טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס14/12/2017

לפני כבוד הרשמת בכירה נעמה פרס

התובעת

כלל חברה לביטוח בע"מ/הנתבעת שכנגד

נגד

הנתבעים

1.רומן אושקוב

2.מדינת ישראל - משרד הביטחון/התובעת שכנגד

נתבע שכנגד 2 אושר נחום אלול

נתבע שכנגד 3 יוסף אלול

פסק דין

לפני תביעה ותביעה שכנגד אשר עילתן נזקי רכוש שנגרמו לרכב התובעת ולרכב הנתבעים, עקב תאונת דרכים מיום 15.5.14. בתאונה היו מעורבים, רכב התובעת נהוג בידי מר אושר נחום אלול, ורכב הנתבעים נהוג בידי אריאל (לשעבר) אושקוב. בתום דיון שהתקיים בפניי, ביום 12.12.17, הצדדים הסמיכוני להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984. לאחר ששמעתי את עדויות הנהגים המעורבים בתאונה, עיינתי בהודעות הנהגים (ת/1) ו- (נ/1), בתמונות הנזק לרכבים המעורבים (ת/2, נ/2), בכתבי הטענות וביתר הראיות, אני סבורה כי יש לחלק את האחריות לגרם התאונה בין הנהגים המעורבים באופן שווה (50%-50%). מן הראיות עולה כי טרם התנגשות הרכבים נהג רכב התובעת החל בביצוע עקיפה, ואילו נהג רכב הנתבעים החל בביצוע פניית פרסה. במצב דברים זה הנני סבורה כי על שני הנהגים חלה חובת זהירות שוות דרגה לאור תקנות 47(ד) ו-44(א) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961. בנוסף לכך, הן מוקדי הנזקים ברכבים (פינה שמאלית קדמית ברכב הנתבעים ופינה ימנית אחורית ברכב התובעת) והן מקום התאונה (נתיב הנסיעה הנגדי בו הוסע רכב התובעת במהלך העקיפה) מלמדים כי לשני הנהגים תרומה זהה לגרם התאונה. נהג רכב התובעת מצדו נסע במהירות העולה על המותר וזאת כדי להספיק למבחן בגרות והניח בטעות כי רכב הנתבעים סטה לשוליים כדי לעצור, בלי שווידא זאת. מנגד, לא סביר בעיני כי נהג רכב הנתבעים לא הבחין ברכב התובעת טרם ביצוע פניית הפרסה אם וככל שהסתכל במראות, שכן ההתנגשות אירעה בנתיב הנגדי כאשר רכב התובעת הספיק לחלוף ברובו על פני רכב הנתבעים.

פועל יוצא מן האמור הוא כדלקמן:

אשר לתביעה העיקרית: אני מחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעת סכום של 9,463 ש"ח, צמוד כחוק מיום 9.6.15 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן יישאו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, באגרת בית משפט (חלק יחסי, 50%), שכר עד התובעת, כפי שנפסק בדיון, ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 17.55% מסכום הנזק, כפי שנפסק. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין. אני פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

אשר לתביעה שכנגד: אני מחייבת את הנתבעים שכנגד, באמצאות כלל, לשלם לתובעת שכנגד, סך של 1,163 ₪, צמוד כחוק מיום 10.9.15 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כן תשלם הנתבעת שכנגד(כלל) לתובעת שכנגד, שכר טרחת עורך דין בסך של 1800 ₪. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין.

ניתן היום, כ"ו כסלו תשע"ח, 14 דצמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/02/2016 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי מועד דיון נעמה פרס צפייה
14/12/2017 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה