טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אהרון שדה

אהרון שדה12/08/2015

בפני

כבוד השופט אהרון שדה

מערערים

1.יוניק א. פרסום ויחסי ציבור בע"מ

2.הום טאון בע"מ

נגד

משיבים

1.גיל אדלר

2.ערן פיינגולד

פסק דין

לפני ערעור על החלטת כב' הרשמת לירון זרבל קדשאי שניתנה היום 12.8.15 אחר הצהרים בתיק הוצל"פ שמספרו 02-17568-10-8 (להלן:"ההחלטה").

דבר הגשת הערעור הובא לידיעתי באמצעות המזכיר הראשי של בית המשפט וזאת לאחר השעה 18:00 כאשר נטען כי מדובר בעניין דחוף.

המערערות טוענות כי הטלת העיקול על חשבונות העו"ש שלהן משתק את פעילותן, כי 3 שיקים כבר חוללו וכי בימים הקרובים יחוללו שיקים נוספים בגלל העיקול.

המערערות טוענות כי צו עיכוב הליכים שהתגבש לכדי פסק דין שניתן במסגרת פר"ק 48403-04-14 חל עליהם ומשכך היו מנועים הזוכים מלנקוט בהליך כנגדן.

המערערים טוענים כי טעתה הרשמת כאשר לא נעתרה מיידית לבקשתם וקבעה כי יש להמתין 3 ימים לתגובת ב"כ המשיבים-הזוכים. כב' הרשמת ל. זרבל קדשאי איננה הרשמת המטפלת בתיק ההוצל"פ לעיל.

דיון:

ראשית דבר יש לדחות את טענת המערערות לפיהן היה על כב' הרשמת להיעתר לבקשותיהן כבר במעמד צד אחד. יש לזכור כי העיקולים כמו גם צירוף המערערות לתיק ההוצל"פ הוא תוצאה של החלטות שיפוטיות על בסיס בקשות המשיבים-הזוכים ולכן לפני שמבטלים את ההליכים כליל אם כך ייקבע, יש לאפשר למשיבים להגיב, אין דרך אחרת, אין דרך מקוצרת.

הכל בבחינת קל וחומר כאשר הזמן שהוקצב לב"כ הזוכים קצר מאד וכאשר התוצאה גם תביא לכך שמי שידון בבקשה היא הרשמת המכירה את התיק על בוריו.

יחד עם זאת ומבלי לקבוע כי הסדר הנושים או פסק הדין בפר"ק לעיל חל בנסיבות העניין מצאתי מקום לבחון את מאזן הנוחות בין הצדדים לתיק זה אך גם מול האינטרסים בתיק הפר"ק שם הושג הסדר ביחס לחובות עתק.

אם לא צפוי שיגרם נזק של ממש למשיבים כאן ומנגד עלולות המערערות להיכנס להגבלה בחשבונן ואם הגבלה כזו עלולה להשפיע על עוה"ד בירמן והנושים בתיק הפר"ק, אינני רואה סיבה של ממש שלא להשהות את העיקולים לפרק זמן קצר עד אשר כב' הרשמת תיתן החלטה לגופו של עניין.

עיינתי בדוחות מצב החשבון מבנק איגוד ונוכחתי לראות כי החשבון מתנהל ברובו באופן דיביטורי ואם עובר הוא ליתרת זכות, מדובר ביתרות נמוכות מאד וערכים הבטלים בשישים מול כלל החובות ומול החוב בתיק ההוצל"פ.

אם תתמוטטנה המערערות, הדבר לא יועיל-גם לא למשיבים.

אין בחשבונות כספים בערכים של ממש כלומר כרגע אינני רואה איזה נזק ממשי יגרם למשיבים כתוצאה מהשהיית העיקול לכ-4 ימים.

מנגד, ההסתברות כי שיקים שמשכו המערערות יחוללו בגלל העיקול גבוהה.

סיכום:

הנני מורה על ביטול (זמני) של העיקולים שהוטלו במסגרת תיק הוצל"פ 02-17568-10-8 על חשבונותיהן של המערערות בבנק איגוד כאשר העיקולים מבוטלים מיום 12.8.15 בשעה 19:00.

העיקולים יוחזרו על כנם, אם בכלל, בכפוף לכל החלטה שתינתן ע"י כב' רשמי ההוצל"פ בעת שיכריעו בבקשת המערערות לביטול הליכים לגופו של עניין.

מזכירות ההוצל"פ תיצור משימה אצל כב' הרשמת א. סלע הקש או אצל רשם אחר על מנת שידונו בבקשה לגופה לאחר שיחלוף המועד להגשת תגובת ב"כ הזוכים בהתאם להחלטת כב' הרשמת ל. זרבל קדשאי. המזכירות גם תשלח העתק מהבקשות ומהחלטה זו לב"כ הזוכים.

כמובן שבחלוף המועד להגשת התגובה, רשאיות גם המערערות לחזור על בקשתן ולבקש הכרעה.

אין צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ז אב תשע"ה, 12 אוגוסט 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/08/2015 פסק דין שניתנה ע"י אהרון שדה אהרון שדה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 יוניק א. פרסום ויחסי ציבור בע"מ אמיר בירמן
מערער 2 הום טאון בע"מ אמיר בירמן
משיב 1 גיל אדלר
משיב 2 ערן פיינגולד