טוען...

החלטה שניתנה ע"י חני סלוטקי

חני סלוטקי29/07/2015

לפני כבוד השופטת חני סלוטקי

העורר

אמיר אבו עבד (עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

העורר ובא כוחו עו"ד אוזן

ב"כ המשיבה פקד אורן בר יהושוע

פרוטוקול

ב"כ העורר:

העורר טרם הועלה אני מבקש להתחיל בדיון בהעדרו.

אני חוזר על נימוקי הערר.

ב"כ משיב:

אני מציג לבית המשפט את תיק החקירה, ומסמך שהכנו לעניין הערר.

אני מגיש מספר ראיות לעיון בית המשפט.

עו"ד אוזן:

אנו נמצאים בערר על החלטת של בית משפט קמא בהארכת מעצר שלישית. כבר בפתח הדיון, מבלי שביקשתי טען נציג המבקשת שספציפית לגבי העורר החשד לא התחזק, יחד עם זאת התיק כולו התפתח ראייתית ויש בכך להשליך עליו.

אני מנסה להבין מה קורה, אם הוא התפתח.

בהארכת מעצר ביום 31 יבואו חבריי עם אותם ראיות.

נמצא אדם צעיר חסר עבר פלילי, הוא נעצר על סמך מידע, הוא לא נתפס בזירה, הוא לא נתפס עם סימנים שילמדו שהוא היה מעורב באירוע כלשהו. נערכת לו בדיקה ממש בסמוך לזמן שהוא נטען שהוא החזיק נזק, הבדיקה יוצאת שלילית. מאז מ עצרו נחקר רק פעם אחת.

אני רוצה להבין מה המשמעות של האמירה יש התפתחות ביחס למעורבים. יש את העורר, משפחת אבו עבד, ויש את העורר, על איזה התפתחות מדובר.

לגבי משפחת אבו עבד אלו הם העצורים, אלה ואין אחרים.

מה לי ולחשודים אחרים, אנו נמצאים עם עצור בהארכה שלישית. אם יש משהו שיגישו כתב אישום ונתמודד עם זה, אי אפשר להגיע בהארכת מעצר שלישית עם אותו חומר חקירה שהוגש בהארכת מעצר ראשונה ולבקש עוד 10 ימים נוספים, לכן בהעדר התפתחות אני מבקש להורות על שחרורו. אם לא, אם בית המשפט סבור שיש להשאיר את המצב עד יום שישי, שביום שישי הסיפור יסתיים.

<#3#>

החלטה

בפני ערר על החלטת בית משפט השלום בבאר-שבע (כב' השופטת ע. קויפמן) מיום 27.7.15, לפיה הורה בית משפט קמא על מעצרו של העורר עד ליום 31.7.15.

טענתו העיקרית של ב"כ העורר היא כי החשד הסביר שהיה כנגד העורר בהארכת המעצר הראשונה הוא אותו החשד המיוחס לו עתה ושבגינו התבקשה בקשת המעצר השלישית שהיא מושא החלטת בית משפט קמא הנדונה.

בית משפט קמא כתב שדעתו שונה מדעת ב"כ המשיב בעניין התפתחות חקירתית ביחס לכל אחד מהחשודים בפרשה. המדובר בפרשה של ירי בין קבוצות יריבות שהיה בתאריך 18.7.15 ברהט.

בפרשה עצורים מספר חשודים משני הפלגים והיא פרשה מורכבת מאוד. בירי נגרם מותם של נער ונערה. החשד הסביר המיוחס לעורר הוא ברמה של ראיה לכאורה הקושרת אותו לביצוע העבירות המיוחסות לו של מעורבות בירי.

עיינתי בראיות אלו של בית משפט קמא שסימן כמב/2 ומב/3 ושוכנעתי כי לא נפלה כל טעות בהחלטת בית משפט קמא ועל כן אני דוחה את הערר.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג אב תשע"ה, 29/07/2015 במעמד הנוכחים.

חני סלוטקי , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/07/2015 החלטה שניתנה ע"י חני סלוטקי חני סלוטקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד אמיר אבו עבד (עציר) ויקטור אוזן
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה