טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי22/10/2017

50748-01-1755564-01-17

מספר פל"א 34620/2017

לפני כבוד השופט, סגן נשיאה חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

דניס משקיט ת.ז. 323214478

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד מאיה אשכנזי ומור שקים

הנאשם וב"כ – עוה"ד אורנית מרום

מר ירין חמו – מלווה מקהילת הדרך

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ הצדדים:

הגענו להסכמה לפיה נעתור במשותף לאמץ את המלצות התסקיר לרבות הארכת מאסר מותנה בן 4 חודשים.

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

נאשם יליד 82', הודה והורשע בכתב אישום מתוקן בשתי עבירות של גניבה ועבירה של התפרצות למקום מגורים. לחובתו 4 הרשעות קודמות מן העניין. מגישה רישום פלילי - מוגש ומסומן ע/1, מאסר מותנה - מוגש ומסומן ע/2. התקבלו שני תסקירי שירות המבחן מהם עולה תמונה חיובית, לפיה הנאשם התגייס לטיפול, הוא מצוי מזה שבעה חודשים בקהילה, משתף פעולה ובעל מוטיבציה גבוהה והוא צפוי לעבור לדירת הוסטל בעוד כחודשיים בהמשך ההליך. לאור האמור, שירות המבחן המליץ על הארכת התנאי והטלת צו מבחן למשך שנה. לאור הודיה וחסכון בזמן שיפוטי, כמו גם תיקון כתב האישום לקולא, העובדה שהרכוש הנגנב חסר ערך ממשי ובעיקר נוכח ההתגייסות המלאה והמוצלחת לטיפול מצטרפת להמלצת שירות המבחן ומבקשת לכבדה.

ב"כ הנאשם:

מודה לחברתי על עמדתה ההגונה. חברתי ציינה את הערך הכספי הזעום של הגנוב, גם לשירות המבחן ברור שכל האירוע הזה הוא קריאה לעזרה של מי שיש לו משפחה אך לאור המשבר הקשה שפקד אותו ניתק עימה קשר וכיום חודש הקשר עם אשתו ועם ילדתו, הוא בהחלט התגייס להליך טיפולי, הוא עושה דרך מאוד משמעותית. האשה ששמעה טלפון ממני היא שמחה כי הם מאוד חששו לחייו, ברור שצריכת הסמים הם על רקע נפשי, סיפור ילדותו קשה מפורטים בתסקיר, גורמי הסיכוי עולים על גורמי הסיכון, הרכוש הגנוב הוחזר, אני אבקש להצטרף להמלצות שירות המבחן.

הנאשם:

אני רוצה לבקש תודה על האפשרות להחזיר את החיים שלי ולשיקום. כמו שהסנגורית אמרה אני התגייסתי לטיפול, החזרתי את החיים שלי, שיקמתי את המשפחה שלי. לאחר שביהמ"ש מסביר לי את טיבו של צו המבחן ואת האפשרות להפקיעו אם לא אשתף פעולה או אבצע עבירות נוספות, אני מסכים לעמוד במבחן.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, בו יוחסו לו שתי עבירות גניבה ועבירה של התפרצות למקום מגורים. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, ביום 22.1.17 התפרץ הנאשם לבית בנחלים וגנב ממנו כובע. באותו יום נכנס לבית נוסף במקום וגנב שני מכשירי טלפון ישנים.

ב"כ הצדדים עותרים במשותף שלא למצות את הדין עם הנאשם, להאריך את המאסר המותנה התלוי ועומד לחובתו ולהעמידו במבחן למשך שנה. אין חולק כי מדובר בעתירה עונשית מקלה וחריגה, בשים לב לטיב העבירות אשר מצדיקות דרך כלל ענישה ממשית מאחורי סורג ובריח. יחד עם זאת, מדובר בהסדר סביר והולם, אשר נתמך בהמלצת שירות המבחן ממנה עולה כי מזה 7 חודשים נמצא הנאשם בטיפול, בקהילה טיפולית "הדרך", הוא משתף פעולה באופן מלא ומפגין מוטיבציה גבוהה לשינוי ולטיפול. התסקיר גם מתאר בהרחבה את נסיבותיו האישיות הקשות והמורכבות של הנאשם, המצדיקות התחשבות. גם על פי כתב האישום המתוקן נסיבות ביצוע העבירות אינן חמורות והנזק הכלכלי שנגרם מינימלי. ברי כי בנסיבות רגילות היה מקום להשית על הנאשם עונש שונה לחלוטין, אך בשים לב לסיכוי השיקום העולים מהתסקיר, מוצדק במקרה זה לסטות לקולא ממתחם העונש ההולם ולאמץ את ההמלצה המוסכמת על ידי הצדדים, תוך שמובהר לנאשם כי אם לא יעמוד בתנאי צו המבחן עשוי ביהמ"ש להתבקש לדון בעניינו מחדש ואף לגזור את הדין בהתאם.

לאור כל האמור לעיל אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. אני מאריך בשנתיים את תוקפו של מאסר מותנה, בן 4 חודשים, שהוטל על הנאשם במסגרת תיק פלילי 53596-07-15.

2. ניתן בזאת צו מבחן למשך שנה בעניינו של הנאשם.

העתק יועבר לשירות המבחן.

המזכירות תסרוק את המסמך ע/1 וע/2.

זכות ערעור תוך 45 ימים מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ב' חשוון תשע"ח, 22/10/2017 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט, סגן נשיאה

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/10/2017 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
נאשם 1 דניס משקיט (עציר) יעל פינקלמן-ניסן