טוען...

החלטה שניתנה ע"י ורדה מרוז

ורדה מרוז08/09/2015

לפני כב' השופטת ורדה מרוז - סג"נ

העותרים

שלו טל (אסיר)

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2. מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העותר עו"ד פינק

העותר בעצמו

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן ועו"ד אורנה רז

פרוטוקול

ב"כ העותר:

מגישה תיק וג"ע חסוי.

העותר:

ביום ראשון האב קיבל אירוע מוחי. יש לו בצקת במוח. הגידול שהוצא לו לפני 4 שנים חזר. יש לי תיעוד רפואי. הבאתי לפני שבועיים. הוא איש ציבור ידוע. היה חבר כנסת דוד טל. גם המשפחה וגם הוא הביעו דעתם. אני כבר יושב כמעט 4 שנים מתוך 9.5 שאני שפוט. אני ללא דו"חות משמעת משך כל התקופה. מזה יותר משנה אני באגף טיפולי אגף 15. סיימתי 2 קבוצות פסיכוחינוכית. המב"ן אישר אותי ליציאה לחופשה של 10 שעות. אני מוכן אם צריך יותר מ 2 מפקחים, כל מפקח יותר חזק ממני. עם כל החומרה של המעשים ואני מודע לחומרה של המעשים היום הרבה יותר טובה לפני המאסר, בעקבות הרבה זמן שהיה לי לחשוב וקבוצת עיוותי חשיבה שהבנתי מה גרם לי לבצע את העבירה, היום אני מבין יותר את החומרה של המעשים. 9.5 שנים שנגזרו עליי ו 130,000 ₪ פיצוי ואני בתהליכים עם המרכז לקביעת קנסות. האפשרות שלי לשלם זה למכור את הבית והצעתי את זה. הבית רשום גם על שמה של גרושתי לכן זה מתעכב. היא לא מתגוררת בו. לאחרונה אימא שלי יצרה קשר עם גרושתי, דבר שלא היה קיים עד עכשיו והקשר ביניהם מתחזק. היא גילתה אמפתיה לשלומו של אבי. מעבר לזאת גם ביהמ"ש העליון שערערנו עליו על חומרת הדין, פסק שהעונש מידתי בהחלט. כל הסירוב פה מתבסס על אינטרס הקרבנות שכביכול נפגע. אני מאמין שזה לא רחוק מהמציאות שגם אם לא ימות – הוא לא מזהה תמיד את הסובבים אותו. אם אצא החוצה והוא לא ידע מי אני - אז לא עשינו בזה שום דבר. אני רוצה לדבר איתו שיחה שאולי תהיה האחרונה.

עו"ד פינק:

העותר נמצא בשלבי טיפול ראשוניים ביותר על פי דוחות הטיפול. גם וג"ע מדברים על כך. מציין וג"ע שהמסוכנות גבוהה. מב"ן מדבר על מסוכנות כולי עלמא ווג"ע בוחנת את המסוכנות כלפי הקרבנות של העבירה ווג"ע מתנגדת לשות. האסיר מסרב ליציאה בליווי שוג"ע מאשרת. לאור חוו"ד וג"ע אין אפשרויות נוספות בעניין.

<#3#>

החלטה

בפניי בקשה להתיר לעותר לצאת לחופשה מיוחדת לצורך ביקור אביו החולה. אין מחלוקת בדבר מחלת האב, ולעניין זה עומד העותר במסגרת תנאי הפקודה.

המשיב מתנגד על בסיס חוות וג"ע שרואה לנגד עיניה , מטבע הדברים, את קרבנות מעשי העותר ומכאן התנגדותה. מב"ן מנגד אינה מתנגדת ליציאת העותר לחופשה חריגה. יצוין כי המשיב אישר את יציאת העותר בליווי סוהרים אולם העותר סירב לעשות כן מחשש שמא הדבר יגרום לאביו ולבני משפחתו, אנשים נורמטיביים שאחזו בעמדות ציבוריות, לבושה והשפלה.

לאחר ששקלתי את כל השיקולים נחה דעתי כי ניתן לאפשר לעותר לצאת לחופשה מיוחדת בתנאים כדלקמן:

א. יופקד סכום של 10,000 ₪ במזומן.

ב. 2 ערבים להנחת דעת שב"ס יחתמו על ערבות כספית בסך של 50,000 ₪ כל אחד וילוו את העותר מרגע יציאתו ועד לשובו לכלא.

ג. הביקור יהיה לפרק זמן של 6 שעות.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד אלול תשע"ה, 08/09/2015 במעמד הנוכחים.

ורדה מרוז, שופטת

סג"נ