טוען...

הוראה לנאשם 1 להגיש לידיעה

אריאל ברגנר24/09/2017

בפני

כבוד השופט אריאל ברגנר

מאשים

מפקד כוחות צה"ל באיו"ש

נגד

נאשמים

1. יוסף אלפסי

2. ננסי אלפסי - נמחקה

החלטה

ביום 23.2.16 הורשע הנאשם 1, על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבודות בניה ושימוש ללא היתר כדין. במסגרת גזר הדין הוצא לנאשם 1 צו הריסה לבניה שמועד כניסתו לתוקף נדחה למשך 12 חודשים עד ליום 23.2.17.

ביום 21.2.17 טרם הגיע מועד ביצועו של הצו ביקש הנאשם 1 להאריך הדחייה בביצוע צו בשישה חודשים נוספים בהטעימו כי מבוצעות על ידו פעולות להסדרת עבודות הבניה והשימוש הבלתי חוקיים. נוכח הסכמת ב"כ המאשים לארכה המבוקשת הוארך מועד כניסתו לתוקף של הצו עד ליום 23.8.17.

בחלוף המועד פנה הנאשם 1 בבקשה לקבלת ארכה נוספת בהסבירו כי שכר את שירותיה של האדריכלית לריסה גל ומהנדס מטעמו לצורך הגשת הבקשה להיתר בניה, וכפי שעולה ממכתבה של האדריכלית שצורף לבקשה הינה פועלת להכשרת החריגות במבנה ולשם כך הוזמן דף מידע לצורך הגשת בקשה לשינויים.

ב"כ המאשים מתנגד לבקשה בטענה כי הנאשם 1 לא ניצל כראוי את השהות שניתנה לו בגזר הדין ואף לא את הארכה שקיבל על מנת להגיש בקשה ולקבל היתר בנייה, כשלדידו, ברור בשלב זה כי מתן ההיתר אינו מצוי בהישג יד.

הנאשם 1 השיב לתגובת ב"כ המאשים ומדבריו עולה כי הבקשה לקבלת היתר והתוכניות הנלוות לה הוכנו אך זו טרם הוגשה בשל נסיבות שאינן תלויות בו. בנסיבות אלו ברי כי אין אינדיקציה לכך שהיתר הבניה לו מייחל הנאשם 1 מצוי "בהישג יד מיידי" ורק "עיכוב פורמלי" מעכב את הוצאת היתר הבניה כדרישת הפסיקה לארכה נוספת של כניסת הצו לתוקף. נהפוך הוא, וכפי שהוסבר לנאשם 1 על ידי האדריכלית גל – כמפורט בתשובתו, מדובר בתהליך ארוך הכרוך בהוצאות כספיות, ועל כן נכון לעת הזו סיכוייו של ההליך אינם ידועים.

משכך אפוא חרף נכונותו וכוונותיו של הנאשם 1 להכשיר את העבודות והשימוש שבוצעו על ידו ללא היתר מקובלת עלי עמדת ב"כ המאשים כי התנהלותו נעשתה בעצלתיים, כך שעומדים אנו ללא שינוי במצב התכנוני כשנה וחצי לאחר ההרשעה ושלוש שנים מאז החלה הבניה והשימוש נשוא כתב האישום המתוקן.

יחד עם כל האמור – אין לשכוח כי מדובר בצעד בלתי הפיך, ועל כן, לאחר ששקלתי את התנגדות ב"כ המאשים לבקשה, אני סבור כי יש לאפשר לנאשם 1 להשלים ולמצות את ההליך התכנוני אותו החל באמצעות אנשי המקצוע מטעמו בטרם יונף הקרדום מעל המבנה. לפיכך בהתחשב בחגי תשרי אני מורה כי הצו שניתן ביום 23.2.16 ייכנס לתוקפו בעוד ארבעה חודשים מהיום.

לא תינתן ארכה נוספת.

ניתנה היום, ד' תשרי תשע"ח, 24 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/11/2015 דחיית מועד דיון אילן בן-דור לא זמין
24/09/2017 הוראה לנאשם 1 להגיש לידיעה אריאל ברגנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מפקד כוחות צה"ל באיו"ש אלון אשר
נאשם 1 יוסף אלפסי
נאשם 2 ננסי אלפסי