טוען...

החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ

עירית וינברג-נוטוביץ05/07/2015

לפני כב' השופטת עירית וינברג-נוטוביץ

העורר

מוחמד נסרה (עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העורר - עו"ד גיא גור

ב"כ המשיבה – עו"ד אלכס וייסבורד

העורר הובא באמצעות שב"ס

פרוטוקול

ב"כ המשיבה:

מגיש את תיק החקירה לעיון ביהמ"ש במ/1, וגם את פעולות החקירה שבוצעו מאז.

פעולות 3, 4, 5 של במ/1 בוצעו.

ב"כ העורר:

אני חוזר על הודעת הערר. כל הסיפור הזה הוצא מכל פרופורציה. ראשית, כפי שביהמ"ש יכול לראות הוא נמצא במצוקה נפשית קשה והוא לא יודע מדוע עצרו אותו ומדוע נמצא במעצר. מדובר בסך הכל בבחור טוב אשר לא עשה רע לאף אחד. אפשר לראות שהוא ממש מזיל דמעה. אפילו אם יש דברים באמור אף אחד לא הזהיר אותו מראש. היא לא פנתה לרשויות החוק ולא פנתה לביהמ"ש על מנת להוציא צו הרחקה. הוא לא ידע שהמצב עד כדי כך חמור. בעיקר מדובר פה על מעקב, הטרדה ולא בעבירות פיסיות של ממש. העבירה הפיסית של תקיפה היא מלפני חודשיים ב- 1.5.15 שזה תמוה בעיניי שלא הוגשה תלונה בעניין, וזה באמצע קניון ואיך יכול להיות שבאמצע קניון לכאורה נתן סטירה ואף אחד לא ראה את זה ולא הוגשה תלונה בעניין?

הוא הבין את העניין הזה, הבין שאסור לו ליצור אתה יותר קשר, הבין זאת היטב. הוא לא רוצה להישאר מאחורי סורג ובריח והוא ישמע לכל צווי ביהמ"ש והוא לא יטריד את אותה בחורה ולא משנה אם היה או לא היה הוא לא יתקרב אליה יותר, אפשר להרחיק ביניהם , הם לא נשואים שבכל זאת יש עניין, הם לא חייבים אחד לשני כלום וכל אחד יגור בבית, הם לא גרים באותו מקום ולא באותה עיר. מדובר באירוע אלימות לפני חודשיים לכאורה ואם היו בכלל אירועים.

העורר:

אף אחד לא שומע אותי. אני הייתי בקשר אתה, הייתה באה אליי לעבודה ואפשר להביא עדים.

אני פה על סתם.

ב"כ העורר:

היא טוענת שלא רצתה להיות בקשר אתו לחלוטין ולא רצתה שום דבר אתו ויש ראיות שזה לא כך. אפשר בקלות למצוא ראיות. אפשר להוציא פלטי שיחות.

הוא אומר שביום המעצר היא התקשרה אליו פעמיים ואפשר לבדוק את זה בקלות.

העורר:

(בוכה) היא עובדת על זה בשביל להפיל אותי. אני לא משקר. אני לא רוצה להמשיך אתה קשר. יש לי מה לעשות בחוץ, בבית אין לנו מה לאכול. היא רוצה להתנקם בי.

<#5#>

החלטה

בפניי ערר על החלטת בימ"ש קמא (כב' השופטת נחמן) מיום 2.7.15 לפיה הורתה על הארכת מעצרו של העורר עד ליום 5.7.15.

כפי שעולה מהבקשה לעורר מיוחסות עבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדה באמצעות מתקן בזק, איומים ותקיפה סתם.

על פי הדוח הסודי במ/1 שהוצג לבימ"ש קמא עולה כי קיים חשד סביר לכך שהעורר ביצע את המעשים המיוחסים לו המצביעים על מסוכנותו של העורר, בעיקר למתלוננת, בהיותו אובססיבי כלפיה, לכאורה.

מהדוח הסודי עולה כי הארכת מעצרו נתבקשה על מנת לבצע שמונה פעולות חקירה שחלקן הן כאלה שיש לבצען כשהעורר נתון במעצר וביחס לאחרות קיים חשש לשיבוש.

שלוש מתוך הפעולות הנ"ל בוצעו על ידי המשטרה עד לדיון שבפניי ופעולות אלה הניבו חיזוקים לחשד הסביר כנגד העורר.

במצב דברים זה, כאשר מחד מסוכנותו של העורר כלפי המתלוננת הינה ממשית, ומאידך יש לבצע פעולות חקירה שמטיבן הן כאלה שיש לבצען כשהעורר במעצר, אין מקום לקבל את הערר.

הערר נדחה.

במהלך הדיון בביהמ"ש העורר בכה ונראה כי יש מקום להביאו לבדיקה רפואית בפני רופא בית המעצר וליתן לו טיפול וכך אני מורה לשלטונות שב"ס.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט"ז תמוז תשע"ה, 03/07/2015 במעמד הנוכחים.

עירית וינברג-נוטוביץ , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/07/2015 החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד מוחמד נסרה (עציר)
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה