טוען...

החלטה שניתנה ע"י ורדה מרוז

ורדה מרוז08/09/2015

לפני כב' השופטת ורדה מרוז - סג"נ

העותרים

רוני אליהו (אסיר)

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2. מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

העותר בעצמו

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן ועו"ד אורנה רז

פרוטוקול

העותר:

כל מה שכתבתו בתגובה יש הרבה טעויות. הרופאה – לקבל אוכל ללא תבלינים בגלל בעיית שומנים. הרופאה אם לא מאתרת מחלה יותר חמורה לא יכולה להעלות דרגה של ירקות או של הדברים. מאידך אני לא מקבל יותר מ 6 שניצלים לשבוע ועוף ליום שישי אני לא מקבל שום אוכל אחר. לא ארוחת בוקר ולא ערב כי הכל עם תבלינים. ביצים וגבינה אני לא אוכל. זה גורם לי להקאות. לחם עושה לי מאוד רע. ביקשתי לחם קל כבר שנה שלמה. אני אוכל הרבה שיבולת שועל עם סוכר. קונה בקנטינה. מערבב עם מים. מתוקים כדי למלא את הבטן. פניתי ל 3 מנהלים, 2 סגנים, 3 מפקדי אגף. כולם ניסו לעזור. פנו לכלא הדרים. אמרו שאני לא יכול לאכול בגלל התבלינים. לפני הגשת העתירה מנהל הכלא ישב איתי וסיכמנו שאקבל 3 גבינות צפתיות לשבוע וירקות- ביטלתי את העתירה, שבוע לפני, העבירו שוב מיילים לכלא הדרים עד שהמנהל אמר תעשה עתירה. הכי טוב. ביקשתי להכניס אוכל משלי וסרבו. ביקשתי לרכוש מקנטינה צפתית לא מלוחה – אין להם. באתי לקראתם כדי לא לבוא לפה. המנהל הורה לקנטינה לבדוק למה דדש לא הביא גבינה. ניסיתי להתפשר כדי לא להיות פה. לכן זה נמשך שנה. 3 מנהלים הוחלפו ו 3 מפקדי אגף הוחלפו ואף אחד לא הצליח לפתור את הבעיה. תפריט ב- זה סך הכל גבינה 9 אחוז אחד לשבוע. לבן אחד לשבוע. 2 עגבניות לשבוע. תפוח אדמה לשבוע. מלפפון לשבוע.

ב"כ המשיב:

הוא בוחר לא לאכול את זה.

העותר:

שיקחו את הירקות חזרה. שיתנו מנת ירקות שבועית. אני גם כך לא אוכל במטבח מעל שנתיים. אני מבקש שימירו את זה במנה שבועית הגיונית. אני נעזר בקנטינה. קונה דברים ושוטף. שעועית. מדי פעם נמצא אצל הרופאה. שכבר קשה לי. אין בשר. מנת בשר שמביאים זה לעג לרש. מקבלים חתיכות של 60-70 גרם. ביקשתי להוסיף עוד חתיכה קטנה.

ב"כ המשיב:

אני רואה ממסמך המרפאה שהוא מקבל דיאטה רמה ג התואמת את מחלתו. בנוסף למזון הרגיל תוספת ירקות ומוצרי חלב. ודיאטה רמה ב אוכל מבושל במים ללא תבלינים. ברכישות בקנטינה רואים שהוא רוכש תבלין לצלי בקר. פפריקה, כורכום, נקניקים, מתוקים. הוא מקבל 6 חתיכות הודו מבושל במים ועוף מבושל במים ביום שישי.

אם יש אוכל מבושל במים ואוכל שכל האגף מקבל – הוא מקבל אוכל ללא תבלינים. אם הוא לא לוקח את זה מחדר אוכל. 6 חתיכות הודו זה בנפרד ומקבלים שבועית. יש גם סלטים. חומוס. טחינה. לחם. אורז.

העותר:

אנו קבוצה של 5 אנשים שאוכלים כל יום. אני מדי פעם אוכל נקניק וגבינה צהובה וזה גם לא עושה לי טוב. אני קונה מדי פעם. רוב הקנטינה, קונים כמה חברה ביחד וכל אחד יש לו כמות מסוימת שהוא מביא. לא כל הדברים הולכים אליי. אם הייתה טענה מצד שב"ס- מה שהם מביאים עכשיו - טיפלו בי, מודעים לבעיה, אני לא מקבל תוספות של אחרי הצהריים. אין אוכל מבושל במים. זה הכל ליין אחד של אוכל המטובל בהרבה חריף. כולל האורז. חוץ מהמנה העיקרית ואותה שקית שאני מקבל. גם בפגישה האחרונה סיכמו עם הדרים שאקבל צפתית ובסוף אמרו הדרים לא מוכנים.

העותר:

מציג נעל אורתופדית שלי לפני 4 חודשים. אשתי הכניסה לי. פניתי למנהל בית סוהר. אמר לי – אתה רוצה – לך לקנטינה תגיד איפה את רוצה, תפקיד כסף, הפקידו כסף, עברו חודשיים, פגשתי באחת הביקורות אמרתי למנהל – אמר שמה שיש בקנטינה זה מה שיש. זה לא נכון. יש לי אישור רפואי. פלטפוס קשה. זה משפיע עליי.

ב"כ המשיב:

הרופא אמר שהוא יכול לקבל מדרסים.

העותר:

עכשיו בא מנהל ואמר מכנסיים רגילות לא נכנסות. אני לא יכול ללבוש טרנינג. נשאר עוד טיפת כבוד לבן אדם להיראות נורמלי. למה לאסירים אחרים מותר? עושים בעיות ומקבלים הכל? אישרו עכשיו למחג'דנה נעליים אורתופדיות עם בעיה כמו שלי. הנעליים לא מתאימות. לקחתי מאסירים אחרים כדי להתאים. שום נעל לא התאימה.

ב"כ המשיב:

יש נעלי התעמלות שיש בהן בולמי זעזועים ולהכניס מדרס אליהן. נעל התעמלות אינה אורתופדית. העותר יכול לגשת לקנטינה ולקנות את הנעל שהוא רוצה ולהתאים מדרס. בקנטינה יש רק טרנינג. הם לא מכניסים מכנסיים עם רוכסן וכפתורים ממתכת.

העותר:

אני הכנסתי 3 מכנסיים 3/4 לפני 2 ביקורים עם רוכסן רגיל. נושא של קטגוריה- ביקשתי שיגידו מה הקטגוריה שלי- א- ב- ג- ד- ה- ו. אני לא יודע מה הקטגוריה. ביקשתי מסמך ביד. השופטת אמרה שלא יכולה לדון בחופש שלי אם אין לי קטגוריה. היא אמרה למשוך את העתירה. לא הגשתי בקשה לשינוי קטגוריה.

<#3#>

החלטה

זוהי עתירה שעניינה אספקת אוכל דיאטטי לעותר בשל עודף שומן בדם וכן לאפשר לו להכניס מכנסיים ונעלי ספורט.

בנוסף, ביקש העותר להודיעו באיזו קטגוריה הוא מקוטלג.

באשר לדיאטה העותר טוען כי אין הוא אוכל מאומה מלבד האוכל שמסופק לו, אינו צורך כלל את האוכל המסופק בחדר אוכל ולפיכך לא די בכמות המזון המסופקת לו כדי למלא את צרכיו.

כך פירט העותר כי לאורך שבוע ימים מקבל 2 תפו"א, 2 עגבניות, 2 מלפפונים, 6 חתיכות בשר שמשקלן להערכתו פחות ממאה גרם של חזה עוף ועוד גביע גבינה וגביע אחד של לבן.

משכך, נאלץ הוא להשביע את רעבונו ברכישות מהקנטינה – מרביתן ממתקים. עם זאת אישר העותר כי מעת לעת הוא "חוטא" ואוכל יחד עם חבריו נקניק גבינה צהובה ועוד מאכלים שבדרך כלל אסורים עליו.

העותר מבקש להוסיף כמות לסל המצרכים המסופק לו.

ב"כ המשיבה גורסת כי אין מניעה מלפני העותר לאכול גם מזון שמסופק לכלל האסירים ולפיכך אין להוסיף ולספק לו מזון מעבר למזון הדיאטטי שהוא מקבל. עוד ציינה והתייחסה לסוגית המכנסיים והנעליים כי על פי כללי שב"ס אין לאפשר לאסיר לקבל אביזרים אלו מבחוץ ועליו לרכוש אותם במסגרת הקנטינה. בנוסף ציינה כי הרופא אישר לעותר מדרסים ועל כן ניתן לפתור את בעייתו בכפות רגליו באמצעותם.

באשר לדיאטה של העותר – נראה כי שב"ס יכול לספק כמות מוגברת של ירקות ומצרכי חלב מעבר לזו שמסופקת שכן לדברי העותר אין הוא צורך מאומה מהמזון המסופק דרך כלל.

לפיכך, לעניין זה העתירה מתקבלת באופן חלקי ובאורח שהכמות שתסופק לעותר תהיה כפולה מזו שמסופקת לו כיום. יתר חלקי העתירה נדחים ומקובלת עליי טענת המשיב כי העותר לא הציג עילה המצדיקה חריגה מהכללים הקיימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד אלול תשע"ה, 08/09/2015 במעמד הנוכחים.

ורדה מרוז, שופטת

סג"נ

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/09/2015 החלטה שניתנה ע"י ורדה מרוז ורדה מרוז צפייה