טוען...

הוראה לאחר להגיש אישור ביצוע פעולה

עידו כפכפי25/12/2016

בפני

כבוד השופט עידו כפכפי

מאשימה

ועדה מקומית לתכנון ובנייה באר טוביה

נגד

נאשמת

רעות אלי

פסק דין

הכרעת דין

על פי הודאת הנאשמת בעובדות הנטענות בכתב האישום, בהסדר טיעון חתום שהוגש, אני מרשיע אותה בעבירות המיוחסות לה כמתואר בכתב האישום, שהן עבירות של בניה ושימוש במקרקעין ללא היתר, עבירות לפי סעיפים 145(א) ו- 204(א) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965.

גזר דין

  1. הנאשמת הורשעה, עפ"י הודאתה, בביצוע עבירות לפי סעיפים 145(א) ו- 204(א) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965 [להלן: "החוק"], בכך שבמהלך שנת 2015 הקימה במקרקעין במשק 38 כפר אחים, חלקה 18 בגוש 2548 תוספות בניה מסוג שני מבנים למגורים ומחסן [להלן: "המבנה"], מבלי שניתן לה ההיתר הדרוש לכך, הכל כמפורט בכתב האישום.
  2. הצדדים הגיעו להסדר טיעון שמצאתיו עומד במתחם הסבירות ועל כן אאמצו. מדובר בקנס מוסכם שאינו חורג מהענישה המקובלת בעבירות דומות בתחום המאשימה, ולמרות שנמצא ברף הנמוך של מתחם העונש ההולם, אכבד את ההסדר.
  3. בהתחשב בכל האמור לעיל, בנסיבות העבירה הנ"ל, כמו גם באמור ע"י הצדדים, אני דן את הנאשמת לעונשים הבאים:
    1. הנאשמת תשלם קנס בסך 6,000 ₪ או 60 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם תוך 30 ימים.
    2. אני מצווה על הנאשמת להרוס את המבנה נשוא כתב האישום והמתואר לעיל בסעיף 1 לגזר הדין. כדי לאפשר לנאשמת להשלים את ההליכים לקבלת ההיתר, אני קובע שצו ההריסה ייכנס לתוקף ביום 1.1.2018 בשעה 08:00 בבוקר.

אם הנאשמת לא תקבל, את ההיתר עד למועד הנ"ל, וזאת מסיבות שאינן תלויות בה, היא תהיה רשאית להגיש, במועד הקבוע בתקנות, בקשה לדחייה נוספת של כניסת הצו לתוקף, ואולם מובהר כי אין ודאות שהבקשה תתקבל, ובכל מקרה מוזהרת הנאשמת כי בלא היתר בידיה ובלא ארכה מבית המשפט היא חייבת למלא אחר צו ההריסה.

אם וכאשר יינתן היתר למבנה, יפקע צו ההריסה שניתן בסעיף זה.

אם הנאשמת לא תבצע את צו ההריסה במועד שנקבע לעיל, שהרי שמבלי לגרוע מחובתה לעשות כן, תוסמך הועדה המחוזית ו/או הועדה המקומית לתכנון ולבניה, לבצע את צו ההריסה במקומה של הנאשמת ולחייבה לשאת בעלויות הביצוע.

    1. אני רואה מקום להזהיר את הנאשמת, כי אם עד המועד האמור בס"ק (ב) לעיל לא יהא בידה היתר בנייה כדין למבנה נשוא כתב האישום, ולא תינתן לה ארכה נוספת להשגת ההיתר כאמור, הרי שאם לא תבוצע ההריסה היא עלולה להיות מואשמת בעבירה נוספת של אי קיום צו שיפוטי וכי ההתחייבות עליה היא נדרשת לחתום כמפורט להלן, כוללת עבירה זו, וכי העונש שעשוי להיות מוטל עליה בגין עבירה זו יבוא בנוסף לעונשים שהוטלו עליה במסגרת גזר דין זה.
    2. אני מחייב את הנאשמת לחתום על התחייבות להימנע מעבירה לפי הוראות פרק י' לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה - 1965, למעט עבירת שימוש ללא היתר, עד למועד תחילת תוקפו של צו ההריסה שנינתן בס"ק (ב) לעיל. ההתחייבות תהא למשך שלוש שנים מהיום ובסכום של 20,000 ₪ ואם היא לא תינתן, בתוך 14 ימים, תיאסר הנאשמת למשך 10 ימים לשם כפיה.
  1. המזכירות תמציא עותק מפסק הדין ללשכת רישום המקרקעין ו/או למנהל מקרקעי ישראל, לצורך רישום הערה בנוגע לצו ההריסה שניתן.

זכות ערעור בתוך 45 ימים לבית המשפט המחוזי.

ניתן היום, כ"ה כסלו תשע"ז, 25 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/12/2016 הוראה לאחר להגיש אישור ביצוע פעולה עידו כפכפי צפייה
09/08/2021 החלטה על בקשה של נאשם 1 מתן החלטה עידו כפכפי צפייה
29/09/2021 החלטה על בקשה של נאשם 1 ביטול פסק דין / גזר דין עידו כפכפי צפייה
14/10/2021 החלטה על בקשה של נאשם 1 ביטול פסק דין / גזר דין עידו כפכפי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון ובנייה באר טוביה אפרת ברזני, גיא ממן
נאשם 1 רעות אלי