טוען...

החלטה שניתנה ע"י אורית ליפשיץ

אורית ליפשיץ01/03/2016

בפני

כבוד השופטת אורית ליפשיץ

תובעים

קלוד גדג'

נגד

נתבעים

אליהו יום טוב

החלטה

מבוא

  1. ביום 28/2/16 ניתן במעמד הצדדים פסק דין בו נדחתה התביעה, לאור בקשת התובע. במועד זה קבעתי כי החלטה בעניין השתת הוצאות תשלח לצדדים בדואר.

רקע בתמצית

  1. בלב התביעה מצוי סכסוך שכנים בעניין גדר המצויה בין שתי החלקות: התובע הינו הבעלים של בית פרטי ברחוב ניגונים 46 , בעיר ערד, ואילו הנתבע מתגורר בבית פרטי ברחוב הניגונים 44, והינו שכנו מצד צפון מערב. התובע עותר לבית המשפט למתן צו עשה אשר יחייב את הנתבע להגביה את גדר ההפרדה המשותפת המפרידה בין השטחים האמורים. לטענת התובע אי הגבהת הגדר פוגעת בפרטיותו.
  2. הנתבע טען כי לטענות בעניין פגיעה בפרטיות אין כל עיגון משפטי או בסיס עובדתי, וכי פניו לשכנות טובה. כמו כן טוען הוא כי מטבע הדברים בבית קרקע קיימת פגיעה מסוימת בפרטיות.

  1. במועד הדיון שנערך בפני לא השכיל התובע להפנות לפגיעה שנגרמה לו, ולא השכיל לטעון לטעמים בשלהם פנה הוא לבית המשפט. לאחר דין ודברים עם הצדדים, ולאחר שניתנה להם שהות להרהר בעניין, הודיעו התובעים לבית המשפט על רצונם למשוך תביעתם ועל בקשתם לדחות התביעה. הנתבעים מצדם טענו כי הם עותרים להשתת הוצאות, והפנו לטרחה, לעוגמת הנפש שנגרמה להם, ולהשחתת זמנם.

דיון

  1. הלכה פסוקה וחקוקה היא, כי עת דוחה בית המשפט תביעה, עליו להשית הוצאות לטובת הנתבע, אשר נגרר להליך המשפטי בעל כורחו, לעתים עקב תביעת סרק, ואשר נאלץ לבטל מזמנו ולהגיש כתבי טענות, להתייצב להליך המשפטי, לשכור שירותי עורך דין, ואף להעיד.
  2. לא מן הנמנע כי תובע אינו מצליח להרים הנטל ולהוכיח תביעתו בפני בית המשפט: והלוא המאזניים הינן שקולות, ומאזן ההסתברויות מחייב הוכחה של למעלה מ-50% לצורך הוכחת התביעה. דה עקא, שבענייננו, סבורתני, כי לא רק שהתובע לא צלח בהרמת הנטל הדרוש לצורך הוכחת תביעתו, אלא שהתחושה המתעוררת בבית המשפט לנוכח תביעה דנא הינה של הגשת תובענה, אשר הוגשה ע"י התובע ללא כל ברור ומחקר משפטי קודם, וללא כל אסמכתא ועיגון משפטיים לתביעה.
  3. בסופו של יום , הגשת תביעה זו הובילה להשחתת זמן שיפוטי יקר לבית המשפט ולצדדים עצמם.
  4. בנסיבות אלו, ולנוכח ההלכה הפסוקה הקיימת בעניין, אין מנוס מהטלת הוצאות. לצד זאת, בנסיבות העניין, ולנוכח כך שהתובעים בקשו בפני במועד הדיון לדחות את תביעתם בטרם קיומו של הליך הוכחות, הגשת תצהירים, שמיעת עדים ומתן פסק דין, לנוכח האמור ולפנים משורת הדין, בית המשפט מתחשב בכך לעניין גובה ההוצאות אשר ישית.
  5. נוכח כל האמור לעיל, ולפנים משורת הדין, משיתה אני הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של 2500 ₪ אשר ישלם התובע לנתבע בתוך 30 יום מהיום, ובאם לאו יישאו הם הפרשי ריבית והצמדה כקבוע בחוק.
  6. המזכירות תודיע ותשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"א אדר א' תשע"ו, 01 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/10/2015 החלטה שניתנה ע"י אורית ליפשיץ אורית ליפשיץ צפייה
01/03/2016 החלטה שניתנה ע"י אורית ליפשיץ אורית ליפשיץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 קלוד גדג' עידית בן נון
נתבע 1 אליהו יום טוב ישראל קינן