טוען...

החלטה שניתנה ע"י ישראל פבלו אקסלרד

ישראל פבלו אקסלרד22/11/2017

בפני

כב' השופט ישראל פבלו אקסלרד

החייבים

1. שחר שושן ת.ז. 026556704
2. אורטל שושן ת.ז. 066594953

החלטה

החייבים אינם מקיימים את חיוביהם מזה זמן רב. החייבים צברו חוב פיגורים שאינו מבוטל. כמו כן, כפי שעלה מבקשת הנושה עמידר, החייבים אינם עומדים בתשלום דמי השכירות ויוצרים חובות נוספים.

ניתנו לחייבים מספר הזדמנויות להסיר את חוב הפיגורים. החייבים הגישו בקשה לפעול להסרת חוב הפיגורים מכספים שעתיד, אולי, החייב לקבל בגין פיצויים בגין נזקי גוף אותם הוא תובע.

כפי שעלה מהודעת ב"כ החייבים, לא ברור האם החייב אכן זכאי לקבל כספים בגין תביעתו, וככל שכן-מהו היקף הכספים שיתקבלו, ואימתי ישולמו.

סופו של דבר, החייבים לא הציעו הצעה קונקרטית ראויה לטובת סילוק המחדלים, ואין כל מקום לאפשר להם להמשיך וליהנות מהגנות הפקודה, שעה שידי הנושים כבולות, והם אינם יכולים לפעול לגביית חובם, ובמיוחד שעה שהחייבים לא משלמים כל תשלום לקופת הכינוס.

זה המקום לציין, כי מדובר בחייבים צעירים, ולמצער בכל הנוגע לחייבת, לא הוצג נימוק ראוי לסיבה שבגינה היא איננה ממצה את פוטנציאל ההשתכרות שלה.

לפיכך, אני מורה כדלקמן:

  1. לצו כינוס הנכסים ועיכוב ההליכים שניתנו ביום 26/1/2015 להגנתם של החייבים – בטלים.
  2. בקשת החייבים להכריז עליהם כפושטי רגל – נדחית.
  3. צו עיכוב היציאה מן הארץ נגד החייבים יבוטל בתוך 60 יום, על-מנת לאפשר לנושים לפעול להשגת צו כאמור בהליכים הפרטניים.
  4. שכרה של המנהלת המיוחדת ישולם לפי תקנות 8(א) ו- 15(ה) לתקנות החברות (כללים בדבר מינוי כונסי נכסים ומפרקים ושכרם), התשמ"א – 1981. כן זכאי הכונס הרשמי לשכר השגחה.
  5. הכונס הרשמי יחלק את יתרת הכספים לנושים שתביעותיהם אושרו, בהתאם לסדרי הקדימה שבדין ו/או יעביר הכספים ללשכת ההוצאה לפועל.
  6. כל סכום נוסף שיתקבל בחשבון פשיטת הרגל של החייבים בשל הפרשי ריבית, ייזקף כשכר טרחת הכונ"ר.

זכות ערעור לבית המשפט העליון בתוך 45 יום.

ניתנה היום, ד' כסלו תשע"ח, 22 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.