טוען...

החלטה שניתנה ע"י רות רז

רות רז12/07/2015

בפני

כבוד השופטת רות רז

מבקשים

אנהאר עודה

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשה לביטול הודעת איסור שימוש ברכב מס' 16-046-14 שניתנה ביום 22.6.15.

המבקשת הינה הבעלים הרשום של הרכב.

המבקשת אינה מורשית לנהיגה ומסרה את הרכב לחזקתו של בעלה.

כנגד בעלה של המבקשת, פארס עודה, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של התרת נהיגה לאדם שהינו בלתי מורשה לנהיגה.

לטענת ב"כ המבקשת סבר פארס כי הנהג הינו מורשה לנהיגה, בשם אבי בולבול, אך התברר כי הנהג התחזה בפניו בשם אחר והציג בפניו רישיון נהיגה של אדם אחר.

מדו"ח פעולה שרשמו השוטרים, שי בן ציון ואלון גבאי, עולות הנסיבות הבאות :

ביום 22.6.15 בשעה 09:20 לערך הבחינו השוטרים ברכב ועצרו אותו לביקורת. לצד נהג הרכב ישב פארס עודה. נהג הרכב מסר ששמו אבי בולבול אך לא היו בידו מסמכים מזהים. פארס אמר לשוטרים כי הוא מעסיק את אבי מזה כשלוש שנים ופנה לנהג בשם אבי.

לאחר בדיקה בתחנת המשטרה, שם חזר הנהג וטען כי שמו אבי בולבול, התברר כי הנהג הינו ריאד בולבול, בלתי מורשה לנהיגה. התברר כי לריאד אחים נוספים, אחד מהם בשם אבי, והם דומים זה לזה. ריאד התחזה בשמו של אחיו, אבי, ונעצר בגין התחזות לאחר ונהיגה ללא רישיון נהיגה.

בתגובת פארס כפי שנרשמה בדו"ח נרשם : " אני יודע שקוראים לו אבי ".

עוד עולה מדו"חות הפעולה כי השוטרים הודיעו לנהג כי ייחקר על עבירות של הזדהות לאחר, נהיגה ללא רישיון נהיגה והכשלת שוטר, ולנוסע הודיעו כי ייחקר על עבירה של הכשלת שוטר. שניהם הועברו לחוקר בשם דודו סלומון להמשך טיפול. חקירות הנהג ופארס לא הוצגו בפני למרות שניתנה למשיבה הזדמנות לכך.

חומר החקירה שהועמד לעיוני מצביע על כך שאכן נהג הרכב התחזה לאדם אחר והזדהה בשם אחיו בפני השוטרים שעצרו את הרכב. עוד עולה מחומר הראיות כי פארס סבר כי שמו של נהג הרכב הינו אבי בולבול, כפי שהזדהה גם בפניו. יחד עם זאת, תמוה בעיני כי במשך 3 שנים בהן העסיק פארס את הנהג, חשב כי מדובר באדם בשם אבי בולבול, שכן מוטלת עליו החובה כמחזיק הרכב לבדוק את זהות הנהג באמצעות תעודת זיהוי ורישיון נהיגה בטרם יאפשר לו לנהוג ברכב.

נוכח כל האמור, התחזות הנהג לאדם אחר, טענת פארס כי הנהג מוכר לו בשם בו התחזה, אי הצגת חקירת הנהג ופארס, התרשמתי כי קיים כרסום מסוים בעוצמת הראיות לכאורה.

אי עריכת שימוע למבקשת אינו פוגם בהודעת איסור השימוש שכן אין חובה לערוך שימוע לבעל הרכב. נערך שימוע לפארס, בעלה של המבקשת, אשר החזיק ברכב.

פארס מורשה לנהיגה אך עברו התעבורתי מכביד. הוא בעל רישיון נהיגה משנת 2008 וצבר 22 הרשעות קודמות.

על פי פלט מחשב לפי מידע של משרד הרישוי, פארס הינו בעלים רשום של רכב נוסף כך שלא ייגרם נזק למשפחה בהמשך איסור השימוש ברכב. במיוחד כאשר המבקשת אינה מורשית לנהיגה ופארס, לפי טיעוני ב"כ המבקשת, פסול מנהיגה.

לאחר ששקלתי את כל האמור לעיל אני מקצרת את תקופת איסור השימוש ברכב ומעמידה אותה על 22 ימים מיום הפקדת הרכב במגרש אחסנה.

ההחלטה קשורה לדו"ח מס' 52-2-1006103-3.

המזכירות תשלח את ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשע"ה, 12 יולי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/07/2015 החלטה שניתנה ע"י רות רז רות רז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אנהאר עודה פאייז יונס
משיב 1 מדינת ישראל דנית גלעד