טוען...

החלטה שניתנה ע"י דר' קובי ורדי

קובי ורדי04/06/2015

בפני

כב' סגן הנשיאה, השופט ד"ר קובי ורדי

מבקשים

1. צן זנגרן

נגד

משיבים

1. משרד הפנים מדינת ישראל

החלטה

1. לאחר שעיינתי בבקשת רשות הערעור החלטתי לדחותה אף בלא בקשת תגובת המשיבה .

2. בקשת רשות ערעור ובקשה לעיכוב ההרחקה של המבקש.

זאת על החלטת בית הדין לעררים בתל-אביב שקבע שסיכויי הערר נמוכים ביותר לאחר שהמבקש, שנכנס לישראל ביום 27/6/12 כעובד בענף המומחים עשה דין עצמי ,עבר ביוזמתו שלא כדין לענף הבניה ולמרות שבקשתו להסדרת מעמדו בענף הבנייה נדחתה והוא לא הסדיר את מעמדו בענף המומחים הוא המשיך לעבוד שלא כדין בענף הבנייה עד שנעתר והוצאו כנגדו צווי הרחקה ומשמורת ביום 31/3/15. כן קבע בית הדין לעררים כי לאחר הרחקתו מן הארץ, אם יודיע המבקש על רצונו לדון בערר על הרחקתו תינתנה הוראות להמשך הטיפול.

2. לא ניתן להתעלם מכך כי ההחלטה על דחיית בקשת המבקש לעכב את הרחקתו מן הארץ ניתנה על ידי בית הדין לעררים בתל אביב כבר ביום 13/4/15 ונקבע בה שעל המבקש לצאת מן הארץ ורק לאחר מכן ,אם יעמוד על כך, יישמע ערעורו . והנה, מתברר כי בעת שלווה המבקש לטיסה שהוזמנה לו ליום 13/4/15 לאחר דחיית בקשתו לעיכוב ההרחקה, סירב לטוס ונשכב על הספסל ולכן לא התאפשרה הטסתו והוא נשאר במשמורת.

בקשה לעיון חוזר (שהתברר כי ניתנה למבקש ארכה נוספת להסדרת מעמדו) נדחתה ביום 26/4/15 על ידי בית הדין לעררים הן לגופה והן עקב חוסר תום הלב של המבקש באי פירוט העובדות כהוויתן, בכך שטען רק כי לא הורחק מן הארץ בטיסה בלא לפרט מדוע.

3. כך גם לא ניתן להתעלם מכך שהמבקש הגיש לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל-אביב ביום 13/5/15 בקשת רשות ערעור ובקשה דחופה לעיכוב ההרחקה ,בה טען את אותן טענות שהוא טוען כיום, ובקשתו נדחתה על ידי כבוד השופט יפרח לאחר שהוגשה ב"דקה ה-90" בזמן שהייתה קבועה טיסה נוספת להרחקתו מן הארץ שנקבעה ליום 13/5/15 בלילה, שכנראה גם עליה לא עלה המבקש וכעת, הוא מנסה שוב את מזלו וטוען כי מצא מעסיק המוכן להעסיקו ולהסדיר את מעמדו.

4. פעולות אלו של המבקש, ממשיכות את עשיית הדין העצמי שלו, לאחר שעבד שלא כדין בענף הבניין ללא שהסדיר את מעמדו והתעלם מאי קבלת תשובה חיובית להסדרת מעמדו והמשיך בעשיית דין עצמי עד שנעצר וכן באי שיתוף פעולה ואי עלייה לטיסות שנקבעו תוך ניצול הזמן לנסות ולהסדיר את מעמדו.

5. לכאורה, לא נפל פגם בהחלטות בית הדין שקבע כי סיכויי הערר נמוכים ביותר ושלא מדובר גם בנזק שאינו בר תיקון אם יורחק המבקש מן הארץ בטרם שמיעת הערר, שיישמע ,אם יעמוד על כך, לאחר הרחקתו.

6. לפיכך, אני דוחה את הבקשה לרשות ערעור ,ומשלא התבקשה תגובה, אין צו להוצאות.

7. המזכירות תודיע לצדדים.

ניתנה היום, י"ז סיוון תשע"ה, 04 יוני 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/06/2015 החלטה שניתנה ע"י דר' קובי ורדי קובי ורדי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 צן זנגרן יוסף גוילי
משיב 1 משרד הפנים מדינת ישראל גלי בהרב-מיארה