טוען...

החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור

דרורה בית אור13/02/2017

בפני כב' השופטת דרורה בית אור, עמיתה

המאשימה

מדינת ישראל

ע"י באת-כוחה עו"ד חן יבין (תביעות נגב)

נגד

הנאשם

בוריס ריבלין – בעצמו

ע"י באת-כוחה עו"ד עינת סנדלר

<#1#>

נוכחות:

קצינת המבחן – עו"ס יוליה קגן

מרכזת הפרויקט – עו"ס עדי בלוטנר

פרוטוקול

טיעוני באת-כוח המאשימה לעונש:

אני מגישה רישום פלילי, וגז"ד מת"פ (שלום ת"א) 55904-10-13 בו הוארכו שני מאסרים מותנים, האחד מת"פ (שלום ת"א) 25242-12-09 והשני מת"פ (שלום פ"ת) 3253/07.

הנאשם שולב מדצמבר בביהמ"ש הקהילתי, הודה במיוחס לו ולקח אחריות על מעשיו. הודה והורשע בכתב אישום מתוקן בתיק דנן, ת"פ 50644-08-15, בעברה של גנבת מוצרים מסופר. צירף את ת"פ 6978-06-15, שבו הודה בעברה של גנבת מכשיר סלולארי מתיקה של המתלוננת בשנת 2013. כן צירף כתב אישום ללא תיקון, ת"פ 62498-12-15, שבו הודה והורשע בעברות נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, כשרישיון הנהיגה פקע לפני למעלה מ-12 חודשים, וכן בהחזקת סמים לצריכה עצמית ונהיגה ללא ביטוח.

התסקיר מלמד שעמד בכל תנאי התכנית שנבנתה עבורו. בנסיבות אלו תעתור המאשימה להאריך את שני מאסריו המותנים, מת"פ 3253/07 ומת"פ 25242-12-09. כן נעתור לעונשים נלווים של קנס, פסילת רישיון בפועל ופסילה מותנית.

טיעוני באת-כוח הנאשם לעונש:

אבקש לאמץ את המלצות התסקיר, שנוקט כענישה יחידה את הארכת המאסרים המותנים. אני זוכרת את בוריס מלפני כחודשיים, כשהיה בתחילת הדרך, עם אורית, הסנגורית שלו. אורית ביקשה למסור שהיא מאוד מאוד גאה בך, שעברת תהליך מדהים. לכל אורך הדרך ניכר היה שבוריס מאוד מאוד רציני, וגם אם היו ירידות פה ושם, רוב הדרך התאפיינה בעליות, ואני מברכת אותך על התאריך הזה. בשנת 2015, כשאורית פגשה את בוריס ביום הקראות, היא הציעה לו את ביהמ"ש הקהילתי, והוא אמר לה – חכי, אני צריך להתייעץ עם אשתי. זה מראה משהו על בוריס. איש משפחה, עובד, וראינו כעת, עם הלחץ להזדרז בדיון, כמה הוא מסור לעבודה שלו, ולא רוצה לאחר ללקוח שהוא צריך לפגוש.

בוריס מפרנס יחיד. מצבו הכלכלי לא קל. הוא מחלק עיתונים בשעות הבוקר המוקדמות כדי להכניס הכנסה נוספת. יש לו גם חובות שטיפל בהם בכוחות עצמו. במידה שגברתי תחליט להשית קנס, נבקש שהוא יהיה מאוד נמוך.

בוריס חייב רישיון נהיגה לצורך עבודתו, וכן לצורך ניהול חייו, ולכן נבקש שלא לשלול את רישיונו.

קצינת המבחן:

בוריס התמיד בתעסוקה, והוא שב והדגיש את דאגתו למשפחה, אם בשיחה פרטנית, ואם בשיחה קבוצתית. בוריס אדם מאוד חרוץ. הוא תמיד מנסה להתקדם בחיים. הוא פתח עסק ורצה להיות עצמאי. זה לא כ"כ הלך, ושם היו המעידות שלו. אך בגלל הכוחות שלו הוא הצליח לקום ולתפקד. הוא למד קורס טכנאות בחברת "סלקום". היום הוא מקבל הזמנות ומתקין באופן פרטי, ומחפש עבודה נוספת, במיוחד בתקופה זו בה אשתו לא עובדת. בוריס מתמיד כבר מעל לחצי שנה על ניקיון מסמים.

בגלל הנסיבות אני אקצר. אנו רוצים לאחל לבוריס הצלחה רבה. אנו מרגישים שהתהליך פה באמת אמתי. בוריס באמת רוצה את השינוי, הוא באמת רוצה להיות במקום אחר היום, והוא באמת במקום אחר היום.

הנאשם:

ברשותך, כתבתי כמה דברים, ואקרא אותם מן הדף, כדי לא להתבלבל.

(הנאשם מקריא את המסמך שכתב)

<#2#>

גזר-דין

הנאשם הורשע על-פי הודאתו בהסדר טיעון ובצירוף תיקים בעברות שלהלן:

בת"פ 50644-08-15 בכתב אישום מתוקן בעברה של גנבה;

בת"פ 62498-12-15 בעברות של נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, נהיגה לאל רישיון נהיגה בתוקף (שתי העברות הללו בניגוד לפקודת התעבורה, תשכ"א-1961), החזקת סמים לצריכה עצמית (בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים) ונהיגה ברכב ללא ביטוח (בניגוד לפקודת ביטוח רכב מנועי);

בת"פ 6978-06-15 בעברה של גנבה.

הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, חסך זמן שיפוטי יקר.

הנאשם הצטרף לבית-המשפט הקהילתי בחודש דצמבר 2015, ומאז ועד היום, במהלך של שנה וחודשיים, עשה הנאשם מהלך מרשים של שיקום, בעזרת רישות המבחן והצוות של בית-המשפט הקהילתי. שירות המבחן הגיש תסקיר מסכם בעניינו, ממנו עולה שנבנתה לנאשם תכנית שיקום המתייחסת לכל היבטי חייו, והנאשם עמד בתכנית השיקום בהצלחה. כך בנושא הסדרת החובות, בנושא של הימנעות משימוש בסמים, השתתפות בסדנאות וקבוצות, שיתוף פעולה עם הצוות בכל אשר עובר עליו ובכל התחומים. שירות המבחן מציין כי הנאשם עבר תהליך שיקום משמעותי, ונראה כי הוא מתכנן דברים באופן שקול, נמנע משימוש בסמים ומפעילות שולית, ומתמיד בתעסוקה.

כנגד הנאשם תלוי ועומד רישום פלילי מכביד ביותר שכולל עברות רכוש, עברות אלימות, עברות סמים. כמו-כן תלויים ועומדים נגד הנאשם שני מאסרים מותנים חבי-הפעלה, הראשון בן שישה חודשים מת"פ 55904-10-13, של בית-משפט השלום בתל-אביב, והשני בן תשעה חודשים מת"פ 25242-12-09 (להלן: המאסרים המותנים).

ביום 18 ביולי 2016 הוצג בעניינו של הנאשם הסדר טיעון, ולפיו, בין היתר, היה והנאשם יצליח בהליך הטיפולי בבית-המשפט הקהילתי יסכימו הצדדים להארכת התנאים פעם נוספת. כמו-כן נאמר כי התביעה תעתור לקנס, פסילה בפועל ופסילה על תנאי. עוד נאמר כי ההגנה תוכל לבקש לא להשית פסילה בפועל. עוד נאמר כי במידה שלא יעמוד הנאשם בהליך הטיפולי יופסק ההליך בבית-המשפט הקהילתי, והטיעונים לעונש יהיו פתוחים.

באי-כוח הצדדים טענו לעונש, הכול כמפורט להלן בפרוטוקול. המאשימה מבקשת, נוכח הצלחתו של הנאשם בהליך הטיפולי, להאריך את המאסרים המותנים, ובנוסף להשית עליו קנס ופסילה בפועל.

באת-כוח הנאשם מבקשת לקבל את ההמלצה של שירות המבחן שמסתפקת בהארכת המאסרים המותנים, וזאת נוכח הצלחת הנאשם בהליך הטיפולי.

מדובר בנאשם שאכן עשה הליך מרשים ביותר בבית-המשפט הקהילתי בתקופה לא ארוכה של כשנה. הנאשם השתלב בכל התכנית השיקומית שנבנתה עבורו וחדל משימוש בסמים, השתתף בטיפול קבוצתי ופרטני, שיתף פעולה בכל מה שקורה בתחום המשפחתי, הכול כמפורט בכתב אישום. הצדדים ציינו במהלך הדיון את הקשר היפה והחם שקיים בין הנאשם ובין אשתו, וכן את היחסים הזוגיים היציבים ביניהם. מדובר בנאשם שלצורך פרנסת משפחתו עובד בשתי עבודות ומתמיד בהן. כמו-כן הוא נמצא במעקב רפואי על רקע בעיות בריאות. הופנה לסדנת "פעמונים" בנושא מיצוי זכויות, ופועל להסדרת החובות שלו.

כאמור, שירות המבחן מפרט באריכות את כל ההשתלבות של הנאשם בהליך הטיפולי וכל השינויים שעבר. אין מחלוקות שמדובר בנאשם שעבר הליך שיקום מרשים ביותר, זאת במיוחד על רקע עברו הפלילי המכביד והמאסרים המותנים שתלויים ועומדים כנגדו.

לאור האמור לעיל אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) אני מאריכה את המאסרים המותנים שהושתו על הנאשם בת"פ 55904-10-13, של בית-משפט השלום בתל-אביב, ובת"פ 25242-12-09, למשך שנתיים מהיום;

ב) לעניין הפסילה מצאתי לנכון להשית על הנאשם פסילה על תנאי בלבד של שישה חודשים למשך שנתיים מהיום;

ג) לעניין הקנס אני משיתה על הנאשם קנס כספי של 750 ₪ או 30 ימי מאסר. הקנס ישולם בשלושה תשלומים של 250 ₪ כל תשלום. התשלום הראשון ביום 17 באפריל 2017, ואילך;

ד) לבקשת הנאשם אני מורה בזאת כי ההפקדה במזומן של 500 ₪ מת"פ 6978-06-15 תקוזז על חשבון הקנס שהושת על הנאשם. התוצאה היא כי נותר סכום של 250 ₪ על חשבון הקנס, אותו ישלם הנאשם ב-17 באפריל 2017.

<#3#>

ניתן והודע היום, י"ז בשבט התשע"ז, 13 בפברואר 2017, במעמד הנוכחים.

דרורה בית אור, שופטת עמיתה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/11/2016 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
26/12/2016 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
06/02/2017 הוראה למאשימה 1 להגיש כתב אישום מצורף דרורה בית אור צפייה
13/02/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל איה קמושוביץ' (מרקוביץ')
נאשם 1 בוריס ריבלין אורית לוזון