טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מוהנד חליאלה

מוהנד חלאילה06/12/2015

בפני

כבוד הרשם בכיר מוהנד חליאלה

תובעים

בלה קרוביארסקי

נגד

נתבעים

קשרי תעופה בע"מ

פסק דין

תביעה קטנה ע"ס 8,000 ש"ח להשבת התמורה ששילמה התובעת לנתבעת עבור חבילת נופש.

בכתב התביעה נטען כי התובעת נאלצה לבטל את הטיסה עקב נסיבות מצערות. בעלה ז"ל נפטר שלושה ימים לפני המועד שנקבע לטיסה. עקב כך, ביטלה את הטיסה וביקשה החזר הסכום ששילמה לנתבעת.

הנתבעת טענה להגנתה כי אינה חייבת לפי הדין להחזיר לתובעת סכום כלשהו מאחר שביטול הטיסה בהתראה קצרה, יום אחד לפני ההמראה, ולאחר שהסכום הועבר כבר לחברת התעופה, מחייב דמי ביטול בשיעור 100%.

יחד עם זאת, כך הנתבעת, ולפנים משורת הדין , ומתוך התחשבות בנסיבות האישיות המצערות שגרמו לביטול הטיסה, הציעה היא לתובעת פיצוי בסך של 800 דולר. אך הנתבעת לא הסכימה ועמדה על קבלת החזר מלא.

לאחר ששמעתי את הצדדים, נחה דעתי כי למרות שמדובר בנסיבות אישיות מצערות שאינן בשליטתה של התובעת, אין מוטלת על הנתבעת חובת פיצוי מכוח הדין.

כפי שידוע , ניתן לבטח טיסות מפני הסיכון של ביטולן עקב נסיבות שאינן בשליטת הנוסע. הנתבעת אף טענה כי האפשרות לבטח את הטיסה הובהרה לתובעת אך התובעת בחרה שלא לרכוש ביטוח.

בית המשפט העלה מיוזמתו את השאלה אם הוחזר סכום מסוים משירותי הקרקע עקב אי מימוש החבילה. נציג הנתבעת השיב כי אין לו אינפורמציה מלאה לעניין זה. מתן פסק הדין נדחה לצורך בירור העניין ומתן הודעה בהתאם.

על פי הודעה שהגישה לתיק ב - 3.12.2015 הודיעה הנתבעת כי לא קיבלה החזר כלשהו מהסכום ששילמה התובעת.

לאור האמור, ולמורת הרצון לבוא לקראת התובעת בשל הנסיבות שפורטו לעיל, קצרה ידו של בית המשפט מלהושיע, ואין מנוס אלא לדחות את התביעה.

בנסיבות התיק אינני רואה לעשות צו להוצאות.

כל צד רשאי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום מיום קבלת פסק הדין.

ניתן היום, כ"ד כסלו תשע"ו, 06 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/12/2015 פסק דין שניתנה ע"י מוהנד חליאלה מוהנד חלאילה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בלה קרוביארסקי
נתבע 1 קשרי תעופה בע"מ