טוען...

החלטה שניתנה ע"י ורדה מרוז

ורדה מרוז08/09/2015

לפני כב' השופטת ורדה מרוז - סג"נ

העותרים

אליהו כהן (אסיר)

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2. מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

העותר בעצמו

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן ועו"ד אורנה רז

פרוטוקול

העותר:

זה לא נכון שהם כותבים שאין מקומות. אני שומע שאנשים עוברים. זה בית סוהר ענק. להגיד שאין מקום זה תירוץ. יש לי כמה בעיות בריאות. אני מטופל באסף הרופא. יש לי בעיה בגב. נזק בלתי הפיך בעין לפני שנה וחצי. בניצן ובאיילון היו מוציאים אותי. 4 זריקות בעין. הנסיעות קשות לי. לכן אבקש לעבור לשם כי משם זה יותר קל לי. אני יכול לישון כמו בן אדם. מפה לצאת זה עונש. לילה לפני אני לא ישן. בשתיים בלילה יוצא. כל היום בהמתנות. אני נופל מהרגליים. אני חוזר למחרת בלילה. אני בן 60 עוד 4 חודשים. יש לי בעיה כירורגית. לאשר לי לצאת לביה"ח קרוב. אני צריך לעבור ניתוח. פניתי למרפאה. הפרוצדורה זה נסיעות שמקשות עליי. אימי בת 85 באה לבקר אותי ברכב ציבורי עם אחותי הגדולה. זה מאוד קשה. יש לי ילד בן 8.5 אני לא רואה אותו. באיילון אוכל לראות אותו. כאן לא.

ב"כ המשיב:

אין מקומות באיילון. חוזרת על המישור הנורמטיבי – מדובר במלאכת מחשבת של שיבוץ אסירים. לא תמיד אפשר להיעתר, עם כל הרצון הטוב. מורכב לשבץ אותם. כל עוד מדובר בהחלטה סבירה בדרך כלל ביהמ"ש לא מתערב. לא מדובר במרחקים משמעותיים. בחנו את זה ממש לאחרונה.

<#3#>

החלטה

בפניי עתירה שעניינה העברת העותר מבית סוהר רימונים לבית סוהר איילון. ביסוד העתירה מונחים שיקולים רפואיים והומאניים.

טוען העותר כי בשל מצבו הרפואי הוא נזקק לעתים מזומנות לטיפולים בביה"ח אסף הרופא וכי על מנת להגיע לטיפולים נאלץ להשכים קום בשעה שתיים לפנות בוקר ולעבור דרך ייסורים עד קבלת הטיפול וכך גם אף בשובו לבית הכלא. עוד מוסיף כי משפחתו הקרובה, אם קשישה (כבת 85) ואחות מבוגרת, כמו גם ילד בן 8 מתקשה להגיע לביקורים בבית הכלא רימונים.

מכל הטעמים הללו מבקש העותר להעבירו לכלא סמוך לבית החולים ולמשפחתו.

המשיב טוען כי נשקלו כל השיקולים הרלוונטיים והדבר לא ניתן, בין היתר בשל היעדר מקום בכלא איילון. על פניה החלטה זו סבירה ואין להתערב בה.

עם זאת, יש מקום לשקול פעם נוספת את שאלת מעברו בהתחשב בקשיים העומדים בדרכו תותך ניסיון לבוא כברת דרך כלפי העותר.

כפוף לאמור לעיל העתירה נדחית.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד אלול תשע"ה, 08/09/2015 במעמד הנוכחים.

ורדה מרוז, שופטת

סג"נ