טוען...

החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון

ריבה שרון01/03/2017

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעים

פלוני

  • ע"י ב"כ עוה"ד עמנואל הישראלי ואח'

נגד

נתבעים

1. שלמה חברה לביטוח בע"מ

2. אהרון סכר
- ע"י ב"כ עוה"ד בני ירושלמי ואח'

3. הראל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד צבי יעקובוביץ' ואח'

החלטה

1. התובע- יליד 1987, היה מעורב בת.ד.עבודה נשוא התביעה מיום 27/5/15 (להלן: "התאונה"). התובע הצהיר שאין קביעה על פי דין, וכי לא מיצה את זכויותיו במל"ל נ.ע ולכן יש להכריע בבקשתו למינוי מומחה בתחום האורתופדיה. לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שהוצגו ובחנתי את טענות הצדדים , מצאתי שיש ראשית ראיה למבוקש.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי את פרופ' מאיר ניסקה (להלן: "המומחה"). המומחה יואיל ליתן חוות דעת בעניינו של התובע בקשר עם התאונה, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בינה ובין תלונותיו והטיפולים שעבר בתחום המינוי- חלקם או כולם, האם נותרה נכות, תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה, אם בכלל, להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים עתידיים, וכיו"ב. הכל- בשים לב אף לרקע הרפואי ותוך התיחסות אף לנכות כוללת שאינה קשורה בתאונה, ככל שיש כזו.

3. הצדדים רשאים להודיע עד ליום 8/3 - בהודעה אחת ומשותפת שתוגש ע"י בכ"ת, שישוחח עם בכ"נ, כי קיימת מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש מינויו של מומחה בהליך זה, ובמקרה כזה- יש לפרט ולנמק. העדר הודעה תחשב כהסכמה לזהות המומחה ו/או אישור שאין מניעות כזו. המומחה מתבקש להודיע על מניעות מפני מימוש המינוי, (רק) ככל שקיימת כזו, בטרם יחל בעבודתו.

4. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד אותו אני מעמידה על הסך של 5,100 ₪ בתוספת מע"מ כחוק וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת שאינן מכוסות במסגרת הציבורית - ישאו בשלב זה הצדדים בחלקים שווים (שליש כ"א), כמימון ביניים בלבד. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה משולם בתוך 30 יום ממועד פנית בכ"ת אליו, שתעשה רק לאחר הפקדת חלקו של התובע בידיו הנאמנות, ואם לא תגיע- יפעלו מיד לבקשה ולאחר מכן- ידאגו לפרעונה בתוך 30 יום נוספים. אסמכתא בדבר תשלום תומצא בפקס לב"כ הצד שכנגד ולמרפאת המומחה.

5. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 60 יום לאחר המצאת העתק הפניה אל המומחה לידי ב"כ הנתבעות. המועד יודע לב"כ מיד לאחר תיאומו.

6. הצדדים ימציא לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים בהתאם לדין ולפסיקה. המומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון וכן להפנות את התובע לכל בדיקת עזר שיזדקק לה.

7. המומחה יואיל לבדוק את התובע ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש. ככל שהמצב אינו סופי, יפרט מתי צפוי להתיצב והאם נחוץ דבר מה בהקשר זה.

8. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים- בתוך 30 יום ע"י כל צד.  

לתחשיב התובע יצורף דו"ח רציפות בעבודה מהמל"ל הכולל פרטי מעסיקים, תק' עבודה ושכר ככל שנדרש צו-יתבקש מבעוד מועד.

9. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, יושלמו הדדית בתוך 14 יום מהיום.

10. פגרות בתי המשפט תבואנה במנין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי לעיל.

11. הצעתי תשלח בדואר, בבוא העת.

13. ב"כ הצדדים ירשמו לפניהם את התיק למעקב אחר התהליך, לרבות התשלום למומחה במועד.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי לצדדים ותרשום בפניה ת.פ ליום 9/3. לאחר מועד זה- בהעדר הודעה- ישלח כתב המינוי למומחה, ללא צורך בהחלטה נוספת.

ניתנה היום, ג' אדר תשע"ז, 01 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/03/2017 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה