה בצורה יעילה ומהירה.

לאור האמור אני דוחה את התביעה ומחייב את התובע לשלם הוצאות הנתבעת בסכום של 1,000 ₪.

סכום זה ישולם תוך 30 יום מהיום ואם לא כן יישא הפרשי הצמדה וריבית על פי חוק החל מיום הגשת התביעה עד התשלום המלא בפועל.

ניתן היום, כ"ז חשוון תשע"ו, 09 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/11/2015 פסק דין שניתנה ע"י הרווי גרובס הרווי גרובס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יאיר מילשטיין
נתבע 1 רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ