טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי17/07/2016

2665-09-15

לפני כבוד השופט, סגן נשיאה חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

.1 נאדל בן עמד אבדאח

.2 רמזי בן עבד אבדאח

3. נזאר בן עבד אבדאח (הנאשם בת.פ. 2860-09-15)

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד מאיה אשכנזי יסף ומור שקים

הנאשמים וב"כ - עוה"ד גיל פרידמן

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ הנאשמים:

מבקש דחייה של הדיון משתי סיבות עיקריות: הראשונה – הנאשמים הודו בפעם הקודמת שניהם ללא מאסרים על תנאי לא נפתחו כנגדם תיקים אחרים. הנאשם 1 צריך לעבור ניתוח בשכם. אין להם שום כוונה להיכנס לישראל בתקופה הקרובה. מדובר בטיעונים לעונש ארוכים של 3 נאשמים ואנו נמצאים בשביתה והמטרה לקצר את הדיונים. מבקש לדחות למועד שלאחר הפגרה. אבקש בכל מקרה לאחד את הטעונים לעונש בשני התיקים שבכותרת. מדובר באותו עניין.

ב"כ המאשימה:

אין התנגדות לאיחוד. נתנגד לדחייה היו בתיק זה מספר רב של דחיות לאור העובדה שהנאשמים לא התייצבו. נבקש שהתיק יסתיים היום.

<#3#>

החלטה

בהסכמת הצדדים יאוחדו הטיעונים לעונש בת.פ. 2641-09-15 עם ת.פ. 2860-09-15.

הנאשם בת.פ. 2860-09-15 יכונה לצורך הדיון "הנאשם 3".

הנאשמים הודו והורשעו עוד ביום 3.12.15 והטיעון לעונש נדחה לבקשתם. מאז התקיימו 2 ישיבות שנועדו לשמיעת הטיעונים לעונש אך הנאשמים לא התייצבו, אלא היום , בפעם השלישית.

בנסיבות אלה אין מקום לדחות את הטיעונים פעם נוספת והם יישמעו כעת.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א תמוז תשע"ו, 17/07/2016 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט, סגן נשיאה

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשמים ילידי 89, 85, 87 בהתאמה לסדר הופעתם. הודו והורשעו בכתב אישום המייחס להם עבירת שהייה שלא כדין בישראל. הערכים המוגנים שנפגעו הם בטחון הציבור וריבונות המדינה. מתחם העונש נע בהתאם להלכת אל הרוש בין מאסר מותנה לחמישה חודשי מאסר. לחובת הנאשם 1 שתי הרשעות קודמות בעבירות שב"ח וכן בעבירות ביטחוניות. גיליון הרשעות קודמות של הנאשם 1 מסומן ע/1. גיליון הרשעות קודמות של הנאשם 2 מסומן ע/2. גיליון הרשעות קודמות של הנאשם 3 מסומן ע/3. גם לנאשם 3 עבר רלוונטי בעבירות ביטחוניות והוא אף ריצה מאסר לתקופות קצרות.

לאור הודיה וחסכון בזמן מחד ומאידך עבר מכביד בעניינם של הנאשם 1 והנאשם 3, נבקש לגבי הנאשם 1 עונש מאסר בפועל ברף הבינוני. לגבי הנאשם 2 בשים לב לכך שמעובדות כתב האישום עולה כי שהה בישראל 3 ימים רצופים יושת עליו מאסר בפועל ולנאשם 3 גם כן יושת מאסר ברף הבינוני.

ב"כ הנאשמים:

בית המשפט רואה תיקים רבים בעניין זה אך אנסה לשכנע את בית המשפט להסתפק בימי המעצר. מדובר בשלושה אנשים נורמטיביים ללא עבירות נלוות, עבירת שב"ח בלבד. אם לא היו תיקים קודמים לא היו עומדים בפני בית המשפט. הנאשם 1 מגיע בעצמו למשטרה כאשר הוא הסגיר את עצמו הודה ישר. הנאשם 2 התחתן לפני כחודש בכפר מרדא אין לו שופ כוונה הלגיע לישראל. הם מצאו פרנסה בשטחים. גם בעבירות הקודמות לא בוצעה עבירת רכוש או עבירה מהסוג הזה. לגבי העבירות הבטחוניות הם היו צעירים כבני 15 הוא נתפס עם חבורה עבר עשור. בית המשפט יראה כי אין לו שום רצון לחזור על כך, מטרתו היא לכלכל את ביתו. מבקש להסתפק בימי המעצר, חשוב כי לא יחזרו לבית המאסר. המאסר המותנה מונע מהם לקבל היתרים עתידיים.

הנאשם 1:

אני יודע שטעיתי שנכנסתי ללא אישור. מבקש סליחת בית המשפט וזה לא יקרה עוד פעם.

הנאשם 2:

אני מצטרף לדברי אחי.

הנאשם 3:

גם אני מצטרף לדברים.

<#5#>

גזר דין

הנאשמים הורשעו על פי הודאתם בעבירה של כניסה לישראל שלא כחוק. הנאשם 1 נתפס שוהה בפתח תקווה ביום 31.8.15 ואילו הנאשם 2-3 נעצרו ביום 1.9.15 כאשר הנאשם 2 נכנס לארץ ביום 29.8.15 כך שהשהייה שלא כדין המיוחסת לו הנה למשך 3 ימים.

אין מחלוקת לגבי מתחם הענישה אשר חל על עניינם של הנאשמים ומדובר במתחם שנקבע בהלכת אלהרוש כלומר מתחם שנע בין מאסר מותנה לבין 5 חודשי מאסר כולל תקופת התנאי. הנאשמים הנם בחורים צעירים באופן יחסי אשר נטלו אחריות הודו וחסכו זמן ציבורי כל אחד מהם הוחזק ימים אחדים במעצר ועל רקע זה מבקש הסניגור להסתפק בתקופת המעצר ולהימנע משליחתם לתקופת מאסר נוספת. אכן במקרים מסוימים נוהג בית המשפט שלא להשיב נאשמים אל מאחורי סורג ובריח לפרק זמן קצר של מספר ימים לאחר שכבר ריצו מספר ימי מעצר ושוחררו, אך דומה כי במקרה הנוכחי אין מדובר בימים אחדים בלבד ולא ניתן להסתפק בקנס כתחליף לעונש המאסר המתחייב. לכל אחד מהנאשמים לפחות הרשעה קודמת אחת בעבירה זהה של כניסה לישראל שלא כדין. לנאשם 1 הרשעה גם בעבירה בעלת אופי בטחוני אם כי מדובר בעבירה אותה ביצע כשהיה קטין כבן 15 בלבד. הרשעתו האחרונה הנה משנת 2011. לנאשם 3 הרשעה אחרונה משנת 2009 אך לחובתו הרשעה בטחונית ישנה ושתי הרשעות בעבירות של כניסה לישראל שלא כדין בעטיין ריצה תקופת מאסר לפרקי מאסר בלתי מבוטלים. לנאשם 2 הרשעה אחת בלבד אך היא המאוחרת מכולן משנת 2012 והוא אף שהה בישראל בפעם הזו לפרק הזמן הממושך ביותר. בשים לב למכלול נתונים אלה אני סבור כי יש להטיל על כל אחד מהנאשמים עונש דומה וכי עונש זה צריך לכלול גם תקופת מאסר מתונה נוספת.

לאור כל האמור לעיל אני גוזר על כל אחד מהנאשמים את העונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך חודש ויום אחד נוסף בניכוי ימי המעצר על פי רישומי שב"ס.

2. 2 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך שנתיים מיום השחרור ממאסר לא יעברו על עבירה על חוק הכניסה לישראל.

המזכירות תסרוק את המסמכים ע/1- ע/3

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"א תמוז תשע"ו, 17/07/2016 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט, סגן נשיאה

ב"כ הנאשמים:

אבקש עיכוב ביצוע עד ליום 15.8.16. מופקדות ערבויות משמעותיות לכן אבקש להיעתר לבקשה. בנוסף אחד הנאשמים עתיד לעבור ניתוח.

ב"כ המאשימה:

כל עוד הערבויות בתוקף אין התנגדות .

<#7#>

החלטה

בהסכמת הצדדים אני מורה על עיכוב ביצוע עונש המאסר בפועל עד ליום 15.8.16.

על הנאשמים להתייצב במועד הנ"ל בבית המעצר הדרים לא יאוחר מהשעה 10.00 ולצורך כך יצטיידו בהזמנה מתאימה ויגישו בקשה לקבלת אישור כניסה מבעוד מועד.

עד למועד כניסתם למאסר יעמדו בתוקף כל הערבויות מתיק המעצר אשר ישמשו להבטחת התייצבותם למאסר.

<#8#>

ניתנה והודעה היום י"א תמוז תשע"ו, 17/07/2016 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט, סגן נשיאה

הוקלד על ידי ליאור פיטוסי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/07/2016 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
16/03/2017 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מור שקים מתן
נאשם 1 נזאר אבדאח גיל פרידמן