טוען...

החלטה על בקשה והודעה מטעם התובעת

ריבה שרון11/01/2016

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

התובעת

מ. ו
- ע"י ב"כ עוה"ד שלמה בן-כהן ואח'

נגד

הנתבעת

עירית קרית אונו
הראל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד שאולה ברג ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת שנת 1971 והתביעה שלפניי הינה לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לה לטענתה בגין תאונה מיום 24/2/14 (להלן: "התאונה"). הצדדים חלוקים הן בשאלת החבות והן בשאלת גובה הנזק, לרבות לעניין הנכות הרפואית והקשר בינה אם בכלל ובין התאונה נשוא התביעה.

מטעם התובעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר עמית שרים.

מטעם הנתבעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר גד ביאליק.

2. לאחר שבחנתי את חוו"ד מומחי הצדדים ולאור הפער בין חוות הדעת, משלא גובשה הסכמה שתייתר זאת- אני ממנה את ד"ר יורם אנקשטיין כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה (להלן: המומחה").

המומחה יואיל לחוות את דעתו בדבר מצבה ונכותה, ככל שיש כזו, של התובעת, זמנית וצמיתה, האם יש מקום לצפות לשיפור או להחמרה במצבה והאם תזדקק לטיפולים רפואיים ובעיקר- בשאלת קשר סיבתי לתאונה. בנוסף- מתבקש המומחה להתייחס לחוות דעת מומחי הצדדים.

3. למניעת תקלות- מתבקשים המומחה והצדדים וב"כ לבחון כבר עתה ולהודיע לבית

המשפט, (רק) באם קיימת מניעה אובייקטיבית ממשית שבגינה יש לשקול את מימוש המינוי

4. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד אותו אני מעמידה על הסך של 6,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק וכן בעלות כל בדיקה לצורך חוו"ד, שאינה מכוסה במסגרת הציבורית ישאו בשלב זה שני הצדדים בחלקים שווים ביניהם. שכר המומחה ישולם טרם הבדיקה וכתנאי לקיומה. המומחה לא יחל במלאכת הכנת חוות הדעת, בטרם ישולם לו מלוא שכרו . ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה משולם בתוך 45 יום מהיום, אסמכתא על תשלום תשלח למרפאת המומחה ולצד שכנגד בסמוך לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על כל האמור ולא להכביד על המומחה בענייני גביה.

5. ב"כ התובעת יפנה אל המומחה כבר עתה, יקבע בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, ויידע את ב"כ הצד שכנגד בדבר מועד הבדיקה. עם זאת- באחריות ב"כ התובעת לוודא כי הבדיקה לא תתקיים לפני ששכר המומחה שולם במלואו לפחות ע"י מרשתו ולפני חלוף 30 יום ממועד המצאת פניתו למומחה לידי בכ"נ .

6. הצדדים ימציאו לידי המומחה בתוך 15 יום את כל המסמכים הרלבנטיים והמותרים בהגשה, בהתאם לדין ולפסיקה. התובעת תעמוד לכל בדיקה אליה תופנה על ידי המומחה.

7. המומחה יואיל לבדוק את התובעת, ולהגיש את חוות הדעת לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה. שאלות הבהרה בתוך 21 יום מקבלתה, תשובות המומחה תינתנה בתוך 21 יום מקבלתן לידיו.  

  1. עם קבלת חוו"ד יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים- בתוך 30 יום ע"י כל צד .
  2. כן יגישו את תצהירי העדות הראשית ותיק מוצגים, בהתאם להחלטה קודמת. אבקש כי יוגש עותק נוסף, עבור תיק הנייר של בית המשפט.

10. לק.מ יתייצבו גם בע"ד – תובעת ונציגיהם המוסמכים והבקיאים בפרטים של הנתבעות, למעט מבטחת הפטורה מהתייצבות בכפוף להותרת ערוץ טלפוני ישיר וזמין עם גורם מוסמך. לקראתו- יואילו הצדדים להצטייד בסמכויות מלאות לכל דבר ועניין. הצעתי תינתן במהלך הדיון, אם לא תישלח בדואר לפני כן.

11. ימי פגרות בית-המשפט יובאו במניין הימים.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי למומחה ולב"כ הצדדים

ב"כת ירשום לפניו את התיק למעקב אחר התהליך.

ניתנה היום, א' שבט תשע"ו, 11 ינואר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/01/2016 החלטה על בקשה והודעה מטעם התובעת ריבה שרון צפייה
13/06/2016 הוראה לתובע 1 להגיש חוות דעת רפואית ריבה שרון צפייה